2026-05-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag ser på dom kommande två träningsmatcherna på så sätt att Norge borta är den svåra, och Grekland hemma är den "lätta". Mot Norge bör vi ändå spela 352, ungefär som jag tror att vi spelar i VM, och mot Grekerna kan vi passa på att testa ett 433/4231.

Jag lyssnade på Fotobllsmorgon häromdagen och då var panelen väldigt osäkra på vem som startar i målet för Blågult, något jag fann ganska ofattbart med tanke på att Nordfeldt gjort två klockrena insatser. Det är i mitt tycke hans plats att förlora och han bör spela åtminstone en av matcherna. Den andra bör vigas till andra valet, JWZ.

Smith bör få minst tre halvlekar, gärna fler. Isak behöver också skyndas långsamt och få närmare 90 sammantaget från båda matcherna.

Vore också intressant att testa Lindelöf som sittande mittfältare, något han gjort med bravur i Villa.

Det ska bli kul att det kommer igång men rädsla för att bli skadade lär vi nog få se en ganska avslagen match
När går matcherna skulle det inte vara i maj?
Citera
2026-05-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ravelli är helt enkelt för bra.

-

Skämt åsido så är det ovisst men jag skulle föredra Viktor Johansson med viss skepsis då man är lite osäker på var han står nånstans efter skadeproblematiken.
Han skulle givetvis övertalat olsen som visat bra form på sistone
Citera
2026-05-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfab
Potter tog ett, mer eller mindre, utslaget lag till VM. Starkt jobbat av honom. Några spelare har han lämnat utanför p g a att de visat dålig attityd. En annan anledning, som missats en del, är att han konsekvent valt bort spelare som är lätta i kroppen eller småväxta. Nanasi, Dahl, Larsson, Roony och Swedberg har nog alla ratats av den anledningen. Potter vet att fysisk styrka betyder mycket i en intensiv turnering. Jokern Taha Ali är ett undantag. Heja Sverige.
Ayari är ju med en dvärg som väger på tok för lätt
Citera
2026-05-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Tyvärr mötts vi av ett tråkigt besked. Alexander Isak säger att han är redo spela VM. Efter hans säsong och form borde han inte ens vara närheten av att spela. Hade han spelat i play off hade vi aldrig varit i VM. Det är en sak som är säker.
En plats i truppen ska han ha, men vi ska givetvis köra med en ensam topp och det är gyökeres
Citera
2026-05-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det råder någon form av identitetskris hos den övre medelklassen..
jasså? bryter du med?
Citera
2026-05-31, 20:04
Medlem
Citat:
Potter ordbajsar på länken.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/live-1100-graham-potter-moter-media
länken fungerar ju inte turkfan
Citera
2026-05-31, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Han skulle givetvis övertalat olsen som visat bra form på sistone
Japp! Skulle gå före Raya om han var spanjor.

Du kan f.ö citera flera inlägg så inte tråden blir matad.
Citera
2026-05-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Mattias Svanbergs Wolfsburg har precis blivit nedflyttade till Zweite där han dessutom blev utbytt, inte kul att komma in i mästerskapet med det fräscht i minnet
Han lär lämna då
Citera
2026-05-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp! Skulle gå före Raya om han var spanjor.

Du kan f.ö citera flera inlägg så inte tråden blir matad.
olsen är hel nu och han har inte alls läckt som ett såll då han inte ens spelat på sistone, har du ens kollat allsvenskan?
Citera
2026-05-31, 20:16
Medlem
Citat:
När går matcherna skulle det inte vara i maj?
Imorn och torsdag
Citera
2026-05-31, 20:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
länken fungerar ju inte turkfan

Idi det var live går nog se efterhand om man har hjärna.
Citera
2026-05-31, 20:52
Medlem
Citat:
Idi det var live går nog se efterhand om man har hjärna.
hur gör man då hjärnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in