2026-05-30, 11:22
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilurenMiluren
Emil Holm skadad, Herman Johansson kallas in. Oerhört tråkigt för Holm.

Nanasi inkallad som reserv 27 så ska inte ljuga att jag helst ser någon obetydlig till skadas så han blir skickad till USA.

🙏✝️
Citera
2026-05-30, 11:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilurenMiluren
Emil Holm skadad, Herman Johansson kallas in. Oerhört tråkigt för Holm.
Trist som fan verkligen, Holm skulle absolut kunnat göra avtryck nu i sommar.
Citera
2026-05-30, 12:56
Medlem
maktspels avatar
Taha Ali påstår i Fotbollskanalen att han är den första spelaren med bakgrund i Somalia att delta i VM.

Dock har Qatars store stjärna Akram Afif (som blivit utsedd till Asiens bäste fotbollsspelare och spelade i VM 2022) en far som spelade i Somalias landslag.
Citera
2026-05-30, 13:07
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Taha Ali påstår i Fotbollskanalen att han är den första spelaren med bakgrund i Somalia att delta i VM.

Dock har Qatars store stjärna Akram Afif (som blivit utsedd till Asiens bäste fotbollsspelare och spelade i VM 2022) en far som spelade i Somalias landslag.

Yusuf Abdurisag också i Qatar är född i Somalia till skillnad från svennen Taha Ali och ser till skillnad från honom ut att få spela i VM. Så det där snacket är bara glömma.
Citera
2026-05-30, 16:27
Medlem
Är målvaktssidan klar inför VM? Tycker det är ytterst märkligt att inte Rami Shaaban får chansen som förstemålvakt. Är han för gammal månne?
Citera
2026-05-30, 21:15
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Är målvaktssidan klar inför VM? Tycker det är ytterst märkligt att inte Rami Shaaban får chansen som förstemålvakt. Är han för gammal månne?
Potter gillar att reta journalister så på direkt fråga på veckas presskonferens ansåg han att han hade en plan för målvakterna, men vägrade att peka ut någon med namn.
Citera
Igår, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Potter gillar att reta journalister så på direkt fråga på veckas presskonferens ansåg han att han hade en plan för målvakterna, men vägrade att peka ut någon med namn.

Det blir högst spännande! Jag hoppas vi får se Rami Shaaban i uttagningen.
Citera
Igår, 09:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ravelli är helt enkelt för bra.

-

Skämt åsido så är det ovisst men jag skulle föredra Viktor Johansson med viss skepsis då man är lite osäker på var han står nånstans efter skadeproblematiken.
Citera
Igår, 18:22
Medlem
Ingen Starfelt, Gudmundsson eller Stroud mot Norge imorgon, dessutom kommer Lindelöf inte starta och möjligtvis inte Isak heller.

Är detta rimligt att anta som elva? Tror inte det blir en treback när det bara finns Ekdal och eventuellt Smith förutom dem 2 startande.

Nordfeldt
H. Johansson, Hien, Lagerbielke, Svensson
Nygren, Karlström, Zeneli, Ali
Elanga, Nilsson
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Sverige åker hem efter 3 raka förluster. De mörkbruna svenska ladyboys bryr sig bara om sina klubblag.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Jag ser på dom kommande två träningsmatcherna på så sätt att Norge borta är den svåra, och Grekland hemma är den "lätta". Mot Norge bör vi ändå spela 352, ungefär som jag tror att vi spelar i VM, och mot Grekerna kan vi passa på att testa ett 433/4231.

Jag lyssnade på Fotobllsmorgon häromdagen och då var panelen väldigt osäkra på vem som startar i målet för Blågult, något jag fann ganska ofattbart med tanke på att Nordfeldt gjort två klockrena insatser. Det är i mitt tycke hans plats att förlora och han bör spela åtminstone en av matcherna. Den andra bör vigas till andra valet, JWZ.

Smith bör få minst tre halvlekar, gärna fler. Isak behöver också skyndas långsamt och få närmare 90 sammantaget från båda matcherna.

Vore också intressant att testa Lindelöf som sittande mittfältare, något han gjort med bravur i Villa.

Det ska bli kul att det kommer igång men rädsla för att bli skadade lär vi nog få se en ganska avslagen match
Citera
Igår, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Yusuf Abdurisag också i Qatar är född i Somalia till skillnad från svennen Taha Ali och ser till skillnad från honom ut att få spela i VM. Så det där snacket är bara glömma.
Jag kan mycket väl tänka mig potter slänger in ali i slutet av matcher om vi jagar mål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in