Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Jag är ca 60, var medlem i BSS på den tiden. Därav min bitterhet och mitt hat mot det svenska kollektivet.
Ifall detta är sant förtjänar du ett mått av respekt för tidigare gärningar. Jag rekommenderar varmt alla att läsa boken "BSS - ett försök att väcka debatt" (finns
här som pdf). Det är skrämmande hur etablissemanget kunde behandla dissidenter på den tiden - dissidenter som vi idag
vet hade rätt i allt väsentligt, som kunde ha räddat Sverige ifall man blott lyssnat på dem, men som istället gjordes till parior och var mans niding.
Men, medan jag kan förstå din bitterhet borde du inse att den inte är konstruktiv eller rättfärdig, och att du antagligen skulle må bäst av att släppa det hela och ägna dig åt annat tills bitterheten lagt sig. Det du gör just nu är kontraproduktivt och gör dig till ett slags hantlangare för de krafter som du tidigare kämpat mot.
Ja, man kan se det som att "det är svenskarnas fel", men de har blivit lurade och manipulerade med falsk och vilseledande information. Vi är
inte ensamma om att vara i den situationen, vi är
inte ensamma om att ha låtit oss luras eller skrämmas till passivitet. Britter, fransmän, tyskar, spanjorer, italienare, amerikaner och australiensare befinner sig i samma situation.
Och vi får inte ge upp kampen.
Du är just nu Denethor som slagits mot Mordors horder i åratal när få andra har vågat, till sist blivit knäckt av upplevelsen, och nu står och skriker
"Överge era poster! Fly! Fly för era liv!" till de som fortfarande försöker utkämpa en i dina ögon hopplös kamp mot en övermäktig fiende.