2026-06-02, 00:59
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
I bilen med min vän nu, fan så rädd jag är

Bra jobbat!
Kärlek är inte våldtäkt.
Det är inte stryptag.
Det är inte hån och slag.
Du skulle inte vilja att din dotter en dag lever så här, eller hur.
Det finns stark kärlek därute för dig, där du blir älskad och omhuldad och har passionerat kärleksliv utan att att du blir tvingad till något.

Stå på dig nu.
Han är det farliga kategorin som stryper vilket innebär att han kommer att döda.
Vissa är bara födda så, vi kan prata med om det när du kommit ur det här.

Gå nu inte tillbaka. Han kommer bara skada dig ännu mer. Han har inte din medmänsklighet.

Det kan hända att du gar färska skador på kroppen och efter hans våldtäkter så fundera på om du ska söka hjälp för det imorgon redan.

Stor kram till dig.
Citera
2026-06-02, 01:00
  #62
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Bra jobbat!
Kärlek är inte våldtäkt.
Det är inte stryptag.
Det är inte hån och slag.
Du skulle inte vilja att din dotter en dag lever så här, eller hur.
Det finns stark kärlek därute för dig, där du blir älskad och omhuldad och har passionerat kärleksliv utan att att du blir tvingad till något.

Stå på dig nu.
Han är det farliga kategorin som stryper vilket innebär att han kommer att döda.
Vissa är bara födda så, vi kan prata med om det när du kommit ur det här.

Gå nu inte tillbaka. Han kommer bara skada dig ännu mer. Han har inte din medmänsklighet.

Det kan hända att du gar färska skador på kroppen och efter hans våldtäkter så fundera på om du ska söka hjälp för det imorgon redan.

Stor kram till dig.

Tack så jättemycket, senast han våldtog mig var inatt runt 02, kan det finnas något kvar som jag kan ha till polisen som bevis?
Citera
2026-06-02, 01:03
  #63
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Bra att du har tagit dig därifrån nu. Gå nu absolut inte tillbaka till honom. Måste du hämta dina sista grejer ur bostaden så måste du göra det i sällskap med någon, gärna polisen.

Vart tänker du att tösabiten ska flytta och vad ska hon säga till mamsen?
Citera
2026-06-02, 01:06
  #64
Medlem
Bra jobbat. Kontroll är målet med våldet - han har garaterat en tracker installerad på din telefon, skriv ned viktiga telefonnummer och gör en "fabriksåterställning" som avinstallerar och rensa allt, finns under inställningar. Gå inte tillbaka. Det kommer inte att bli bättre.
Citera
2026-06-02, 01:06
  #65
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Skola imorgon, vi går på samma skola

Jag skulle direkt avråda från att gå till skolan om han är där. Ta kontakt med kvinnofridslinje och polis om hur du bör agera. Du ska hursomhelst inte gå ensam utan beskydd en sekund om han är i närheten.

Nu gäller det att du står upp för dig själv och berättar för familj och vänner vilket helvete du levt i, det finns absolut ingen anledning för dig att känna skam och skuld över att du farit så illa.

Om du hade en vän i samma situation som du, skulle du då säga åt henne att stanna kvar hos våldsverkaren?
Citera
2026-06-02, 01:07
  #66
Medlem
gleitkofoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Han är en sån typisk stockholm kille, bor dock i norrland men iaf så är han ganska spinkig, ungefär 180cm lång och har många vänner som verkar vara efter i utvecklingen dem med, har många killvänner som går lumpen som är lite större och har respekt.

Du är grym som står upp för dig själv och vågar lämna. Han är en svag psykopat och du förtjänar bättre.

Mitt tips är förutom polis osv som folk redan har sagt att berätta för några av dina större manliga vänner vad som har hänt. Berätta sakligt vad som har hänt och att du är rädd. Förutsatt att du inte har ropat varg tidigare så kommer dina vänner med stor sannolikhet att hjälpa dig på alla sätt de kan. Det ligger i den store mannens dna att reagera.

Polisen, socialen och skolan har sällan den handlingskraft som krävs kortsiktigt i sådana här fall.
Citera
2026-06-02, 01:07
  #67
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag skulle direkt avråda från att gå till skolan om han är där. Ta kontakt med kvinnofridslinje och polis om hur du bör agera. Du ska hursomhelst inte gå ensam utan beskydd en sekund om han är i närheten.

Nu gäller det att du står upp för dig själv och berättar för familj och vänner vilket helvete du levt i, det finns absolut ingen anledning för dig att känna skam och skuld över att du farit så illa.

Om du hade en vän i samma situation som du, skulle du då säga åt henne att stanna kvar hos våldsverkaren?
Nej det skulle jag absolut inte göra, börjar inse lite hur illa det egentligen är.
Citera
2026-06-02, 01:09
  #68
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonyllet
Bra jobbat. Kontroll är målet med våldet - han har garaterat en tracker installerad på din telefon, skriv ned viktiga telefonnummer och gör en "fabriksåterställning" som avinstallerar och rensa allt, finns under inställningar. Gå inte tillbaka. Det kommer inte att bli bättre.
Okej tack, visste inte att spnt fanns. fixar nu
Citera
2026-06-02, 01:10
  #69
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Haha jätte kul

Vad säger dina föräldrar om situationen? Du har ju trots allt misshandlats och våldtagits sedan du var knappt 16 år, något lär de ju ha uppmärksammat. Är det främst när ni är hemma i din stuga på tomten han slår eller har han också något eget ställe där ni är?

Jag antar att han inte misshandlar och våldtar dig ute bland folk.
Citera
2026-06-02, 01:12
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Vad säger dina föräldrar om situationen? Du har ju trots allt misshandlats och våldtagits sedan du var knappt 16 år, något lär de ju ha uppmärksammat. Är det främst när ni är hemma i din stuga på tomten han slår eller har han också något eget ställe där ni är?

Jag antar att han inte misshandlar och våldtar dig ute bland folk.
Det har vart i min stuga och sen hemma hos honom, han har egen lägenhet. Mina föräldrar har inte märkt så mycket, ja de har märkt att jag har vart lite nedstämd men inte mycket mer.
Citera
2026-06-02, 01:12
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Tack så jättemycket, senast han våldtog mig var inatt runt 02, kan det finnas något kvar som jag kan ha till polisen som bevis?

Prata med kvinnofridslinjen om det. Ring sedan kvinnokliniken tidigt imorgon bitti, redan 07.00 så ska en sköterska ringa upp. Säg att du blivit våldtagen. Du kan ha sprickor t ex eller annat som behöver tas om hand, det måste ju dokumenteras. Då kan du visa bilderna du har tagit om övrig misshandel. Det kommer att vara försiktiga och fina mot mot dig.
Citera
2026-06-02, 01:13
  #72
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Prata med kvinnofridslinjen om det. Ring sedan kvinnokliniken tidigt imorgon bitti, redan 07.00 så ska en sköterska ringa upp. Säg att du blivit våldtagen. Du kan ha sprickor t ex eller annat som behöver tas om hand, det måste ju dokumenteras. Då kan du visa bilderna du har tagit om övrig misshandel. Det kommer att vara försiktiga och fina mot mot dig.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in