2026-06-01, 14:32
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Varför kallas hans enda tröja för pizzalinnet?

Tänkte också på det, pizzabagare har väl inte linnen på sig.
Citera
2026-06-01, 14:53
Medlem
Alltså svärmor är ju lika gränslös som Jackie. Hon gillar ju att dela saker på sin sida men denna gång inte nämnt sin son eller Jackie men man fattar att det är indirekt till dem.

Varför skickar man inte privat är min fråga?
Här kommer texten.

"Har skulder hos både inkasso och kronofogden och inte längre kan handla på kredit"

• Vilket år fick personen avslag?
2019

• Vilken relation har ni? (sambo, make/maka, barn, förälder, vän, kollega eller liknande)
Make

• Vad är/var personen sjukskriven för?:
Allvarliga nackskador, migränanfall, diskbråck

• • •

Min man hade varit sjukskriven i 12 år när han helt plötsligt blev uppmanad att skriva in sig på arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen tyckte att han var för sjuk. Försäkringskassan tyckte han var frisk. Läkaren fortsatte sjukskriva honom med samma intyg hon använt sig av i 12 år men som helt plötsligt då inte dög längre.

Rehabkoordinatorn sa att han då skulle skriva in sig på arbetsförmedlingen ”med förhinder” eftersom ”det ju är det som är sanningen”.
Vad ingen talade om för honom var att skriver han in sig ”med förhinder” så blir han av med rätten till sjukpenning på grund av att han blir av med sin SGI.

Det är familjen som får försörja honom. Och självklart gör man ju det i en familj. Problemet för oss var ju att även jag var sjuk, i utmattningssyndrom.

Gissa vilka som numera har skulder hos både inkasso och kronofogden och inte längre kan handla på kredit? För självklart är det viktigare att barnen får mat på bordet än att räkningarna betalas.

Samtidigt blir min man sämre i sitt mående och jag har flera gånger fått ringa ambulansen på grund av han bara har legat totalt genomsvettig, okontaktbar och kräkts och kräkts av smärta..

Han har fortfarande inte fått tillbaka någon SGI och sitter fortfarande mellan stolarna utan något som helst hopp om framtiden då han mår så fruktansvärt dåligt av den behandling han har utsatts för.

Han har alltid haft hög arbetsmoral och har många imponerande utbildningar och har alltid betalat skatt som alla andra, men på grund av en livshotande händelse som gav honom allvarliga skador för livet kan han inte längre jobba, och då behandlas han såhär. Det är rent ut sagt för jävligt.

/ Gunilla
https://116omdagen.wordpress.com/2026/05/31/an-gunilla/↗

🔻🔻🔻

Hjälp oss att sprida berättelserna.
Vi behöver visa hur illa sjukförsäkringen fungerar.

HAR DU FÅTT AVSLAG PÅ SJUKPENNINGSANSÖKAN?
Genom att berätta upplyser vi andra. Vi publicerar gärna din berättelse. Läs mer här om hur du kan delta i aktionen:
https://116omdagen.wordpress.com/beratta-du-ocksa/

#116omdagen tar avstånd från all form av rasism och främlingsfientlighet – och alla försök att utnyttja vår kritik mot nuvarande sjukförsäkringspolitik i syfte att gynna politiska partier med sådana värderingar.

Bild: #Pixabay
#sjukförsäkring #svpol #Försäkringskassan #nekad #sjukpenning #sjukskrivning #utförsäkrad #systemfel #läkarintyg #upprättelse #lön #skatt #avhumanisering #Aktivitetsstöd #sjukersättning #aktivitetsersättning #arbetsförmedlingen #media #protestera #anhörig #anhörigperspektiv #anhörigförsörjd #nackskador #olycka #diskbråck #kroniskt #migrän #välfärd
Citera
2026-06-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Alltså svärmor är ju lika gränslös som Jackie. Hon gillar ju att dela saker på sin sida men denna gång inte nämnt sin son eller Jackie men man fattar att det är indirekt till dem.

Varför skickar man inte privat är min fråga?
Här kommer texten.

"Har skulder hos både inkasso och kronofogden och inte längre kan handla på kredit"

• Vilket år fick personen avslag?
2019

• Vilken relation har ni? (sambo, make/maka, barn, förälder, vän, kollega eller liknande)
Make

• Vad är/var personen sjukskriven för?:
Allvarliga nackskador, migränanfall, diskbråck

• • •

Min man hade varit sjukskriven i 12 år när han helt plötsligt blev uppmanad att skriva in sig på arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen tyckte att han var för sjuk. Försäkringskassan tyckte han var frisk. Läkaren fortsatte sjukskriva honom med samma intyg hon använt sig av i 12 år men som helt plötsligt då inte dög längre.

Rehabkoordinatorn sa att han då skulle skriva in sig på arbetsförmedlingen ”med förhinder” eftersom ”det ju är det som är sanningen”.
Vad ingen talade om för honom var att skriver han in sig ”med förhinder” så blir han av med rätten till sjukpenning på grund av att han blir av med sin SGI.

Det är familjen som får försörja honom. Och självklart gör man ju det i en familj. Problemet för oss var ju att även jag var sjuk, i utmattningssyndrom.

Gissa vilka som numera har skulder hos både inkasso och kronofogden och inte längre kan handla på kredit? För självklart är det viktigare att barnen får mat på bordet än att räkningarna betalas.

Samtidigt blir min man sämre i sitt mående och jag har flera gånger fått ringa ambulansen på grund av han bara har legat totalt genomsvettig, okontaktbar och kräkts och kräkts av smärta..

Han har fortfarande inte fått tillbaka någon SGI och sitter fortfarande mellan stolarna utan något som helst hopp om framtiden då han mår så fruktansvärt dåligt av den behandling han har utsatts för.

Han har alltid haft hög arbetsmoral och har många imponerande utbildningar och har alltid betalat skatt som alla andra, men på grund av en livshotande händelse som gav honom allvarliga skador för livet kan han inte längre jobba, och då behandlas han såhär. Det är rent ut sagt för jävligt.

/ Gunilla
https://116omdagen.wordpress.com/2026/05/31/an-gunilla/↗

🔻🔻🔻

Hjälp oss att sprida berättelserna.
Vi behöver visa hur illa sjukförsäkringen fungerar.

HAR DU FÅTT AVSLAG PÅ SJUKPENNINGSANSÖKAN?
Genom att berätta upplyser vi andra. Vi publicerar gärna din berättelse. Läs mer här om hur du kan delta i aktionen:
https://116omdagen.wordpress.com/beratta-du-ocksa/

#116omdagen tar avstånd från all form av rasism och främlingsfientlighet – och alla försök att utnyttja vår kritik mot nuvarande sjukförsäkringspolitik i syfte att gynna politiska partier med sådana värderingar.

Bild: #Pixabay
#sjukförsäkring #svpol #Försäkringskassan #nekad #sjukpenning #sjukskrivning #utförsäkrad #systemfel #läkarintyg #upprättelse #lön #skatt #avhumanisering #Aktivitetsstöd #sjukersättning #aktivitetsersättning #arbetsförmedlingen #media #protestera #anhörig #anhörigperspektiv #anhörigförsörjd #nackskador #olycka #diskbråck #kroniskt #migrän #välfärd

Det är ju sån skit vissa delar o är ju kass med vår sjukförsäkring.
Citera
2026-06-01, 16:27
Medlem
Tyst från familjen Ferm idag.
Kan det vara så att mamma Jacky ordnat fest för knullkarln med alla deras vänner och blir en överraskning för knullkarln?
Han borde väl anlända hem från sin dagliga verksamhet snart
Citera
2026-06-01, 17:21
Medlem
Alla svettiga kurder har ett sånt vitt nersölat pizza-linne där de står o jobbar i pizzerian

Patrik har ett svart sådant 😊
Citera
2026-06-01, 21:23
Medlem
Opps blev visst ingen grillning 😂
Citera
2026-06-02, 11:52
Medlem
Citat:
Opps blev visst ingen grillning 😂
Ingen grillning fixade mamma Jacky ens, tråkigt för knullkarln.
Fanns väl inget kött med röda prislappar kanske?
Citera
2026-06-02, 13:21
Medlem
Fyllan gick så fel igår så Jackie måste plocka bort sin Instagram.

Drama Drama
Citera
2026-06-02, 13:43
Medlem
Både polis och soc var hos Jackie och Patrik i natt.
BOOOOM
Ungen hann inte ens bli 3 veckor.
Citera
2026-06-02, 13:44
Medlem
Ja nu är det hej och adjö för Instagram.
Om, jag säger OM. Hur många dagar klarar denna självgoda mamma Jacky sig utan att uppdatera? 2dagar?
Citera
2026-06-02, 13:45
Medlem
Citat:
BOOOOM
What? Antar dom inte va där för att gratta knullkarln på födelsedagen.
Berätta mera
Citera
2026-06-02, 13:50
Medlem
motyls avatar
Citat:
BOOOOM

Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in