2026-06-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja men forsvareren tar forbehold, noe lignende ... så langt hun vet per nå ...

Og så vil ikke påtaleansvarlig svare på om det finnes forbindelse mellom Hagen-familien og SE.

Synes dette sporet virker spennende akkurat nå.

Det kan være den hunde greia da, selv om AE kjøpte valp av en annen oppdretter.
Citera
2026-06-01, 15:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Det kan være den hunde greia da, selv om AE kjøpte valp av en annen oppdretter.

Det har vært nevnt at en i THs nære krets har blitt spurt om sine forbindelser til SE.
Da tviler jeg på at dette har noe med hund å gjøre. Jeg tenker det er mer naturlig at
det er noen i arbeidslivet. Sn*eve har vært nevnt som kandidat. Det kan også være
noen som driver med eiendom. SE har vel hatt noen fingre i den bransjen også.
Citera
2026-06-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det har vært nevnt at en i THs nære krets har blitt spurt om sine forbindelser til SE.
Da tviler jeg på at dette har noe med hund å gjøre. Jeg tenker det er mer naturlig at
det er noen i arbeidslivet. Sn*eve har vært nevnt som kandidat. Det kan også være
noen som driver med eiendom. SE har vel hatt noen fingre i den bransjen også.

Har egentlig ikke tro på at han har noe med saken å gjøre, for meg så virker det som han er på tur til å bli sjekket ut.
Citera
2026-06-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Ser nå at Dagbladet har fulgt opp med ny artikkel, der de bekrefter det som står i VG.
I tillegg står følgende:
Dagbladet har fått opplyst at politiet i hemmelighet har avlyttet mannens telefon og spanet på ham de siste to åra.

- Det har ikke vært avlytting, det kan jeg bekrefte, sier politiadvokat Guro Holm Hansen til Dagbladet mandag.

Hun opplyser at politiet har innhentet data om bompasseringer i en periode på «et par måneder» og trafikkdata - informasjon om hvem som har ringt ut og inn fra mannens telefon - for en fire ukers periode. Beslagene ble gjort i 2024.
Han har altså blitt spanet på i to år, og fått beslaglagt private trafikkdata fra telefonen.
Det er litt mer enn det vi fikk vite på lørdag. Får se om det dukker opp noe mer i kjølvannet.

GHH sier at innhenting av bompasseringer og trafikkdata fra mobiltelefonen skjedde i 2024. Hvordan kan politiet knytte informasjonen om bilkjøring og telefonkontakt i 2024 opp til drapet som skjedde i oktober 2018?

Jeg tenker at dette må dreie seg om direkte kontakt med Tom Hagen. Eller direkte kontakt med en eventuell mellommann som formidlet kontakt mellom TH og SE, forut for drapet i 2018.

Jeg mener, hva annet kan det være. Som skjedde i -24 og som peker tilbake på drapet i -18.

Hvis SE er involvert er det mest sannsynlig kryptorigget han har bidratt med.

Siktelsen mot TH ble frafalt 18. oktober 2024. Kan det ha vært nyhetsoppslag som har nødvendiggjort direkte kontakt mellom oppdragsgiver TH og kryptorigg-utfører SE i løpet av -24? Og politiet fulgte nøye med på aktiviteten til alle mistenkte og siktede?

Dette er spekulasjoner. Men, hvis SE har bidratt kun med kryptorigget og nå risikerer å bli tiltalt for drap, så kan det hende han ganske snart blir veldig villig til å snakke med politiet.

SE praktiserte som lege og eller psykiater fra ca 1990 frem til 2003. TH hadde et slags psykisk sammenbrudd like etter OL i 1994. Det er jo mulig at TH møtte SE som psykiater eller lege. Long shot men. I så fall finnes det dokumentasjon på pasientforholdet.
Citera
2026-06-01, 17:25
Medlem
Citat:
GHH sier at innhenting av bompasseringer og trafikkdata fra mobiltelefonen skjedde i 2024. Hvordan kan politiet knytte informasjonen om bilkjøring og telefonkontakt i 2024 opp til drapet som skjedde i oktober 2018?

Jeg tenker at dette må dreie seg om direkte kontakt med Tom Hagen. Eller direkte kontakt med en eventuell mellommann som formidlet kontakt mellom TH og SE, forut for drapet i 2018.

Jeg mener, hva annet kan det være. Som skjedde i -24 og som peker tilbake på drapet i -18.

Siktelsen mot TH ble frafalt 18. oktober 2024. Kan det ha vært nyhetsoppslag som har nødvendiggjort direkte kontakt mellom oppdragsgiver TH og kryptorigg-utfører SE i løpet av -24? Og politiet fulgte nøye med på aktiviteten til alle mistenkte og siktede?

Dette er spekulasjoner. Men, hvis SE har bidratt kun med kryptorigget og nå risikerer å bli tiltalt for drap, så kan det hende han ganske snart blir veldig villig til å snakke med politiet.

SE praktiserte som lege og eller psykiater fra ca 1990 frem til 2003. TH hadde et slags psykisk sammenbrudd like etter OL i 1994. Det er jo mulig at TH møtte SE som psykiater eller lege. Long shot men. I så fall finnes det dokumentasjon på pasientforholdet.

Politiet samlet inn all info om teledata for SV4 på gjerningstidspunktet, og helt sikkert bompasseringer, og der dukket vel fyren opp.
Og så startet de overvåkning i 2024.
Citera
2026-06-01, 17:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Har egentlig ikke tro på at han har noe med saken å gjøre, for meg så virker det som han er på tur til å bli sjekket ut.

Ja, han faller vel litt i samme kategori som PSS. Hyperkriminell med svindel, vold og narko på vandelsattesten. Så da går det kanskje samme vei. Selv om jeg selvsagt håper jeg tar feil.
Citera
2026-06-01, 18:37
Medlem
Citat:
Politiet samlet inn all info om teledata for SV4 på gjerningstidspunktet, og helt sikkert bompasseringer, og der dukket vel fyren opp.
Og så startet de overvåkning i 2024.

Ja. Jeg synes dette er vanskelig å forstå.

Politiet fattet av ukjente grunner interesse for SE i 2024, og måtte ta ut siktelse mot han for å kunne iverksette tvangsmidler og hemmelig etterforskning.

Det ble samlet inn bompasseringer i 2 mnd, telefontrafikk i 4 uker og noen finans-opplysninger. Dette omtales som beslag i saken. Disse beslagene blir etterforsket hemmelig i ett par år, så ser politiet at hemmelighold ikke lenger er nødvendig og eller hensiktsmessig, og SE får 20. mai beskjed om at det er tatt ut siktelse mot han i drapssaken til Anne-Elisabeth.

Siktelsen er begrunnet i beslag som ble tatt under etterforskningen i 2024. Og politiet sier at den videre etterforskningen fra nå av skal skje åpent.

Hvorfor offentliggjør politiet dette dersom de "ikke har noe". Håper de at nyheten om siktelsen skal fremprovosere reaksjoner i disse "miljøene" de fremdeles driver etterforskning mot.

Magefølelsen min sier at de har noe på SE. Men jeg tar ofte feil.

Tiden vil vise hvor dette bærer hen.
Citera
2026-06-01, 18:55
Medlem
Citat:

Politiet fattet av ukjente grunner interesse for SE i 2024, og måtte ta ut siktelse mot han for å kunne iverksette tvangsmidler og hemmelig etterforskning.

Det ble samlet inn bompasseringer i 2 mnd, telefontrafikk i 4 uker og noen finans-opplysninger. Dette omtales som beslag i saken. Disse beslagene blir etterforsket hemmelig i ett par år, så ser politiet at hemmelighold ikke lenger er nødvendig og eller hensiktsmessig, og SE får 20. mai beskjed om at det er tatt ut siktelse mot han i drapssaken til Anne-Elisabeth.

Siktelsen er begrunnet i beslag som ble tatt under etterforskningen i 2024. Og politiet sier at den videre etterforskningen fra nå av skal skje åpent.

Hvorfor offentliggjør politiet dette dersom de "ikke har noe". Håper de at nyheten om siktelsen skal fremprovosere reaksjoner i disse "miljøene" de fremdeles driver etterforskning mot.

Tror de nevnte noe i krimpodden til vg om at de nå må ut med informasjonen. At denne fyren har nå fått den offisielle medelingen/brevet i postkassen om all overvåking han har vært utsatt for. Noe sånt. Man kan høre episoden selv fordi nå spekulerer jeg fra husken
Citera
2026-06-01, 19:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Ikke utenkelig at TH har vært klient hos iraneren og at de evt har møttes slik.
Tror ikke SE har vært brukt til krypto, men mer grovere handlinger.
Man har denne bilbrannen, og også en sak der man mener at han har sendt en mann for å forsøke å drepe en annen mann. Det ble bl.a. skutt hull gjennom en ytterdør ved bruk av hagle.
Han har også sitter i flere år i fengsel i to perioder.
Han virker som en klin gærn mann. Psykopat psykiater, kan det bli verre..
Ikke utenkelig at han er drapsmannen, eller evt den som har tatt seg av tilintetgjøringen.
Han virker til å være glad i penger, og liten respekt for lov og orden.

Kan være litt som Svartediket er inne på, at de har funnet ut etter hvert at det er han som har hatt den eller den telefonen, og så har de satt i gang.
Jeg tenker at et beslag neppe dreier seg om uthenting av teledata og slike ting, for det kalles vel ikke beslag. Det er jo ikke SE som sitter på dette, men de forskjellige selskapene.
Muligens har de tatt i beslag hans telefoner, pc`er og evt andre ting.
Senast redigerad av Skaanseth 2026-06-01 kl. 19:05.
Citera
2026-06-01, 19:13
Medlem
Citat:

Han er sikkert en av flere.
Citera
2026-06-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Tror de nevnte noe i krimpodden til vg om at de nå må ut med informasjonen. At denne fyren har nå fått den offisielle medelingen/brevet i postkassen om all overvåking han har vært utsatt for. Noe sånt. Man kan høre episoden selv fordi nå spekulerer jeg fra husken

Det er riktig det du husker. Bortsett fra at det ikke er så veldig mye overvåkning han har vært utsatt for.

Politiet er nødt til å informere han om overvåkningen. Spørsmålet er om de forbereder en henleggelse av siktelsen, eller om de etterforsker videre, slik de sier de gjør.
Citera
2026-06-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ikke utenkelig at TH har vært klient hos iraneren og at de evt har møttes slik.
Tror ikke SE har vært brukt til krypto, men mer grovere handlinger.
Man har denne bilbrannen, og også en sak der man mener at han har sendt en mann for å forsøke å drepe en annen mann. Det ble bl.a. skutt hull gjennom en ytterdør ved bruk av hagle.
Han har også sitter i flere år i fengsel i to perioder.
Han virker som en klin gærn mann. Psykopat psykiater, kan det bli verre..
Ikke utenkelig at han er drapsmannen, eller evt den som har tatt seg av tilintetgjøringen.
Han virker til å være glad i penger, og liten respekt for lov og orden.

Kan være litt som Svartediket er inne på, at de har funnet ut etter hvert at det er han som har hatt den eller den telefonen, og så har de satt i gang.
Jeg tenker at et beslag neppe dreier seg om uthenting av teledata og slike ting, for det kalles vel ikke beslag. Det er jo ikke SE som sitter på dette, men de forskjellige selskapene.
Muligens har de tatt i beslag hans telefoner, pc`er og evt andre ting.

Det var forsåvidt flere i husstanden i S4 som kunne ha vært i kontakt med SE som lege eller psykiater, i perioden ca 1990 til 2003.

Og HHB2 var visst forlovet med FS i en periode. FS skal også ha iransk opprinnelse. SE kom til Norge via Tyrkia i 1990. Antakelig flyktet fra Iran til Tyrkia engang etter sjahens fall i januar 1979. Jeg vet ikke hvor tett det iranske eksilmiljøet i Norge var sånn ca 1990. Om eksil-iranere tok i mot nye flyktninger og forsøkte å hjelpe de med å tilpasse seg tilværelsen i Norge.

SE skal også i en periode ha vært bosatt i Sverige. Kanskje han flyttet tilbake til Norge i 2024.? Noen som vet hvilken periode SE bodde i Sverige.

Etterforskningen i 2024, er det virkelig slik at politiet overvåker folk i helt random tidsperioder? Tilfeldige to mnd med bompasseringer, tilfeldige fire uker telefontrafikk. Og forventer at det skal bidra til å oppklare en forbrytelse som skjedde 5-6-7 år tidligere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in