Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag har bott i Tokyo. Man kan aldrig smälta in där som västerlänning eller se det som sin hemstad. Alla japaner är artigt ointresserade tills du kan perfekt japanska.
Naturligtvis finns ingen som vill att finnar åker hem. Men då ska man inte heller använda ordvalet "det finns 2M invandrare i Sverige som måste åka hem". Eller "invandrare står för alla brott" och annat trams. T.ex är ju asiater enormt mycket ärligare och hederligare än svenskar och japan är världens brottsfriaste land, och när jag kom hem därifrån till usla sunkiga Lund så tänkte jag nog att jag gick ner mig rejält. Men efter en vecka var jag van vid klotter och skrikiga ungdomar igen.
Du vet att man inte kan komparera brottsfri va? Det är som gravid, antingen är du gravid eller så är du inte gravid.
Nu till saken, så för att du inte kunde smälta in i Japan så är landet kasst. Är det korrekt uppfattat? Du kunde aldrig se Tokyo som din hemstad? Det är väl precis där vi är med alla invandrare. Normalt sett när vi talar om invandare i Sverige så avses inte västerlänningar om det inte uttrycks explicit.
Vi hade på 60-70-talet kanske 500-700.000 från övriga Norden här. nu är den gruppen mindre har jag för mig. Invandrare idag är främst MENA, Afrika, Chile och Thailand som jag ser det. Det är framför allt de från MENA och Afrika som ställer till besvär. Det finns en mellangrupp från forna jugoslaven, Östeuropa och Turkiet som också lämnar en del övrigt att önska. Enligt officiell information har det kommit ca 1,8 miljoner från dessa gruppen mellan 1980-2010 och ytterligare kanske 100-150.000 per år sedan dess dvs 1,5-2 miljoner. Dessa 3,5-4 miljoner har också ynglat av sig i vissa fall och i somliga fall två gånger. Det är främst ur dessa grupper vi behöver skicka hem folk. Alla vet det, alla begriper vad det handlar om och sedan finns det olika starka åsikter om vilka som ska deporteras. Deporterar man enbart de som begått brott så kvarstår en enorm latent grupp där nya trasiga brottsoffer bara är den tidsfråga. Alltså får man agera proaktivt. Om 50% av alla män med ursprung från Afrika mellan 25-35 år är dömda till fängelse så vet vi att här finns en enorm riskgrupp. Då behåller vi inte den utan med mycket få undantag flyttas den grupp hem igen. Samma sak får man beta av land efter land, grupp efter grupp till vi fått en stabilitet och ett lugn igen i samhället.
Vad har du för täckning på påståendet att asiater är mycket ärligare och hederligare än svenskar? På den tiden jag reste runt i världen långt innan massinvandringen hit så möttes jag alltid av folk som var imponerade och beundrade Sverige och svenskar. Ärliga, flitiga, intelligenta, lojala osv var det man hörde - aldrig tjuvaktiga, elaka, lata, bedrägliga etc. När du säger asiater så avser du kanske Japan, för Asien är väl världens mest folkrika kontinent och där ingår MÖ.