2026-06-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan P
Jag tänkte detsamma men när jag kollade artikeln om honom på Wikipedia framkom det att han varit landstingsråd/regionråd i Uppsala län/Region Uppsala och dessutom regionstyrelsens ordförande. Tillsammans med en plats i utrikesutskottet får det nog ses som ”flera tunga uppdrag”.

SVT är tydliga med att personen "har flera tunga uppdrag" dvs innevarande. De du nämner är tidigare uppdrag, dvs avslutade och inte relevanta.
Citera
2026-06-01, 23:24
Medlem
Om det är någon som är extra otålig kan man ju begära ut alla (förslagsvis de som redan nämnts i tråden) riksdagsledamöters mail den senaste veckan då SVT uppger att de haft kontakt med riksdagsledamoten och denne svarat ”Hej, vad gäller saken?”. Borde vara lätt att känna igen konversationen. Kanske har denne kontaktats via SMS vilket försvårar. Men mailen är offentliga handlingar.
Citera
2026-06-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Men det lär väl vara SO då?

Eller är det en slump att han (eller någon som kapat kontot) har spridit barnporr på Facebook och det är någon helt annan som har varit på förhör?
Jag tycker det låter långsökt att man får ett kapat facebook-konto som sprider barnporr. Jag har aldrig hört talas om det
Citera
2026-06-01, 23:26
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:

Eller är det en slump att han (eller någon som kapat kontot) har spridit barnporr på Facebook och det är någon helt annan som har varit på förhör?

Det känns som att den där Facebookkapningen uppmärksammades redan i mitten av mars!? Det skulle mycket väl kunna vara en helt annan historia.
Ncmec och de amerikanska uppgifterna talades det väl om först en månad senare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzl2021
Om det är någon som är extra otålig kan man ju begära ut alla (förslagsvis de som redan nämnts i tråden) riksdagsledamöters mail den senaste veckan då SVT uppger att de haft kontakt med riksdagsledamoten och denne svarat ”Hej, vad gäller saken?”. Borde vara lätt att känna igen konversationen. Kanske har denne kontaktats via SMS vilket försvårar. Men mailen är offentliga handlingar.
Jag tror just den konversationen var ett telefonsamtal
Citera
Medlem
smoerreboms avatar
Ser nu att detta kommenteras av vänsterkändisar på ett sånt sätt att det troligen utesluter något av deras kära partier. Att SVT understrukit hur viktiga uppdrag han har talar väl oxå för detta samt att Riks inte huggit än heller.
Citera
2026-06-01, 23:27
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:

Ingen människa med IQ över 60 skulle väl sprida BP på sitt eget Facebook-konto? - Då måste man vara så dum så att man knappt klarar av att logga in...

Även om jag ofta tänker att våra riksdagsledamöter är korkade. - Så tillskriver jag dem inte den katastrofalt låga kognitiva nivån...

/WTF
Citera
2026-06-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag tror just den konversationen var ett telefonsamtal

Hmm. Säger inte att du har fel men personligen hade jag nog formulerat mig annorlunda om jag var journalist och det gällde ett telefonsamtal. Typ: "när riksdagsledamoten ombeds kommentera uppgifterna avslutar denne samtalet/lägger på". Men vad vet jag👉🏻👈🏻
Citera
2026-06-01, 23:32
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Ingen människa med IQ över 60 skulle väl sprida BP på sitt eget Facebook-konto? - Då måste man vara så dum så att man knappt klarar av att logga in...

Även om jag ofta tänker att våra riksdagsledamöter är korkade. - Så tillskriver jag dem inte den katastrofalt låga kognitiva nivån...

/WTF

Hypotesen är att han råkat som en riktig boomer lägga upp det på Facebook av misstag.
Därefter skyllt på att han blivit ”hackad”.
Citera
2026-06-01, 23:36
Medlem
Flurps avatar
Vill inte spekulera eller gissa på vem eller vilken parti. Men det slog mig om det finns nån baktanke ifrån Amerikanerna att släppa denna info i valtider? Har de något på att vinna att nån av sidorna för ett hundben?
Citera
2026-06-01, 23:36
Medlem
Tycker GL känns troligast. Däremot är den där TO som han bor med son till hans sambo.
Citera
2026-06-01, 23:37
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Hypotesen är att han råkat som en riktig boomer lägga upp det på Facebook av misstag.
Därefter skyllt på att han blivit ”hackad”.

- Det skulle ju kunna förklara varför vederbörande påstår sig ha tagit bort "materialet" i princip samma stund som det lades upp... - Klockan 01.00 på natten...

/WTF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in