2026-06-02, 00:26
Avstängd
[quote=Stenballe|95096961]
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Mmm, jag vet inte
[/QUOTE

Okej, då tar vi det såhär:

Hur tror du att ditt liv ser ut om fem år om du inte tar dig ur det där?
Hur kan det se ut om du söker hjälp, lämnar honom ,och kan gå vidare i livet?
Förmodligen död om jag stannar med honom, om jag blir av med honom hoppas jag att jag kan jobba inom polisen.
Citera
2026-06-02, 00:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Packa ihop dina grejor och dra nu direkt till din familj! Bara dra. Gör det nu! Ring familjen, be om hjälp, agera. Om du väntar finns det risk att du blir ihjälslagen.
Pappa är i spanien, mamma är på något hotell någon timme bort. Han är här snart och om jag drar så kommer han bli riktigt riktigt sur
Citera
2026-06-02, 00:29
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Pappa är i spanien, mamma är på något hotell någon timme bort. Han är här snart och om jag drar så kommer han bli riktigt riktigt sur

Skit i honom, åk till polisen, fattar du inte att ditt liv är i fara? Klä på dig och gå!
Citera
2026-06-02, 00:30
Avstängd
Citat:
Skit i honom, åk till polisen, fattar du inte att ditt liv är i fara? Klä på dig och gå!
Jag bor 30 min ifrån polisen, jag hinner itne jag gör inte det
Citera
2026-06-02, 00:31
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Förmodligen död om jag stannar med honom, om jag blir av med honom hoppas jag att jag kan jobba inom polisen.

Ja, det kan vara så illa.
Tror du att dina vänner och släktingar hellre ser dig som död eller att de "oroas" över att du söker hjälp och stöd för att ta dig ur den där relationen?
Svaret måste väl ändå vara självklart, eller?

Jag tror att du skulle kunna ha nytta av dina erfarenheter som polis, men steg ett är att ta dig ur det där!
Citera
Medlem
Citat:

Det är dags att störa dina föräldrar nu och tala om hur du har det. Det är deras jobb. Du kan åka och bo med din mamma på hotellet, hon kan komma och hämta dig. Din pojkvän kan misshandla dig så länge du håller tyst inför din familj och för polisen. Och du visar här i tråden att du har viljan att kämpa!
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag bor 30 min ifrån polisen, jag hinner itne jag gör inte det

Snälla människa, gå bara därifrån. Ring någon du känner.
Citera
2026-06-02, 00:32
Avstängd
[quote=Stenballe|95096989]
Citat:

Ja, det kan vara så illa.
Tror du att dina vänner och släktingar hellre ser dig som död eller att de "oroas" över att du söker hjälp och stöd för att ta dig ur den där relationen?
Svaret måste väl ändå vara självklart, eller?

Jag tror att du skulle kunna ha nytta av dina erfarenheter som polis, men steg ett är att ta dig ur det där!
Ja jag vet, fan varför gör han såhär varför
Citera
Avstängd
Citat:
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Fly innan han tar kål på dig. Gör vad du kan för att skydda dig.

Dokumentera allt.
Citera
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Jag har 6 bilder på det men bara bilder på blåmärkena och ett på ett strypmärke, ska jag bevisa att det är han på något sätt eller, jag har aldrig gjort detta så vet ej. Ingen av mina vänner eller familj vet, jag vill inte oroa dem.
Kan du inte säga åt din farsas bröder eller polare att spöa skiten ur din idiot till pojkvän?
Citera
2026-06-02, 00:33
Avstängd
Citat:
Snälla människa, gå bara därifrån. Ring någon du känner.
Jag kan ringa min kompis, han bor ett par minuter härifrån och har bil och inte en 30km snabb epa
Citera
2026-06-02, 00:34
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag kan ringa min kompis, han bor ett par minuter härifrån och har bil och inte en 30km snabb epa

Ok, klä på dig, lämna bostaden och ring din kompis.

Edit* Trollar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in