2026-06-01, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men orka störa dig på underklädes reklam om det finns med en attraktiv kvinna orkar du.

Nej det finns inga permanenta offentliga fittkonstutställningar, då folk protesterar mot dem, så de tas bort. Det var även någon som prydde en grundskola med fittkonst som man tvingades ta bort efter protester.

Ingen vill heller se trasiga analer i det offentliga rummet. De som tittar på det, gör det frivilligt i det privata och de flesta vill inte ha det eller fittkonst upptryckta i ansiktet.

Vad de vill säga med fittkonsten är svårt att förstå faktiskt. Om budskapet inte går fram, har man misslyckats.

Gör jag? I vilka inlägg har jag gnällt på underklädesreklam? Speciellt om det är med unga, vältränade och välhängda män? Du får gärna citera.

Svårt att protestera mot något som inte existerar.

Både trasiga analer och mens- och fittkonst väljer man helt frivilligt att titta på.

Jo men så är det, många konstnärer och andra konsthantverkare med flera blir jämt och ständigt missförstådda.
Citera
2026-06-01, 17:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gör jag? I vilka inlägg har jag gnällt på underklädesreklam? Speciellt om det är med unga, vältränade och välhängda män? Du får gärna citera.

Svårt att protestera mot något som inte existerar.

Både trasiga analer och mens- och fittkonst väljer man helt frivilligt att titta på.

Jo men så är det, många konstnärer och andra konsthantverkare med flera blir jämt och ständigt missförstådda.
Man väljer inte om det är i det offentliga rummet som i Göteborg, där nån kvinnlig konstnär hade målat en skrevande kvinna på en mur. skärmvägg eller vad det var där folk gick förbi dagligen.

Men om jag tolkar dig rätt, menar du att om man har en konstnär som målar trasiga analer, ska man sätta upp de i staden, på skolor och i kommunhus?
Citera
2026-06-01, 17:44
Avslutad
Citat:
Man väljer inte om det är i det offentliga rummet som i Göteborg, där nån kvinnlig konstnär hade målat en skrevande kvinna på en mur. skärmvägg eller vad det var där folk gick förbi dagligen.

Men om jag tolkar dig rätt, menar du att om man har en konstnär som målar trasiga analer, ska man sätta upp de i staden, på skolor och i kommunhus?

Fast här i Malmö "utsätts" man för graffiti, slagord målade på väggarna och politiska budskap osv hela tiden. Vill man leva i gamla gråbruna Sovjet där nästan all konst och böcker förbjöds får man köpa en tidsmaskin.

Nej då har du tolkat mig fel.
Citera
2026-06-01, 17:45
Avslutad
På tal om Sovjet och det forna östblocket, trodde aldrig jag skulle säga det här, men brutalismen (+musiken) har nåt:

https://youtu.be/cgT55AMt5cg
Citera
2026-06-01, 18:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Fast här i Malmö "utsätts" man för graffiti, slagord målade på väggarna och politiska budskap osv hela tiden. Vill man leva i gamla gråbruna Sovjet där nästan all konst och böcker förbjöds får man köpa en tidsmaskin.

Vad du egentligen vill säga är egentligen helt obegripligt och frågan är om du ens vet det själv. Menar du att om majoriteten inte vill ha fittkonst eller klotter i det offentliga rummet, ska de återvända till Sovjet, för det får man inte anse.
Citera
2026-06-01, 18:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Du tror inte att folk stör sig på fittkonst för att det är billigt och vulgärt, snarare än för att det är just fittor?
Citera
2026-06-01, 18:16
Avslutad
Citat:
Vad du egentligen vill säga är egentligen helt obegripligt och frågan är om du ens vet det själv. Menar du att om majoriteten inte vill ha fittkonst eller klotter i det offentliga rummet, ska de återvända till Sovjet, för det får man inte anse.

Det får man anse hur mycket man vill. Liksom man får protestera mot avklädda kvinnor i det offentliga rummet hur mycket man vill.

Personligen är det väldigt lite som stör mig. Älskar att bli berörd på olika sätt via film, konst och andra uttryck.
Citera
2026-06-01, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Du tror inte att folk stör sig på fittkonst för att det är billigt och vulgärt, snarare än för att det är just fittor?

Så kan det mycket väl vara. Liksom kvinnor kan störa sig på alla avklädda tjejer/kvinnor i det offentliga rummet, just för att det är billigt och vulgärt, speciellt om de är straighta.
Citera
2026-06-01, 18:25
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Så kan det mycket väl vara. Liksom kvinnor kan störa sig på alla avklädda tjejer/kvinnor i det offentliga rummet, just för att det är billigt och vulgärt, speciellt om de är straighta.
Fast det är av nån anledning nästan alltid fula kvinnor som skriker 'sexism' om underklädesreklamer. Och att säga att det är sexism istället för att det är billigt och snaskigt är inte samma sak. Vidare så är det ändå klar skillnad på någon i underkläder och på könsorgan.
Citera
2026-06-01, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast det är av nån anledning nästan alltid fula kvinnor som skriker 'sexism' om underklädesreklamer. Och att säga att det är sexism istället för att det är billigt och snaskigt är inte samma sak. Vidare så är det ändå klar skillnad på någon i underkläder och på könsorgan.

Nä det är alla möjliga kvinnor som stör sig på att gå och tvingas glo på avklädda tjejer/kvinnor i det offentliga rummet. Sen kan man ju också undra vad det gör med alla småflickor och deras kroppsuppfattning.

Sexism brukar vara billigt och vulgärt.

Japp, det är absolut skillnad på hur kvinnor framställer kvinnokroppen och hur samhället/män framställer kvinnokroppen.
Citera
2026-06-02, 08:23
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
"Döma" stavas med ett m.

Thailand lever gott på att hora ut sina döttrar till all världens pack. Ibland måste man bara kalla en spade för spade.

Homo sapiens sapiens kan inte delas in i raser, vi är alldeles för biologiskt lika för det. Möjligtvis arter men kategoriseringen av arter skulle lätt skena iväg och bli omöjlig att överblicka.
Såklart ska en spade vara en spade men med samma logik borde ju en neger vara en neger med allt vad det innebär men det håller du inte med om. Hur kommer det sig att negern inte går att hantera på samma sätt som thailändare? Dvs att man kan generalisera och säga hur negern är men se då kommer du viftandes med HMF lagen, varför gäller den negern men inte thailändare?
Citera
2026-06-02, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Såklart ska en spade vara en spade men med samma logik borde ju en neger vara en neger med allt vad det innebär men det håller du inte med om. Hur kommer det sig att negern inte går att hantera på samma sätt som thailändare? Dvs att man kan generalisera och säga hur negern är men se då kommer du viftandes med HMF lagen, varför gäller den negern men inte thailändare?

Ja ok du, vi säger så.

Tråden handlar inte om vad du anser om svarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in