2026-06-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Jeg spør gjen siden jeg ikke fikk svar første gang. Hvorfor er det galt?

Jeg vet ingenting. Dette er hypoteser jeg ønsker svar/innspill på.

Min tese er 1) at mennene i den røde bilen er utlendinger og 2) at de er Futurum-mennene.

Kan jeg få noen innspill fra seriøse folk som Svartediket, Jayce eller Skaanseth?

Takk i så fall : )

Rød Caddy kjørte fra Futurum 07:57 og passerte Cirkle K ved Robsrud 08:01.

Hvordan kan du i det hele tatt spørre om Telefonmannen som gikk forbi Futurum 08:00 også, og nærmest samtidig ,befant seg i den røde Caddyen ett minutt senere ...?

Skjønner du ikke at det er umulig ..? Tror du at Telefonmannen ble teleportert?

Citat:
- 07:49 - Rød Caddy observert i området rundt Triaden

- 07:53 - 07:57 - Futurum, ankomst og kjørt derfra. Rød Caddy passer ikke inn med Futurum-mennene (07:36 og 08:00). Rød Caddy er ikke samme bilen som ble observert på gangveien ved Sloraveien 4 kl 07:56, helt åpenbart fordi bilen er på Futurum på akkurat dette tidspunktet.

- 08:01 - Rød Caddy observert ved Cirkle K på Robsrud.
Senast redigerad av kornblomst 2026-06-16 kl. 23:39.
Citera
2026-06-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var vel kanskje det som fikk dem til å kontakte Tyskland. Finne en mulig kjøper fordi de ikke har hele reg.nr. Men noe sier meg at det er mer ved disse nye artiklene enn det som faktisk står der. At f.eks. SE kan ha noe direkte med denne røde (antatte) VW'en å gjøre. Sammentstilling av videoopptak og data fra basestasjoner kan kanskje ha gitt resultater.

Det er i grunnen alltid vrient å tolke folk som «snakker i gåter». Ofte så mange A’er, men sjelden noen B’er. For alt jeg vet har VG kun bestemt seg for å spa opp gamle greier for å sette fokus på saken. Bra det, om så. Du kan selvfølgelig ha rett angående sammenstilling av videoopptak og data fra basestasjoner. Men de virker lite interessert i denne SE. Nå har han meldt seg frivillig til å la seg avhøre så om du er inne på noe blir det sikkert en konfrontasjon med det de sitter på.
Citera
2026-06-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Verktøyet jeg brukte kom fram til dette:

Første bokstav: Ganske tydelig E
Andre bokstav: Ser ut som L eller K (lener mot L)
Tall: Veldig utydelig, men det kan starte med 5 eller 6, og kanskje ende på noe som 8 eller 0.

Mulig skilt: EL 5... eller EK 5...

Å komme med noe tall ville være ren bingo inntil videre for min del. Tror ikke jeg gidder bruke mer tid på dette heller siden interessen for både bilen og med det eier fremstår heller laber hos de som etterforsker saken. «Verktøyet» mitt angir en helt annen bokstavkombo.
Citera
2026-06-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Då utgår jag ifrån att att sproxskorna tillhör en man i vart fall. Storlek 45 är dessutom ganska stort.

Bara ett tåvtryck?
Om en GM stått över henne med ett knä över arm/mage och låst fast henne med foten, tån i marken och kanske resten av skon intryckt på hennes kläder, och andra skon var rakt ner?

Ren mardröm, hon kämpa för sitt liv.

Om det är spår av DNA från blodavsättningar från TH på hennes tillhörigheter, är det troligt att TH först skär sig på glaskross i baderummet på 2 etage.

Han tar troligen på badtofflorna när han städar bort det för att undvika skärvorna och går sen ner med glaskrossen (i påse eller hink?), på hennes byxor, och plockar därefter ihop hennes kläder och skor. När han är klar ställer han badtofflorna mot dusjen. Klart.

Därför fanns nog inte heller glaskrosset kvar på s4. Sonen var tvungen att involveras. Han åker dit och tar med sig glaskrossen där ifrån och lögnen blir ett faktum.

Det är ett kriminellt beteende och han drar in sonen i det.

Hur länge ca uppehåller sig TH på S4 innan han kör iväg och möter upp polisen på bensinstationen?

Visst har han tid?

Det finnes i hvertfall flere muligheter for at det finnes et halvt skoavtrykk enn å stå på tå. Jeg setter DNA’et i knehasene og under borrelåsen i sammenheng med dette sporet, på huk foran gir derfor mening.

Klart hun kjempet. For livet.

TH er ikke fremmed for å ofre hvem som helst i dette og mye peker i retning av at sønnen er en han gjerne hadde plassert i dette «bildet» han tegner opp. Og dermed i neste runde ute av bildet som hans egen mor.
Citera
2026-06-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Har lest gjennom VG sin artikkel en gang til. Under bildet øverst i artikkelen står det følgende setning: "Bilde viser rød formentlig Volkswagen Caddy varebil ved Futurum".

Formentlig Volksvagen Caddy. Så leser vi altså at denne bilen angivelig også er observert ved Triaden Kjøpesenter, og ved Circle K sin stasjon på Robsrud.

Men det er altså ikke 100% etablert at dette er en VW Caddy. Det fins andre bilmodeller som kan ligne mye.
Det slår meg at noen som bruker slike røde pickup'er, er Posten. På tidspunktet AE forsvant brukte de Toyota'er som meget godt kunne ligne på den avbildede bilen. Tidspunktet for observasjonen kan sammenfalle med avhenting og levering av post. Dessuten er Circle K Robsrud nærmeste nabo til landets aller største postfordelingsterminal.

AI sier at posten også brukte VW caddy I 2018 og at skiltene var grønne, så synes det kan være sannsynlig at det er en postbil.
Citera
2026-06-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Verktøyet jeg brukte kom fram til dette:

Første bokstav: Ganske tydelig E
Andre bokstav: Ser ut som L eller K (lener mot L)
Tall: Veldig utydelig, men det kan starte med 5 eller 6, og kanskje ende på noe som 8 eller 0.

Mulig skilt: EL 5... eller EK 5...

Gjorde noen bildejusteringer og da ble dette svaret;

Takk for det nye bildet! Jeg har sett nøye på det skarpere versjonen.Det jeg klarer å tyde nå:Første bokstav: Klar E
Andre bokstav: Ser ut som L (ikke K)
Første tall: Ser ut som 5 eller 6 (lener mot 5)
Resten av tallene er fortsatt veldig utydelige, men det kan være noe som 58 eller 68 i starten.

EL eller EK.. Men VW caddy finnes vel ikke i elektrisk verson. Så med andre ord, bilen benytter ett stjålet skilt. Dermed, nok ett spor som stopper opp. Så mye som er planlagt fra GM i denne saken, så er det jo en selvfølgelighet at kjøretøy benyttet i denne forbrytelsen benytter falske kjennemerker.
Citera
2026-06-17, 02:31
Medlem
Imponerende fantasi, må jeg si. Å gjette et skiltnummer som ikke engang er synlig på bildet. Vill fantasi du har.
Citera
2026-06-17, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det finnes i hvertfall flere muligheter for at det finnes et halvt skoavtrykk enn å stå på tå. Jeg setter DNA’et i knehasene og under borrelåsen i sammenheng med dette sporet, på huk foran gir derfor mening.

TH er ikke fremmed for å ofre hvem som helst i dette og mye peker i retning av at sønnen er en han gjerne hadde plassert i dette «bildet» han tegner opp. Og dermed i neste runde ute av bildet som hans egen mor.

Sonen har nog det väldigt svårt mentalt med att förlika sig med att han är inblandad men förmodligen kan han inte göra något utan och bli ovän med resten av familjen.

Det finns flera möjligheter hur ett partiellt skoavtryck uppstår. Vanligaste är att delar av sulan är täckt med annat.

TH verkar ha använt minimalt grepp när han plocka bort sakerna och satt väldigt små avtryck på just bärpunker.

I annat fall hade hans DNA varit avsatt på betydligt större och troligen många fler ställen på AEs kläder och skor.

Det förefaller rätt och slätt som att TH plockat i en del saker på s4 efter att han kom hem och sedan ljugit om det till polisen.

Har mycket svårt att ens se att en oskyldig person agerar på ett sådant sätt. Särskilt under pågående kidnappningsförhållande.

Men allt detta vet klart polisen.
Senast redigerad av viperstyle 2026-06-17 kl. 07:14.
Citera
2026-06-17, 07:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
EL eller EK.. Men VW caddy finnes vel ikke i elektrisk verson. Så med andre ord, bilen benytter ett stjålet skilt. Dermed, nok ett spor som stopper opp. Så mye som er planlagt fra GM i denne saken, så er det jo en selvfølgelighet at kjøretøy benyttet i denne forbrytelsen benytter falske kjennemerker.

Det er ikke engang bekreftet at bilen er en VW Caddy. Det kan være en lignende modell.
Som jeg skrev over, Posten brukte på den tiden en type Toyota som kan ligne mye.
Posten bruker knallrøde biler, og har bl.a. en gigantisk sorteringsterminal nettopp på
Robsrudjordet rett ved siden av den aktuelle bensinstasjonen der bilen er observert.
Posten har i tillegg flere depotbokser i området rundt Triaden, der bilen også er observert.
Jeg antar at Futurum huset bedrifter i 2018 som mottok post på "gamlemåten".
Man kan jo ta seg en spaserade rundt på Lørenskog en morgen i syv-åttetiden og
se om man ser noen av Postens biler. Jeg vil tro man gjør det.

Ironisk nok var også TH involvert da Robsrud solgte de gamle jordene sine til næringsformål, der
det vel var Coca Cola og nettopp Posten som var de største kjøperne.

Bunnlinjen er at dette like gjerne kan være en postbil som noe annet. Og det peker på et moment jeg mener å ha nevnt før - at en mulighet til å være "usynlig" er å kamuflere seg som noe så vanlig at folk ikke tenker over det. Som f.eks. håndverker. Eller postbud.
Citera
2026-06-17, 08:49
Medlem
Att VG släppte ”Bilen” just nu var kanske bara en läglig rökridå för att förvilla diskursen.
Citera
2026-06-17, 08:53
Medlem
Citat:

Det är fint att de letat DNA spår. Jag undrar om de även leta efter spår av anestetikum?

Kanske därför det totalt urartade i badrummet på e2.

I tillägg kan det även förklara spår av feces/urin från AEH på S4.

Jfm fasta inför op. då musklerna helt slappnas av.

Den kunde hon lätt släpas ut i bilen eller bäras av 2 pers.
Senast redigerad av viperstyle 2026-06-17 kl. 09:49.
Citera
2026-06-17, 09:58
Medlem
Citat:

Möjligt att det är anledningen till varför kläder och skor fick stanna kvar på S4 och hon fick ex bara en badrock på sig? GM ville såklart ej ha in skiten i bilen.

Och TH var i hast att samla ihop det för han ville inte ha det liggande på golvet sitt..
Senast redigerad av viperstyle 2026-06-17 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in