Alltså svärmor är ju lika gränslös som Jackie. Hon gillar ju att dela saker på sin sida men denna gång inte nämnt sin son eller Jackie men man fattar att det är indirekt till dem.
Varför skickar man inte privat är min fråga?
Här kommer texten.
"Har skulder hos både inkasso och kronofogden och inte längre kan handla på kredit"
• Vilket år fick personen avslag?
2019
• Vilken relation har ni? (sambo, make/maka, barn, förälder, vän, kollega eller liknande)
Make
• Vad är/var personen sjukskriven för?:
Allvarliga nackskador, migränanfall, diskbråck
• • •
Min man hade varit sjukskriven i 12 år när han helt plötsligt blev uppmanad att skriva in sig på arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen tyckte att han var för sjuk. Försäkringskassan tyckte han var frisk. Läkaren fortsatte sjukskriva honom med samma intyg hon använt sig av i 12 år men som helt plötsligt då inte dög längre.
Rehabkoordinatorn sa att han då skulle skriva in sig på arbetsförmedlingen ”med förhinder” eftersom ”det ju är det som är sanningen”.
Vad ingen talade om för honom var att skriver han in sig ”med förhinder” så blir han av med rätten till sjukpenning på grund av att han blir av med sin SGI.
Det är familjen som får försörja honom. Och självklart gör man ju det i en familj. Problemet för oss var ju att även jag var sjuk, i utmattningssyndrom.
Gissa vilka som numera har skulder hos både inkasso och kronofogden och inte längre kan handla på kredit? För självklart är det viktigare att barnen får mat på bordet än att räkningarna betalas.
Samtidigt blir min man sämre i sitt mående och jag har flera gånger fått ringa ambulansen på grund av han bara har legat totalt genomsvettig, okontaktbar och kräkts och kräkts av smärta..
Han har fortfarande inte fått tillbaka någon SGI och sitter fortfarande mellan stolarna utan något som helst hopp om framtiden då han mår så fruktansvärt dåligt av den behandling han har utsatts för.
Han har alltid haft hög arbetsmoral och har många imponerande utbildningar och har alltid betalat skatt som alla andra, men på grund av en livshotande händelse som gav honom allvarliga skador för livet kan han inte längre jobba, och då behandlas han såhär. Det är rent ut sagt för jävligt.
/ Gunilla
https://116omdagen.wordpress.com/2026/05/31/an-gunilla/↗
🔻🔻🔻
Hjälp oss att sprida berättelserna.
Vi behöver visa hur illa sjukförsäkringen fungerar.
HAR DU FÅTT AVSLAG PÅ SJUKPENNINGSANSÖKAN?
Genom att berätta upplyser vi andra. Vi publicerar gärna din berättelse. Läs mer här om hur du kan delta i aktionen:
https://116omdagen.wordpress.com/beratta-du-ocksa/
#116omdagen tar avstånd från all form av rasism och främlingsfientlighet – och alla försök att utnyttja vår kritik mot nuvarande sjukförsäkringspolitik i syfte att gynna politiska partier med sådana värderingar.
Bild: #Pixabay
#sjukförsäkring #svpol #Försäkringskassan #nekad #sjukpenning #sjukskrivning #utförsäkrad #systemfel #läkarintyg #upprättelse #lön #skatt #avhumanisering #Aktivitetsstöd #sjukersättning #aktivitetsersättning #arbetsförmedlingen #media #protestera #anhörig #anhörigperspektiv #anhörigförsörjd #nackskador #olycka #diskbråck #kroniskt #migrän #välfärd