2026-06-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Selv ikke samlingen av våre fjerneste i politet nevner dette lenger. Er det noe du tenker på mye?

Mener "kidnappingen"?

At det var?
Citera
2026-06-01, 21:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var forsåvidt flere i husstanden i S4 som kunne ha vært i kontakt med SE som lege eller psykiater, i perioden ca 1990 til 2003.

Og HHB2 var visst forlovet med FS i en periode. FS skal også ha iransk opprinnelse. SE kom til Norge via Tyrkia i 1990. Antakelig flyktet fra Iran til Tyrkia engang etter sjahens fall i januar 1979. Jeg vet ikke hvor tett det iranske eksilmiljøet i Norge var sånn ca 1990. Om eksil-iranere tok i mot nye flyktninger og forsøkte å hjelpe de med å tilpasse seg tilværelsen i Norge.

SE skal også i en periode ha vært bosatt i Sverige. Kanskje han flyttet tilbake til Norge i 2024.? Noen som vet hvilken periode SE bodde i Sverige.

Etterforskningen i 2024, er det virkelig slik at politiet overvåker folk i helt random tidsperioder? Tilfeldige to mnd med bompasseringer, tilfeldige fire uker telefontrafikk. Og forventer at det skal bidra til å oppklare en forbrytelse som skjedde 5-6-7 år tidligere.

Det iranske miljøet i Norge var ikke så veldig stort på 80-tallet, ihvertfall, og mange av dem som kom hit hadde først flyktet til Sverige der de bosatte seg og lærte språket, før noen av dem flyttet videre til Norge. Det særegne med iranere er først og fremst språket, men også det faktum at de ikke praktiserer samme type islam som i de arabisktalende landene. Så hadde man også en andel iranere som ikke var muslimer, og måtte flykte fordi de var falt i unåde på hjemmebane etter Ayatollahen overtok makten.
Helt hvor i denne demografien SE hører hjemme, vet jeg ikke.

Sneve på sin side er vel født og oppvokst i Norge, men med iransk far (?) hvis jeg ikke husker feil.
Så hans tilknytning til Iran er vel litt mer perifer.
Citera
2026-06-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ikke utenkelig at TH har vært klient hos iraneren og at de evt har møttes slik.
Tror ikke SE har vært brukt til krypto, men mer grovere handlinger.
Man har denne bilbrannen, og også en sak der man mener at han har sendt en mann for å forsøke å drepe en annen mann. Det ble bl.a. skutt hull gjennom en ytterdør ved bruk av hagle.
Han har også sitter i flere år i fengsel i to perioder.
Han virker som en klin gærn mann. Psykopat psykiater, kan det bli verre..
Ikke utenkelig at han er drapsmannen, eller evt den som har tatt seg av tilintetgjøringen.
Han virker til å være glad i penger, og liten respekt for lov og orden.

Kan være litt som Svartediket er inne på, at de har funnet ut etter hvert at det er han som har hatt den eller den telefonen, og så har de satt i gang.
Jeg tenker at et beslag neppe dreier seg om uthenting av teledata og slike ting, for det kalles vel ikke beslag. Det er jo ikke SE som sitter på dette, men de forskjellige selskapene.
Muligens har de tatt i beslag hans telefoner, pc`er og evt andre ting.

Noen medier har tatt frem storslegga og skrevet siktet for drap, mens det virker som om GHH vil tone saken ned og avdramatiserte da hun ble spurt konkret om påstått drapssiktelse, og svarte at mannen, som vi mener er SE, er siktet i en drapssak.

GHH benekter telefonavlytting, hun sier at politiet kun har benyttet de mildeste eller svakeste tvangsmidlene, altså registrering av bompasseringer og telefon-aktivitet. Samt at de har gått igjennom hans økonomi. GHH sier at det er kun ved ett tilfelle han har vært bedt om å stille i avhør. Som vi vet at han nektet. Men ikke nøyaktig når dette skjedde.

Derfor tror jeg at han helst kan ha vært involvert i kryptorigget.

Det kan være at jeg ønsker og håper at det er mer substans og harde beviser bak siktelsen enn det faktisk er.
Citera
2026-06-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det iranske miljøet i Norge var ikke så veldig stort på 80-tallet, ihvertfall, og mange av dem som kom hit hadde først flyktet til Sverige der de bosatte seg og lærte språket, før noen av dem flyttet videre til Norge. Det særegne med iranere er først og fremst språket, men også det faktum at de ikke praktiserer samme type islam som i de arabisktalende landene. Så hadde man også en andel iranere som ikke var muslimer, og måtte flykte fordi de var falt i unåde på hjemmebane etter Ayatollahen overtok makten.
Helt hvor i denne demografien SE hører hjemme, vet jeg ikke.

Sneve på sin side er vel født og oppvokst i Norge, men med iransk far (?) hvis jeg ikke husker feil.
Så hans tilknytning til Iran er vel litt mer perifer.

Jeg legger kanskje for mye i GHH svar til Aftenposten i dag.
– Er det en relasjon mellom siktede og familien Hagen?

– Det kan jeg ikke si noe om.
Kilde: https://www.aftenposten.no/norge/i/OkE9M3/mann-siktet-etter-forsvinningen-til-anne-elisabeth-hagen-fikk-status-som-mistenkt-i-2024

Vanligvis gir politiet greie svar på spørsmål om relasjoner. Ofte svarer de ... det finnes ingen kjent relasjon. Eller ... det er en relasjon som vi ikke kan gå nærmere inn på akkurat nå.

Derfor tenker jeg at det mest sannsynlig finnes en relasjon mellom SE og noen i Hagen-familien.
Citera
2026-06-01, 23:44
Medlem
Sharok ® is a trusted trademark 😂

https://sharok.no/
Citera
2026-06-01, 23:48
Medlem
Rabulisten avslører: Storforbryteren Sharok Ezazi er siktet i Lørenskog-saken
https://rabulisten.no/rabulisten-avslorer-storforbryteren-sharok-ezazi-er-siktet-i-lorenskog-saken/
Citera
2026-06-02, 00:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://rabulisten.no/rabulisten-avslorer-storforbryteren-sharok-ezazi-er-siktet-i-lorenskog-saken/

Ser der ja. Spennende å se om noen av stormediene plukker opp dette. De vet naturligvis at det er ham, men de tar foreløpig ingen sjans på å avsløre navnet. Kanskje denne rabulisten kan fungere som en slags fenghette. Tross alt første gang i saken at en ikke navngitt siktet blir avslørt på denne måten.
Citera
2026-06-02, 00:28
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysj
Det høres risikofylt ut, du kommer vel ikke inn der uten at det blir godt dokumentert?
Et planlagt drap som involverer flere familiemedlemmer er sjeldent nok i seg selv, men greit nok jeg kan se den vinkelen som vi har diskutert før, men en partering, det har jeg vanskelig å se for meg, både det praktiske og spesielt det psykologiske taler vel mot det som en mulighet?
At politiet ikke sikret seg søppla fra Sloraveien er jo en tabbe av dimensjoner, stemmer virkelig det?

Ut i fra jeg forstår, så tok politiet ikke beslag i avfallet fra SV4 selv dagen etter den fake kidnaping.

Håper andre kan utdype det.
Citera
2026-06-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
I juni 2018 ble han dømt til fem og et halvt års fengsel for medvirkning til grov menneskehandel, brudd på arbeidsmiljøloven og bedrageri i den mye omtalte Lime-saken.
Og, i februar 2019 ble han dømt til fire og ett halvt års fengsel og inndraging av 16 millioner NOK, dette for kreditorsvik og hvitvasking.
Statsadvokat Peter André Johansen beskrev forholdene som «økonomisk kriminalitet med stor fantasi, stor iver og mye initiativ over lang tid».
Når slapp han fri fra fengsel. Og når startet han soningen.

Og, Rabulisten skriver også dette:
VG skrev allerede i april 2024 at politiet ønsket å avhøre en straffedømt mann i forbindelse med Lørenskog-saken. Avisen opplyste da at mannens mobiltelefon hadde vært registrert på en basestasjon i nærheten av Hagen-familiens bolig på selve forsvinningsdagen 31. oktober 2018.

Politiet opplyste videre at mannen var blant flere tidligere straffedømte personer som kunne knyttes til åstedet eller nærområdet på interessante tidspunkter.
Citera
2026-06-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I juni 2018 ble han dømt til fem og et halvt års fengsel for medvirkning til grov menneskehandel, brudd på arbeidsmiljøloven og bedrageri i den mye omtalte Lime-saken.
Og, i februar 2019 ble han dømt til fire og ett halvt års fengsel og inndraging av 16 millioner NOK, dette for kreditorsvik og hvitvasking.
Statsadvokat Peter André Johansen beskrev forholdene som «økonomisk kriminalitet med stor fantasi, stor iver og mye initiativ over lang tid».
Når slapp han fri fra fengsel. Og når startet han soningen.

Og, Rabulisten skriver også dette:
VG skrev allerede i april 2024 at politiet ønsket å avhøre en straffedømt mann i forbindelse med Lørenskog-saken. Avisen opplyste da at mannens mobiltelefon hadde vært registrert på en basestasjon i nærheten av Hagen-familiens bolig på selve forsvinningsdagen 31. oktober 2018.

Politiet opplyste videre at mannen var blant flere tidligere straffedømte personer som kunne knyttes til åstedet eller nærområdet på interessante tidspunkter.
Jeg nevnte SE allerede i mitt første innlegg i 2019. Da var han registrert på Håve*K* asen1 ved Strømstad sammen med samboer L* udmilla K* oslow. Hun drev med oppdrett av hunder av bl annet samme rase som whippet’ en til AEH. De hadde også en VW Amarok registrert på adressen i følge ratsit.se.
K* oslow utvandret fra adressen og Sverige i 2025 og er registrert med et firma, B*RA BIL i Vestfold.
SE har gått under radaren siden 2022 og det finnes ingen nyere digitale spor på nett. Jeg fant et bilde av ham på LK sin Face for to år siden.
Citera
2026-06-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg nevnte SE allerede i mitt første innlegg i 2019. Da var han registrert på Håve*K* asen1 ved Strømstad sammen med samboer L* udmilla K* oslow. Hun drev med oppdrett av hunder av bl annet samme rase som whippet’ en til AEH. De hadde også en VW Amarok registrert på adressen i følge ratsit.se.
K* oslow utvandret fra adressen og Sverige i 2025 og er registrert med et firma, B*RA BIL i Vestfold.
SE har gått under radaren siden 2022 og det finnes ingen nyere digitale spor på nett. Jeg fant et bilde av ham på LK sin Face for to år siden.
Husker det!

Mye spennende graving rundt han og stedet i Sverige.

Politiet gikk til slutt ut i mediene for å stoppe ryktene, de ble vel nedringt.
Citera
2026-06-02, 10:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Ja, firmaet har adresse på Nøtterøy. Men finner ikke hennes navn noe annet sted enn i firmaet, og der er det ikke søkbart. Ser også at sønnen deres J*osef er medeier i firmaet. Som merkelig nok driver med eksport av biler og sjømat. Sporty kombinasjon. Hvis det da ikke er et skalkeskjul.

Men tror ikke L*udmilla har drevet med oppdrett av whippet. Mener hun spesialiserer seg på en afrikansk mynderase som heter azawakh. Men ja, hun er vel medlem av Norsk Myndeklubb, så kontakt med whippetmiljøet har hun nok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in