2026-05-31, 02:13
Medlem
Pungsvings avatar
Intog två flaskor starköl idag i sängen men kan inte i efterhand påpeka något som gick bättre pga det. Endast ångestdämpande troligtvis. Jag vill säga nej till ångest. Gör man sig immun mot ångest genom att vara upptagen av jobb?
Citera
2026-05-31, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Intog två flaskor starköl idag i sängen men kan inte i efterhand påpeka något som gick bättre pga det. Endast ångestdämpande troligtvis. Jag vill säga nej till ångest. Gör man sig immun mot ångest genom att vara upptagen av jobb?
Aldrig dragits med ångest, men testa att skriva dagbok där du skriver ner dina känslor och tankar om det blir för mycket, det gör jag om jag har tuffa dagar eller bara behöver prata av mig lite eller så ringer jag någon polare.
Citera
2026-06-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag kan bara tala för mig själv, men att försjunka ner i arbete blir bara ett kortsiktigt och temporärt uppskjutande av jobbiga känslor. Det där med ett sysselsätta sig med någon som är lösbart (så som enkla arbetsuppgifter) istället för att försöka ta itu med de egentliga problemen är ju något jag själv blivit expert på ("En mästare på prokrastinering" kommer det stå på min epitaf). I det långa loppet så lurar man bara sig själv och det blir inte bättre av att sticka huvudet i sanden.
Citera
2026-06-01, 15:25
Medlem
Blir jag bara sugen på alkohol köper jag bara 3,5% öl numera. Kan dricka många sådana en kväll och sedan inte tänka på alkohol igen på flera veckor, men det är nog individuellt

Obs! Vill inte trigga någon här inne, kan tänka mig att min metod inte fungerar för dom flesta här.
Citera
2026-06-01, 16:56
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Blir jag bara sugen på alkohol köper jag bara 3,5% öl numera. Kan dricka många sådana en kväll och sedan inte tänka på alkohol igen på flera veckor, men det är nog individuellt

Obs! Vill inte trigga någon här inne, kan tänka mig att min metod inte fungerar för dom flesta här.

"Din metod" ska inte förkastas! Ger man sig fan på att inte gå på Bolaget eller lokal så blir det ju så, bättre det! Även om det blir 18 el 24 folkisar...
Citera
2026-06-01, 17:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"Din metod" ska inte förkastas! Ger man sig fan på att inte gå på Bolaget eller lokal så blir det ju så, bättre det! Även om det blir 18 el 24 folkisar...

Fast två sexpack 3,5or är väl nästan lite mycket alkohol som två flaskor vin? Förstår inte vitsen. Bättre att dricka alkoholfritt då? Eller lättöl i alla fall…
Citera
2026-06-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast två sexpack 3,5or är väl nästan lite mycket alkohol som två flaskor vin? Förstår inte vitsen. Bättre att dricka alkoholfritt då? Eller lättöl i alla fall…
Det blir en lite lugnare och ”folkligare” fylla i och med vätskemängden och hur alkoholen tas upp långsammare i kroppen, även om det blir samma mängd alkohol. Bra om man har en tendens att bete sig våldsamt eller liknande när man dricker.

Men du har helt rätt, jag tror inte det är något för de flesta här inne, som sagt bättre att dricka SodaStream i så fall.
Senast redigerad av MjShamona 2026-06-01 kl. 18:00.
Citera
2026-06-01, 18:00
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Måhända "bättre"... sedan går det aldrig att "direktöversätta" - åtm vad jag läst/hört -> man får alltså i sig mindre alkohol ju svagare man dricker, makes sense, och överensstämmer m egna empiriska erfarenheter (därför jag kan köpa saker som att "Ringo Starr drack 5 L vin om dagen" inte detsamma som två sjuttisar även om en "promilleöversättning" ger detta vid handen, typ så).

"Förstår inte vitsen"... du är inte alkoholist, var glad för det.
Citera
2026-06-01, 18:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Måhända "bättre"... sedan går det aldrig att "direktöversätta" - åtm vad jag läst/hört -> man får alltså i sig mindre alkohol ju svagare man dricker, makes sense, och överensstämmer m egna empiriska erfarenheter (därför jag kan köpa saker som att "Ringo Starr drack 5 L vin om dagen" inte detsamma som två sjuttisar även om en "promilleöversättning" ger detta vid handen, typ så).

"Förstår inte vitsen"... du är inte alkoholist, var glad för det.

Det har du ingen aning om ifall jag är eller ej. Men visst finns det en vits med att köpa folköl om systemet är stängt. Just eftersom det trots allt är alkohol i folköl och man kan dricka sig stupfull på det. Tyckte det var ett idiotiskt tips i en tråd som denna bara.
Citera
2026-06-01, 18:37
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - Tyckte det var ett idiotiskt tips i en tråd som denna bara.

Det kan jag hålla med om! Jag svarade på ett inlägg. Sedan kan 4/5 av de som huserar i tråden må bäst - undertecknad inräknad - av total avhållsamhet, det är en annan femma.
Citera
2026-06-01, 19:15
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag kan bara tala för mig själv, men att försjunka ner i arbete blir bara ett kortsiktigt och temporärt uppskjutande av jobbiga känslor. Det där med ett sysselsätta sig med någon som är lösbart (så som enkla arbetsuppgifter) istället för att försöka ta itu med de egentliga problemen är ju något jag själv blivit expert på ("En mästare på prokrastinering" kommer det stå på min epitaf). I det långa loppet så lurar man bara sig själv och det blir inte bättre av att sticka huvudet i sanden.
Senast jag köpte öl så hade affären höjt priset på budgetalternativet. Detta kan få mig att sluta helt. Besökte affären idag för att handla matvaror och det kändes befriande att jag inte skulle köpa någon öl, som om ett olustigt tvång lyfts. Ögonen blev klarare med att söka efter reautbud. Såg färsk svamp och skivat pålägg billigt.

Jag hade en jobbig upplevelse på posten för några dagar sedan. En sur neger stod i luckan och lyssnade på en öronknopp med musik förmodligen. Han kunde inte höra mig och knapprade in fel typ av porto. Jag behövde påpeka detta och han hörde det men frågade snäsigt vad som fanns i paketet. Egentligen ville jag bara säga om du slutar lyssna på din jävla negermusik så kunde du ge bra service istället.
Citera
2026-06-02, 09:13
Medlem
Lonlines avatar
Nu vill jag inte vara tyken och så. Men att bli nykter handlar om att man måste bara bestämma sig. Har testat Aa, sjukvården, Antabus mm. Inget av detta hjälpte. Kanske Aa hade funkat bättre nu när man väl har bestämt mig för att sluta, jag vet ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in