Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrell
Sverige förstörs inte av invandrare. Men du visade här med tydlighet att du inte förstod texten du svarade på.
Ja så är det. Inte deras fel.
Invandrarna som kom hit för asylskäl och deras efterföljare (familjer).
Gör vad de kan för att få det bättre.
Att vi haft aktivister på Migrationsverket som släppt genom hundratusentals utan att kontrollera är inte heller invandrarens fel.
Att vi sedan placerat dem i områden och inte haft någon plan för att ta inte dem i samhället är inte heller deras fel.
Att vi har 800.000 analfabeter, enligt vårat kära svt är inte heller deras fel.
Att vi har städer vars skolor består av elever som till 50% inte klarar av språket är inte heller deras fel.
Att vi har kriminalitet som ser ut att vara taget från en film är inte heller deras fel.
Att våran arbetslöshet är väldigt hög är inte heller deras fel.
Vet du vems fel det är?
Primärt är det folket som godtyckligt godkänt detta.
Sedan gör politikerna det dom tro är sig är rätt från antalet röster de får.
Röstar vi på samma varje år betyder det tummen upp. Ingen raketforskning.
Så nej… Det är inte invandrarens fel. De bara följer spelreglerna vi satt upp.