Idag, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
September är om 3 månader. Menar du (och andra ryssar?) att de stora städerna Sloviansk och Kramatorsk är intagna av ryssarna då?

Jag tvivlar starkt på det. Fronten rör sig så långsamt. På 3 månader händer inte mycket. Sloviansk och Kramatorsk är dessutom stora städer.

Jag är dock väldigt nyfiken på hur Putins analys av "framgångarna på slagfältet" ser ut eftersom han kommit fram till denna slutsats (att kriget snart är slut). Det kan inte uteslutas att kriget snart är slut, men då pga andra faktorer. T.ex att Ryssland inte längre orkar med detta.
Om du är nyfiken på hur det ser ut vid fronten rekommenderar jag dig denna kanal
https://youtu.be/WreSEXnykWQ
Ryssarna är nu bara 9 km från Kramatorsk efter att Konstantinovka har intagits.
Slaget om Kramatorsk börjar snart.
De har alltså lagt in en högre växel sedan slutet av mars. Den varma årstiden är den period som lämpar sig bäst för krigföring i Donbass.
Fr.o.m oktober till december är det svårt att färdas i landskapet pga " raspunitsa " dvs djup lervälling och samma förhållanden råder på våren.
Mitt i vintern när marken har frusit funkar också.
Citera
Idag, 09:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Om du är nyfiken på hur det ser ut vid fronten rekommenderar jag dig denna kanal
https://youtu.be/WreSEXnykWQ
Ryssarna är nu bara 9 km från Kramatorsk efter att Konstantinovka har intagits.
Slaget om Kramatorsk börjar snart.
De har alltså lagt in en högre växel sedan slutet av mars. Den varma årstiden är den period som lämpar sig bäst för krigföring i Donbass.
Fr.o.m oktober till december är det svårt att färdas i landskapet pga " raspunitsa " dvs djup lervälling och samma förhållanden råder på våren.
Mitt i vintern när marken har frusit funkar också.

Har ryssarna kutat in med en flagga igen? Fronten ser inte ut som du verkar tro den gör. ’Ryskkontrollerat’ område kontrolleras inte säkert av Ryssland.
Citera
Idag, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har ryssarna kutat in med en flagga igen? Fronten ser inte ut som du verkar tro den gör. ’Ryskkontrollerat’ område kontrolleras inte säkert av Ryssland.
Jomenså😉
Vad Putin syftade på var förmodligen att den slutliga offensiven för Novorussiya sker detta år.
Facit har vi antagligen senare i höst.
Kreml gör inte reklamfilmer när de kör en militär offensiv. De är faktiskt urdåliga på propaganda till skillnad från Zelensky.
Citera
Idag, 10:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jomenså😉
Vad Putin syftade på var förmodligen att den slutliga offensiven för Novorussiya sker detta år.
Kreml gör inte reklamfilmer när de kör en militär offensiv. De är faktiskt urdåliga på propaganda till skillnad från Zelensky.

Tjena. Den slutliga offensiven minsann. Man har hört det förut, från trängda armékårer. Det sista som överger en är ju hoppet.

Hur - i din fantasi - ska denna offensiv genomföras i praktiken? Köttvågor på Vojar?
Citera
Idag, 10:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jomenså😉

Vad kallar man en rysk frontlinje med ukrainsk trupp på båda sidor?
Citera
Idag, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad kallar man en rysk frontlinje med ukrainsk trupp på båda sidor?
Är det inte en SMO (Special Minced meat Operation)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in