2026-05-31, 21:58
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Kristendomen existerar inte riktigt som kultur längre. Och kan inte upprätthålla de värden som krävs för ett samhälle. Nationella måste förstå just att det går inte att förvänta sig att man kan få alla invandrare att lämna Sverige, många men inte alla, de är här för att stanna. Projektet måste innebära en segregerad stat där vi säkrar våran överlevnad. Islam är framtiden för att upprätthålla de värden som bygger upp våra relationer och kultur, med det sagt måste vi inte bli muslimer. Kristendomen har ingen kulturell eller politisk betydelse. Kvinnor kommer inte till insikt om sexuell avhållsamhet genom kristendom, Islam är mycket mer rationell i sin framtoning än kristendom kring sociala, kulturella problem och kan skapa en drivkraft i samhället som innebär att vi återigen skapar ett samhälle som upprätthåller sig till kärnfamiljen. Islam behöver avta sig från bokstavsträleri kring sin skrift och förstå auktoritet/rationalitet/förnuft. Det är mer kanske då, ett etniskt svenskt Islam? I Koranen står det ju att finns olika raser.

Islam är också ännu mer skarp i sin kritik av de utvalda än kristendom.

Hela västvärldens samhälle bygger Kristendomen och till viss del Asatron. Isalm har ingen plats i Europa. Noll. Problemet är inte judarna utan sionismen.
Citera
2026-05-31, 22:10
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hela västvärldens samhälle bygger Kristendomen och till viss del Asatron. Isalm har ingen plats i Europa. Noll. Problemet är inte judarna utan sionismen.

Men hur ska vi få till de tradionella värdena utan en potent religiös rörelse? Det betyder ju inte att kvinnor klär sig i burqa, det betyder att de blir sexuellt avhållsamma och klär sig propert. Vår civilisation har redan gått under, det finns ingen kultur som upprätthåller oss, det är nihilism och förströelse, förstår ni inte? Kristendomen har spelat ut sin roll, det är bara ett diktatoriskt spöke som börjar sin dödsryckningar i dekadens. Vem bryr sig om historiska arvsfiender när vi själva varit så irrationella?
Senast redigerad av Akacia2050 2026-05-31 kl. 22:23.
Citera
2026-05-31, 22:55
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Svenska partier har alla utom SD sagt öppet att massinvandringen/mångkulturen är det nya. Det svenska folket har röstat för att köra sitt land på tippen.

endast en okunnig tonåring kan ha en sådan historiebild. knappast något parti förespråkade öppet massinvandring på nittiotalet. sossarna hade just genomfört luciabeslutet vilket innebar i praktiken noll invandring. carl bildt och moderaterna rev upp det, men folket var tydligt emot stor invandring i alla opinionsmätningar. det stora problemet under 90-talet, lågkonjunkturen, kom att prägla hela decenniet och att bortse från att väljarna främst prioriterade detta är korkat.

frågan har därefter konsekvent mörkats och förljugits av kulturmarxisterna i media. namn på gärningsmän skrevs inte ut, ansikten vitpixlades. det är därför en förenkling att påstå att svenskarna ville ha massinvandringen, och som trådstart eller provokation sett är det ungefär så uttjatat det kan bli. det startas en identisk tråd varje månad och betydligt fler under sommarlovet.
Citera
2026-06-01, 00:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ingen har röstat för massinvandring, ditt hjon. USA med flera har bombat skiten ur diverse länder och drivit folken på flykt och sen har samtliga partier, inklusive SD gått med på att släppa in en del av de flyktingarna.

Att folk inte röstat på NMR eller vilka det nu är du trycker de skulle ha röstat på betyder inte att folk har röstat för massinvandring.
Politikerna har sedan 1975 då sossarna klubbade igenom att landet skulle aktivt arbeta för att Sverige på sikt skulle bli ett mångkulturellt land följt agendan.

Man försökte medvetet dölja detta, men redan ca 10 år efter detta började det märkas i Sverige. Men det var i princip omöjligt att kritiskt granska och argumentera om detta. Dessutom hade inte folk en tanke på hur effekterna av detta skulle utvecklas till vad det är idag.
Vi ser samma utveckling i europa.
Godtrogna politiker har styrt skutan mot ett mål vi ser effekterna av idag.
Citera
2026-06-01, 12:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tror inte det finns en enda person som är invandringskritisk som vill repatriera norrmän, schweizare eller amerikaner. Pinsam halmgubbe. Tror du att Japan är ett kasst land så är du nog inte heller särskilt berest.
För att med glimten i ögat citera Paolo Roberto, "du kan hoppa upp på dina höga hästar och galoppera åt helvete".
Jag har bott i Tokyo. Man kan aldrig smälta in där som västerlänning eller se det som sin hemstad. Alla japaner är artigt ointresserade tills du kan perfekt japanska.

Naturligtvis finns ingen som vill att finnar åker hem. Men då ska man inte heller använda ordvalet "det finns 2M invandrare i Sverige som måste åka hem". Eller "invandrare står för alla brott" och annat trams. T.ex är ju asiater enormt mycket ärligare och hederligare än svenskar och japan är världens brottsfriaste land, och när jag kom hem därifrån till usla sunkiga Lund så tänkte jag nog att jag gick ner mig rejält. Men efter en vecka var jag van vid klotter och skrikiga ungdomar igen.
Citera
2026-06-01, 13:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har bott i Tokyo. Man kan aldrig smälta in där som västerlänning eller se det som sin hemstad. Alla japaner är artigt ointresserade tills du kan perfekt japanska.

Naturligtvis finns ingen som vill att finnar åker hem. Men då ska man inte heller använda ordvalet "det finns 2M invandrare i Sverige som måste åka hem". Eller "invandrare står för alla brott" och annat trams. T.ex är ju asiater enormt mycket ärligare och hederligare än svenskar och japan är världens brottsfriaste land, och när jag kom hem därifrån till usla sunkiga Lund så tänkte jag nog att jag gick ner mig rejält. Men efter en vecka var jag van vid klotter och skrikiga ungdomar igen.

Du vet att man inte kan komparera brottsfri va? Det är som gravid, antingen är du gravid eller så är du inte gravid.

Nu till saken, så för att du inte kunde smälta in i Japan så är landet kasst. Är det korrekt uppfattat? Du kunde aldrig se Tokyo som din hemstad? Det är väl precis där vi är med alla invandrare. Normalt sett när vi talar om invandare i Sverige så avses inte västerlänningar om det inte uttrycks explicit.

Vi hade på 60-70-talet kanske 500-700.000 från övriga Norden här. nu är den gruppen mindre har jag för mig. Invandrare idag är främst MENA, Afrika, Chile och Thailand som jag ser det. Det är framför allt de från MENA och Afrika som ställer till besvär. Det finns en mellangrupp från forna jugoslaven, Östeuropa och Turkiet som också lämnar en del övrigt att önska. Enligt officiell information har det kommit ca 1,8 miljoner från dessa gruppen mellan 1980-2010 och ytterligare kanske 100-150.000 per år sedan dess dvs 1,5-2 miljoner. Dessa 3,5-4 miljoner har också ynglat av sig i vissa fall och i somliga fall två gånger. Det är främst ur dessa grupper vi behöver skicka hem folk. Alla vet det, alla begriper vad det handlar om och sedan finns det olika starka åsikter om vilka som ska deporteras. Deporterar man enbart de som begått brott så kvarstår en enorm latent grupp där nya trasiga brottsoffer bara är den tidsfråga. Alltså får man agera proaktivt. Om 50% av alla män med ursprung från Afrika mellan 25-35 år är dömda till fängelse så vet vi att här finns en enorm riskgrupp. Då behåller vi inte den utan med mycket få undantag flyttas den grupp hem igen. Samma sak får man beta av land efter land, grupp efter grupp till vi fått en stabilitet och ett lugn igen i samhället.

Vad har du för täckning på påståendet att asiater är mycket ärligare och hederligare än svenskar? På den tiden jag reste runt i världen långt innan massinvandringen hit så möttes jag alltid av folk som var imponerade och beundrade Sverige och svenskar. Ärliga, flitiga, intelligenta, lojala osv var det man hörde - aldrig tjuvaktiga, elaka, lata, bedrägliga etc. När du säger asiater så avser du kanske Japan, för Asien är väl världens mest folkrika kontinent och där ingår MÖ.
Citera
2026-06-01, 13:35
Medlem
Citat:

Och du sätter dig aldrig en stund och funderar på varför det är så i Japan. Varför är det så lite brott där? Det är för att de är nationalister och som du säger, de accepterar inte främlingar där. Och så är japaner ett folk med generellt högt IQ och är skötsamma.

Du säger det som något negativt att du aldrig kan passa in där och att du aldrig kan se det som din hemstad. Men det är precis därför Japan är ett bra land. Ett land där alla (eller ingen) passar in och inget folk har som sitt hemland, som Sverige håller på att förvandlas till likt USA en ekonomisk zon, det kommer inte vara ett bra land att bo i.

Nu håller ju tyvärr globalisterna på att försöka förstöra även Japan, så ingenstans verkar säkert längre.
Citera
2026-06-01, 14:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Och du sätter dig aldrig en stund och funderar på varför det är så i Japan. Varför är det så lite brott där? Det är för att de är nationalister och som du säger, de accepterar inte främlingar där. Och så är japaner ett folk med generellt högt IQ och är skötsamma.

Du säger det som något negativt att du aldrig kan passa in där och att du aldrig kan se det som din hemstad. Men det är precis därför Japan är ett bra land. Ett land där alla (eller ingen) passar in och inget folk har som sitt hemland, som Sverige håller på att förvandlas till likt USA en ekonomisk zon, det kommer inte vara ett bra land att bo i.

Nu håller ju tyvärr globalisterna på att försöka förstöra även Japan, så ingenstans verkar säkert längre.
Om du bott där skulle du inte komma med som främmande åsikter. Japan har alltid, genom alla århundraden, varit totalt isolerade. Det sitter i generna, de är rädda för andra. Svenskar är den absoluta motsatsen och för 1000 år sedan erövrade vikingar Europa och skapade Ryssland.

Japan är ett extremt polisiärt land med låg tolerans, dödsstraff, chefer begår harakiri även i våra dagar, tätt bebyggt med 10 gånger Sveriges befolkning på halva ytan så man lär sig från grunden att inte sticka ut. Jag såg en tonåring cykla på en man på cykelbanan i Tokyo och han blev så RÄDD att han satte sig på knä framför mannen med knäppta händer och skrek förlåt förlåt förlåt i flera minuter.

Japan är ett skitland att bo i och en svensk skulle fly direkt och även japanerna har tröttnat och befolkningen föll 1M förra året och de kommer att halvera sin befolkning inom 50 år för ingen japan vill föda barn till det samhället.

Sverige är ett underbart ställe att bo i jämfört med Japan. Trots att de inte har några brott.
Citera
2026-06-01, 14:21
Medlem
Är det ändå inte företagen som gör det.
Äre inte så va ?
Ikea byter land Volvo ligger i Kina typ så tänkte jag
Allt bra sälja ut för att några blev rika
Nu jagar vi nya miljardärer
Politiker är ju bara deras hantlangare
Vi vanliga röstar på fyra partier och hoppas på det bästa
Vill man inte ha invandring sätter man väl nollvision på det!

Ja men hundra tusen är lagom ändå, framsteg
Senast redigerad av troligengud 2026-06-01 kl. 14:33.
Citera
2026-06-01, 14:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du vet att man inte kan komparera brottsfri va? Det är som gravid, antingen är du gravid eller så är du inte gravid.

Nu till saken, så för att du inte kunde smälta in i Japan så är landet kasst. Är det korrekt uppfattat? Du kunde aldrig se Tokyo som din hemstad? Det är väl precis där vi är med alla invandrare. Normalt sett när vi talar om invandare i Sverige så avses inte västerlänningar om det inte uttrycks explicit.

Vi hade på 60-70-talet kanske 500-700.000 från övriga Norden här. nu är den gruppen mindre har jag för mig. Invandrare idag är främst MENA, Afrika, Chile och Thailand som jag ser det. Det är framför allt de från MENA och Afrika som ställer till besvär. Det finns en mellangrupp från forna jugoslaven, Östeuropa och Turkiet som också lämnar en del övrigt att önska. Enligt officiell information har det kommit ca 1,8 miljoner från dessa gruppen mellan 1980-2010 och ytterligare kanske 100-150.000 per år sedan dess dvs 1,5-2 miljoner. Dessa 3,5-4 miljoner har också ynglat av sig i vissa fall och i somliga fall två gånger. Det är främst ur dessa grupper vi behöver skicka hem folk. Alla vet det, alla begriper vad det handlar om och sedan finns det olika starka åsikter om vilka som ska deporteras. Deporterar man enbart de som begått brott så kvarstår en enorm latent grupp där nya trasiga brottsoffer bara är den tidsfråga. Alltså får man agera proaktivt. Om 50% av alla män med ursprung från Afrika mellan 25-35 år är dömda till fängelse så vet vi att här finns en enorm riskgrupp. Då behåller vi inte den utan med mycket få undantag flyttas den grupp hem igen. Samma sak får man beta av land efter land, grupp efter grupp till vi fått en stabilitet och ett lugn igen i samhället.

Vad har du för täckning på påståendet att asiater är mycket ärligare och hederligare än svenskar? På den tiden jag reste runt i världen långt innan massinvandringen hit så möttes jag alltid av folk som var imponerade och beundrade Sverige och svenskar. Ärliga, flitiga, intelligenta, lojala osv var det man hörde - aldrig tjuvaktiga, elaka, lata, bedrägliga etc. När du säger asiater så avser du kanske Japan, för Asien är väl världens mest folkrika kontinent och där ingår MÖ.
Jag började läsa med tanken att du skrev vettigt. Sedan började du harva lögnsiffror "kommit ca 1,8 miljoner från dessa gruppen mellan 1980-2010 och ytterligare kanske 100-150.000 per år sedan dess dvs 1,5-2 miljoner. Dessa 3,5-4 miljoner" så jag vet att du är idiot eller indoktrinerad.

Sverige har 2.1M människor som inte är födda här, inklusive min mamma från Finland. Punkt.

Här korrekta siffror på antalet människor från olika länder i Sverige, summerat över 4 år 2021-2024.

Citat:
https://riks.se/nyheter/det-har-ar-de-vanligaste-ursprungslanderna-for-senaste-arens-invandrare
1. Ukraina 75,444
2. Indien 54,602
3. Thailand 27,270
4. Kina 21,462
5. Pakistan 20,213
6. England 16,821
7. Syrien 16,491
8. Iran 14,227
9 Afghanistan 13,883
10. USA 13,243
Så totalt kanske 50.000 från MENA-länder på 4 år = 12500 per år. "Miljoner" som du kallar dem. Det föds 100.000 per år.
Citera
2026-06-01, 14:46
Medlem
Citat:
Om du bott där skulle du inte komma med som främmande åsikter. Japan har alltid, genom alla århundraden, varit totalt isolerade. Det sitter i generna, de är rädda för andra. Svenskar är den absoluta motsatsen och för 1000 år sedan erövrade vikingar Europa och skapade Ryssland.

Japan är ett extremt polisiärt land med låg tolerans, dödsstraff, chefer begår harakiri även i våra dagar, tätt bebyggt med 10 gånger Sveriges befolkning på halva ytan så man lär sig från grunden att inte sticka ut. Jag såg en tonåring cykla på en man på cykelbanan i Tokyo och han blev så RÄDD att han satte sig på knä framför mannen med knäppta händer och skrek förlåt förlåt förlåt i flera minuter.

Japan är ett skitland att bo i och en svensk skulle fly direkt och även japanerna har tröttnat och befolkningen föll 1M förra året och de kommer att halvera sin befolkning inom 50 år för ingen japan vill föda barn till det samhället.

Sverige är ett underbart ställe att bo i jämfört med Japan. Trots att de inte har några brott.

I det föregående meddelandet så sa du att du gick ner dig igen när du kom till det sunkiga Lund med klotter och skrika ungdomar. Du ändrar dig rätt snabbt här i dina egna åsikter.

Sedan har inte du något att göra med hur de styr sitt land. De lever isolerade vilket du verkar tycka är negativt, men de vill ju uppenbarligen leva på det sättet så varför ska du lägga dig i det? Låt dem sköta sitt land på sitt sätt. De är inte som dig och du kan inte förstå deras sätt att leva på.

Visst har svenskarna emigrerat mycket under åren, därför är det ju också då av vikt att behålla Sverige som ett bra land som svenskarna vill bo i. Annars är det ju väldigt troligt att svenskarna, som är ett folk som definitivt röstar med fötterna, börjar röra sig ut från Sverige när vi hela tiden tar in mängder med främmande folkgrupper som vi inte har någon samhörighet med. Sverige står vid ett vägval vilka folkgrupper man vill behålla i landet.
Citera
2026-06-01, 15:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag började läsa med tanken att du skrev vettigt. Sedan började du harva lögnsiffror "kommit ca 1,8 miljoner från dessa gruppen mellan 1980-2010 och ytterligare kanske 100-150.000 per år sedan dess dvs 1,5-2 miljoner. Dessa 3,5-4 miljoner" så jag vet att du är idiot eller indoktrinerad.

Sverige har 2.1M människor som inte är födda här, inklusive min mamma från Finland. Punkt.

Här korrekta siffror på antalet människor från olika länder i Sverige, summerat över 4 år 2021-2024.

Så totalt kanske 50.000 från MENA-länder på 4 år = 12500 per år. "Miljoner" som du kallar dem. Det föds 100.000 per år.

Siffrorna jag delade är officiella siffror och avser inte illegala. 100% säker på att dina siffror är manipulerade. Man har ju flyttat målstolpar, definierat om klassificeringen på invandrare och gömmer och trixar så det blir omöjligt att snabbt få en överblick. I väldigt många städer börjar invandrare eller barn med föräldrar som är invandrare komma upp i 50%. I Malmö blev svenskar en minoritet runt 2010.

Det är inte din mamma från Finland som är ett problem. Inte heller de från Tyskland, USA eller ens Japan. Den här gruppen invandrare som du försöker smussla in i begreppen probleminvandrare har ingen problem med och dessutom har gruppen nordiska invandare sjunkit i Sverige senaste 40 åren. Vi kan ju gissa varför.

Din mamma kom för övrigt på 50-talet tyckte jag du skrev. Jag listade från 1980.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in