Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
GHH sier at innhenting av bompasseringer og trafikkdata fra mobiltelefonen skjedde i 2024. Hvordan kan politiet knytte informasjonen om bilkjøring og telefonkontakt i 2024 opp til drapet som skjedde i oktober 2018?
Jeg tenker at dette må dreie seg om direkte kontakt med Tom Hagen. Eller direkte kontakt med en eventuell mellommann som formidlet kontakt mellom TH og SE, forut for drapet i 2018.
Jeg mener, hva annet kan det være. Som skjedde i -24 og som peker tilbake på drapet i -18.
Hvis SE er involvert er det mest sannsynlig kryptorigget han har bidratt med.
Siktelsen mot TH ble frafalt 18. oktober 2024. Kan det ha vært nyhetsoppslag som har nødvendiggjort direkte kontakt mellom oppdragsgiver TH og kryptorigg-utfører SE i løpet av -24? Og politiet fulgte nøye med på aktiviteten til alle mistenkte og siktede?
Dette er spekulasjoner. Men, hvis SE har bidratt kun med kryptorigget og nå risikerer å bli tiltalt for drap, så kan det hende han ganske snart blir veldig villig til å snakke med politiet.
SE praktiserte som lege og eller psykiater fra ca 1990 frem til 2003. TH hadde et slags psykisk sammenbrudd like etter OL i 1994. Det er jo mulig at TH møtte SE som psykiater eller lege. Long shot men. I så fall finnes det dokumentasjon på pasientforholdet.
Ikke utenkelig at TH har vært klient hos iraneren og at de evt har møttes slik.
Tror ikke SE har vært brukt til krypto, men mer grovere handlinger.
Man har denne bilbrannen, og også en sak der man mener at han har sendt en mann for å forsøke å drepe en annen mann. Det ble bl.a. skutt hull gjennom en ytterdør ved bruk av hagle.
Han har også sitter i flere år i fengsel i to perioder.
Han virker som en klin gærn mann. Psykopat psykiater, kan det bli verre..
Ikke utenkelig at han er drapsmannen, eller evt den som har tatt seg av tilintetgjøringen.
Han virker til å være glad i penger, og liten respekt for lov og orden.
Kan være litt som Svartediket er inne på, at de har funnet ut etter hvert at det er han som har hatt den eller den telefonen, og så har de satt i gang.
Jeg tenker at et beslag neppe dreier seg om uthenting av teledata og slike ting, for det kalles vel ikke beslag. Det er jo ikke SE som sitter på dette, men de forskjellige selskapene.
Muligens har de tatt i beslag hans telefoner, pc`er og evt andre ting.