Citat:
Ursprungligen postat av
Direktenspelotobak
Du ser inga problem med att Sverige enda plattform för "yttrandefrihet, personlig integritet och rätten att få leva sitt liv och göra vad fan man vill utan att staten lägger sig i, övervakar eller kontrollerar en." Har blivit "totalt kidnappad av ängsliga svennebananer. Det skriks dagligen efter mer övervakning, hårdare tag, moralism och åsikter som närmast kan beskrivas som ren fascism."?
Jag håller inte riktigt med om att det skulle ha blivit 'totalt kidnappat', så nej. Dessutom så innebär ju, som du själv är inne på, rätten att få leva sitt liv som man vill även att vilja leva i ett övervakningssamhälle. Jag tycker visserligen att man är helt jävla efterbliven om man vill det, men jag är beredd att dö för folks rätt att vilja detta och att säga det. Det är liksom lite det som yttrandefrihet innebär.
Vidare så ser jag snarare denna 'kidnappning' som en anledning till att fortsätta skriva här, snarare än tvärtom. Faktum är att det är något som både medlemmar och ledningar har sagt flera gånger. Man vill att det kommer andra perspektiv än dom 'förväntade'. Annars blir det ju bara en grupprunkande ekokammare. Fast det kanske bara är något dåligt när man grupprunkar åsikter som du själv håller med om?
Citat:
Ursprungligen postat av
Direktenspelotobak
Det är väl snarare det nazister vill göra?
Testa att läsa inlägget igen:
"Som Karl Popper formulerade det i toleransparadoxen: För att ett samhälle ska kunna förbli tolerant måste det vara intolerant mot intolerans."
Newsflash: Flashback är inte ett samhälle. Och här är vi toleranta även mot intolerans. Oavsett vad det är som man säger sig inte tolerera.