2026-06-01, 22:00
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det finns ingen digital frihet. Allt kan kollas och sparas
När kriminalitet flyttar ut på nätet, så gör polisen det också
Lika bra att vänja sig redan nu, med AI och allt vad det innebär
Det har inte bara med Flashback att göra
Problemet är att exakt allt digitaliseras, då känns det inte så tryggt att ge bort all makt till några individer. Oavsett vilken regering det är. Verktygen finns kvar. Tom att promenera på gatan blir digitaliserat med AI kameror.
Citera
2026-06-01, 22:02
  #38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Direktenspelotobak
Det är väl snarare det nazister vill göra?

Testa att läsa inlägget igen:

"Som Karl Popper formulerade det i toleransparadoxen: För att ett samhälle ska kunna förbli tolerant måste det vara intolerant mot intolerans."

Herregud, jeg er så lei av det sitatet.
Citera
2026-06-01, 22:30
  #39
Medlem
Fantens avatar
Jag har lite svårt att förstå varför TS envisas med att blanda ihop samhället med Flashback.
Citera
2026-06-01, 22:35
  #40
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har lite svårt att förstå varför TS envisas med att blanda ihop samhället med Flashback.

Det gör väl inget. Det är ju som ett litet samhälle. Menar du att det är töntigt att bry sig om hur "bra samhälle" ett internetforum är eller?
Citera
2026-06-01, 22:40
  #41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Lagar och ekonomi har stor inverkan på medienas extremt negativa utveckling gällande yttrandefrihet och demokrati sedan internet blev var mans egendom. Det har förstås påverkat också Flashback negativt.
Citera
2026-06-01, 22:40
  #42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det gör väl inget. Det är ju som ett litet samhälle. Menar du att det är töntigt att bry sig om hur "bra samhälle" ett internetforum är eller?
Ja, det är som ett samhälle. Men det är inte samhället. Det är liksom inte medlemmarna (medborgare) som bestämmer om vad som får eller inte får sägas här på forumet.
Citera
2026-06-01, 22:42
  #43
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, det är som ett samhälle. Men det är inte samhället. Det är liksom inte medlemmarna (medborgare) som bestämmer om vad som får eller inte får sägas här på forumet.

Är det alltid medborgarna som bestämmer i ett samhälle?
Citera
2026-06-01, 22:48
  #44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är det alltid medborgarna som bestämmer i ett samhälle?
Återigen så är Flashback inte ett samhälle, så hur det ser ut i ett samhälle är inte relevant.

Tycker man att folk som är för säg massövervakning är dumma, så får man ju bemöta det istället för att säga 'Hörni, dom som tycker så här är dumma och borde inte få vara här och tycka det'. Eller du kanske också tycker att det bara är åsikter som du håller med om som ska få plats här? Är det verkligen yttrandefrihet?
Citera
2026-06-01, 22:55
  #45
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Återigen så är Flashback inte ett samhälle, så hur det ser ut i ett samhälle är inte relevant.

Tycker man att folk som är för säg massövervakning är dumma, så får man ju bemöta det istället för att säga 'Hörni, dom som tycker så här är dumma och borde inte få vara här och tycka det'. Eller du kanske också tycker att det bara är åsikter som du håller med om som ska få plats här? Är det verkligen yttrandefrihet?

Nej jag tycker inte alls så och har inte skrivit någonting som ens snuddar vid att implicera det. Undrar bara varför du tycker att det är fel att diskutera ett forum som ett samhälle. Ett samhälle är väl en mänsklig gemenskap som man vill ska vara konstruktiv och hållbar typ?
Citera
2026-06-01, 22:55
  #46
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag kan ha fascistoida tendenser så att jag vill ha koncentrationsläger mm. men just när det gäller yttrandefrihet så är jag mycket liberal/anarkistisk.
Citera
2026-06-01, 23:05
  #47
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag kan ha fascistoida tendenser så att jag vill ha koncentrationsläger mm. men just när det gäller yttrandefrihet så är jag mycket liberal/anarkistisk.

Fascistiska svennebananer är väl alldeles utmärkt om man därmed menar rättrådiga svenskar. Gud bevare oss för punkigt underground.
Citera
2026-06-02, 00:46
  #48
Medlem
Jag har inte gjort någon empirisk undersökning, men jag tycker att många nuförtiden skriver kommentarer av typen "klipp dig och skaffa ett jobb så att du kan betala skatt" eller "sluta sup och bli en nyttig samhällsmedborgare".

Så var det inte riktigt förr.

För mig tycks det som en sorts förnumstig småborgerlighet har hittat hit i stora klasar på senare år. Obildade får som inte bidrar med något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in