Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Tusen tack för detta!
Läste igenom FUPen gällande S0nny.
Pappa hjälper Robin med anmälan…
Har svårt att tro att S skulle saboterat däcken på bilarna Robin använde & där den ena av dem stod parkerad 1 km från huset. En tändare - samma typ S skall ha tappat när han rökte under prat med Robins pappa - skall ha hittats vid bilen som stod längst bort från huset.
S får aldrig ens frågan om ngn skadegörelse.
Robin behövde väl nya däck till bilen & hoppades kunna inkassera skadestånd efter att ha saboterat dem själv (min spekulation).
Pappan berättar bara om den att den ena bilen fått däcken knivskurna. Möjligt att pappan upplever dödshoten allvarligare och att däcken på den andra bilen (om de nu också blivit knivskurna) kan vra svårt att koppla med den hotfulle mannen vid dörren? Framgår det ens när den knivskärningen ska ha skett?
Även tändaren är det endast Robin som nämner, pappan tar inte upp det. Det utesluter naturligtvis inte att båda bilarna har blivit knivskurna eller att tändaren legat på den platsen där bil två stod, en km från farmoderns bostad.
Pappans förhör:
"
På morgonen så märkte vi att två däck var sönderskurna på våran bil, höger sida av bilen.
Både fram och backdäck.
Det är min mammas bil som stod på gården, WCT874. Det här måste hänt under natten då vi
använde bilen under gårdagen. "
Jag kan bli upprörd över hur Robin berättar hur rädd han är, med tanke på han eget offer vid det tillfället, och nu hans senaste offer, som faktiskt mötte döden. Robin är alltså själv rädd när na blir dödshotad...ja herregud.
MEN.
Det rättfärdigar inte att man på flygbladet skriver att Robin "
fantiserar om mord och att kidnappa barn", vilket vid anmälan 2022 inte framkommit i FUP från 2019.
Det som sedan hände, med hot och skadegörelse är helt fel. Vi ska inte ha en pöbel, som tar lagen i egna händer. Det hr ju påverkat Robins familj mycket negativt.
Farmodern blev rädd, fick sin bils däck sönderskurna. Mannen som kom till huset känns ju inte så trygg att ha vid sin dörr den tiden på natten. Jag utesluter på inget vis att han var påverkad. Att någon dödshotar visar också på ett gränsöverskridande beteende.
Livsfarligt att gå ut med felaktiga uppgifter, även om vi nu har facit i hand.
Jag kan dock själv känna tt bodde Robin i mitt grannskap när mina barn var små, så kan jag inte säga att jag direkt hade varit emot att man postade flygblad i brevlådorna. Men man bör hålla sig till sanningen och fakta!