2026-05-31, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Medveten om att det finns strukturer som arbetar i syfte att implementera globalisering.

Knappast anledning nog för svenskarna att rösta för massinvandring i decennium efter decennium, snarare tvärtom.

Du har rätt att folk röstade på partier som stödde hög invandring, men minns du inte när dessa partier kallades sjupartiet pga deras likartade inställning i denna fråga?

SD fanns i för sig men de var litet, och ett parti kan bevisligen inte växa utan adekvat exponering i media. 90- och tidigt 2000-tal visste de flesta inte att SD fanns...

Så hur skulle folk kunna rösta på alternativ om de knappt visste att de fanns och dessutom trodde deras chans till att få inflytande var omkring noll?

Du måste väl inse jag har rätt här, och att SD började på allvar först växa då media släppte in deras representanter i "värmen"?

Och sen vem som styr media? Oavsett vem det är så torgförs vissa åsikter av nästan alla medier i Sverige, och i västvärlden.

Det verkar delvis globalt styrt eller att journalister går mycket efter hur det ser ut i USA. Exempel? Global uppvärmning och Greta, Covid och vaccin, George Floyd och BLM, hbtq, inställning till Trump, Etc.

Även såna saker som att de i både Sverige och utlandet skrev "dog med Covid", kallar det "klimatförändringar", "könsbekräftande behandling". Våra medier och journalistik verkar inte agera separat eller åtminstone inte så olika från internationell media...
Senast redigerad av Snobird 2026-05-31 kl. 12:50.
Citera
2026-05-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ingen har röstat för massinvandring, ditt hjon. USA med flera har bombat skiten ur diverse länder och drivit folken på flykt och sen har samtliga partier, inklusive SD gått med på att släppa in en del av de flyktingarna.

Att folk inte röstat på NMR eller vilka det nu är du trycker de skulle ha röstat på betyder inte att folk har röstat för massinvandring.

USA har bombat terrorister tack för det. Några dårar sympatiserar med terrorister. Knasigt? Ja!

Vi har blivit lurade att invandring är jättebra och det är massa högutbildade som kommer hit. Media har varit delaktiga i blåsningen
Citera
2026-05-31, 12:50
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
SD blev kuppat runt 2010 när Kent Ekeroth kom in i bilden.

Självklart är det möjligt att vända detta. Man städar bort kriminella och sedan får man arbeta långsamt på vilka som ska vara kvar och inte. Landet kommer inte att bestå av bara svenskar men man behöver få bort de värsta elementen. Sedan kan man jobba utifrån det.

Annars om vi ska ha fortsatt massinvandring så får vi höja rösten att olika grupper ska få ha egna områden för att bevara kulturer.

Det finns mycket som går att göra.

Så fort en jude dyker upp är det alltså kört enligt dig?

1 st jude kapade en helsvensk riksdag?

1 st jude kapade SD?

Religiösa föreställningar.

Nej svenska folket körde sitt eget land på tippen - och de gjorde detta helt på egen hand. I efterhand kan man inte förstå det och försöker hitta på ursäkter. Då dyker de vanliga antisemitiska troperna upp hos de lågpannade.

Köper inte det narrativet,
Citera
2026-05-31, 12:55
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Du har rätt att folk röstade på partier som stödde hög invandring, men minns du inte när dessa partier kallades sjupartiet pga deras likartade inställning i denna fråga?

SD fanns i för sig men de var litet, och ett parti kan bevisligen inte växa utan adekvat exponering i media. 90- och tidigt 2000-tal visste de flesta inte att SD fanns...

Så hur skulle folk kunna rösta på alternativ om de knappt visste att de fanns och dessutom trodde deras chans till att få inflytande var omkring noll?

Du måste väl inse jag har rätt här, och att SD började på allvar först växa då media släppte in deras representanter i "värmen"?

Och sen vem som styr media? Oavsett vem det är så torgförs vissa åsikter av nästan alla medier i Sverige, och i västvärlden.

Det verkar delvis globalt styrt eller att journalister går mycket efter hur det ser ut i USA. Exempel? Global uppvärmning och Greta, Covid och vaccin, George Floyd och BLM, hbtq, inställning till Trump, Etc.

Även såna saker som att de i både Sverige och utlandet skrev "dog med Covid", kallar det "klimatförändringar", "könsbekräftande behandling". Våra medier och journalistik verkar inte agera separat eller åtminstone inte så olika från internationell media...

Svenskarna körde helt på egen hand sitt land på tippen. Nu säger ni att det inte fanns några alternativ. Ni visste inte bättre. Svenskarna var hjälplösa.

Landet körde rentav sig självt på tippen. Det var media. Det var politiker. Det var judar. Svenskarna var inte inblandade i det här.

På det svarar jag att svenskarna fått vad svenskarna förtjänar och mer kommer det att bli. Varsågoda och låt er väl smaka.
Citera
2026-05-31, 12:58
Medlem
Citat:
Så fort en jude dyker upp är det alltså kört enligt dig?

1 st jude kapade en helsvensk riksdag?

1 st jude kapade SD?

Religiösa föreställningar.

Nej svenska folket körde sitt eget land på tippen - och de gjorde detta helt på egen hand. I efterhand kan man inte förstå det och försöker hitta på ursäkter. Då dyker de vanliga antisemitiska troperna upp hos de lågpannade.

Köper inte det narrativet,

Det är inte en person utan dessa jobbar alltid i grupp. När de kommer in så kommer de lobba stenhårt för sina intressen och styra om riktningen partierna har. Mutor och liknande är inblandat.

Svenskarna är styrda av propaganda från denna grupp. Det är propaganda som är specialgjord för vårt folk som går på att man ska vara "god". De använder vår altruism emot oss.

Sitter man och tror att svenskarna själva har ruinerat landet tillsammans med resten av västvärlden samtidigt så förstår man inte vad som pågår. Det här är mycket större än bara Sverige.

Men visst sitt du där och säg att svenskarna förstörde sitt eget land om du tycker det känns vettigt. Låt oss säga att du har rätt då och jag har helt fel, vad har du tänkt göra åt saken?
Citera
2026-05-31, 13:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
England Tyskland Italien Spanien, samtliga mycket mer drabbade än Sverige.

London år 1960, 90% av de som bodde där var födda i England.
London år 2025. 60% av de som börjar i första klass är muslimer.

England är 10 gånger värre drabbat än Sverige.

Där jag bor i Stockholms innerstad finns MENA enbart som affärsidkare eller pizzaägare. Dvs nyttiga och hårt arbetande.

Om man är emot invandring så behöver man bara rösta på SD i valet, då får problemet den bästa lösningen.
Citera
2026-05-31, 13:00
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jag är ca 60, var medlem i BSS på den tiden. Därav min bitterhet och mitt hat mot det svenska kollektivet.

Ifall detta är sant förtjänar du ett mått av respekt för tidigare gärningar. Jag rekommenderar varmt alla att läsa boken "BSS - ett försök att väcka debatt" (finns här som pdf). Det är skrämmande hur etablissemanget kunde behandla dissidenter på den tiden - dissidenter som vi idag vet hade rätt i allt väsentligt, som kunde ha räddat Sverige ifall man blott lyssnat på dem, men som istället gjordes till parior och var mans niding.

Men, medan jag kan förstå din bitterhet borde du inse att den inte är konstruktiv eller rättfärdig, och att du antagligen skulle må bäst av att släppa det hela och ägna dig åt annat tills bitterheten lagt sig. Det du gör just nu är kontraproduktivt och gör dig till ett slags hantlangare för de krafter som du tidigare kämpat mot.

Ja, man kan se det som att "det är svenskarnas fel", men de har blivit lurade och manipulerade med falsk och vilseledande information. Vi är inte ensamma om att vara i den situationen, vi är inte ensamma om att ha låtit oss luras eller skrämmas till passivitet. Britter, fransmän, tyskar, spanjorer, italienare, amerikaner och australiensare befinner sig i samma situation.

Och vi får inte ge upp kampen.

Du är just nu Denethor som slagits mot Mordors horder i åratal när få andra har vågat, till sist blivit knäckt av upplevelsen, och nu står och skriker "Överge era poster! Fly! Fly för era liv!" till de som fortfarande försöker utkämpa en i dina ögon hopplös kamp mot en övermäktig fiende.
Citera
2026-05-31, 13:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ifall detta är sant förtjänar du ett mått av respekt för tidigare gärningar. Jag rekommenderar varmt alla att läsa boken "BSS - ett försök att väcka debatt" (finns här som pdf). Det är skrämmande hur etablissemanget kunde behandla dissidenter på den tiden - dissidenter som vi idag vet hade rätt i allt väsentligt, som kunde ha räddat Sverige ifall man blott lyssnat på dem, men som istället gjordes till parior och var mans niding.

Men, medan jag kan förstå din bitterhet borde du inse att den inte är konstruktiv eller rättfärdig, och att du antagligen skulle må bäst av att släppa det hela och ägna dig åt annat tills bitterheten lagt sig. Det du gör just nu är kontraproduktivt och gör dig till ett slags hantlangare för de krafter som du tidigare kämpat mot.

Ja, man kan se det som att "det är svenskarnas fel", men de har blivit lurade och manipulerade med falsk och vilseledande information. Vi är inte ensamma om att vara i den situationen, vi är inte ensamma om att ha låtit oss luras eller skrämmas till passivitet. Britter, fransmän, tyskar, spanjorer, italienare, amerikaner och australiensare befinner sig i samma situation.

Och vi får inte ge upp kampen.

Du är just nu Denethor som slagits mot Mordors horder i åratal när få andra har vågat, till sist blivit knäckt av upplevelsen, och nu står och skriker "Överge era poster! Fly! Fly för era liv!" till de som fortfarande försöker utkämpa en i dina ögon hopplös kamp mot en övermäktig fiende.
Du har rätt i att felfinnare i allmänhet är losers medans doers, jag tänker på t.ex Jimmie och SD, är vinnare. En loser får det samhälle han är värd. Jag hatar losers och gnällspikar. Jobba hårdare för det ni tror på istället.

BSS har ett indirekt ansvar för invandringsproblemen på 2010-talet. För SD är en ättling av BSS, och eftersom BSS skämde ut sig med parader, hat, våld, intolerans, så smittade det hela Sveriges politiska elit att gå emot SD från 2006-2018 och vi tappade mycket tid där. Det är efter BSS som "rasist" blev det fulaste ord man kunde säga i Sverige 2006-2018.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-31 kl. 13:05.
Citera
2026-05-31, 13:08
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det är inte en person utan dessa jobbar alltid i grupp. När de kommer in så kommer de lobba stenhårt för sina intressen och styra om riktningen partierna har. Mutor och liknande är inblandat.

Svenskarna är styrda av propaganda från denna grupp. Det är propaganda som är specialgjord för vårt folk som går på att man ska vara "god". De använder vår altruism emot oss.

Sitter man och tror att svenskarna själva har ruinerat landet tillsammans med resten av västvärlden samtidigt så förstår man inte vad som pågår. Det här är mycket större än bara Sverige.

Men visst sitt du där och säg att svenskarna förstörde sitt eget land om du tycker det känns vettigt. Låt oss säga att du har rätt då och jag har helt fel, vad har du tänkt göra åt saken?

Enligt dina egna redogörelser här i tråden har det handlat om en individ. En individ kapade en helsvensk riksdag, en individ kapade Sveriges enda seriösa nationalistparti.

Har redan skrivit att jag är medveten om att det finns eliter, men de var inte verksamma i särskilt hög grad när Sverige började bli en mångkultur. Det åstadkom svenskarna på egen hand.

Tämligen övertygad om att jag är betydligt mer medveten om hur världen är ordnad än du. Den internationella finansen är inte en renodlat judisk konstruktion, Rockefeller som är en av de mer prominenta är inte jude.

Svenskarna körde mycket riktigt sitt land på tippen på egen hand.

Tänker inte göra något åt saken, jag bejakar det nya. Svenskarna är värda allt som kommer och mer därtill, varsågoda.
Citera
2026-05-31, 13:13
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du har rätt i att felfinnare i allmänhet är losers medans doers, jag tänker på t.ex Jimmie och SD, är vinnare. En loser får det samhälle han är värd. Jag hatar losers och gnällspikar. Jobba hårdare för det ni tror på istället.

BSS har ett indirekt ansvar för invandringsproblemen på 2010-talet. För SD är en ättling av BSS, och eftersom BSS skämde ut sig med parader, hat, våld, intolerans, så smittade det hela Sveriges politiska elit att gå emot SD från 2006-2018 och vi tappade mycket tid där. Det är efter BSS som "rasist" blev det fulaste ord man kunde säga i Sverige 2006-2018.

Allt orsakat av svenskar som du som köpte propagandan. Losers som körde sitt eget land på tippen.
Citera
2026-05-31, 13:16
Medlem
Citat:
Enligt dina egna redogörelser här i tråden har det handlat om en individ. En individ kapade en helsvensk riksdag, en individ kapade Sveriges enda seriösa nationalistparti.

Har redan skrivit att jag är medveten om att det finns eliter, men de var inte verksamma i särskilt hög grad när Sverige började bli en mångkultur. Det åstadkom svenskarna på egen hand.

Tämligen övertygad om att jag är betydligt mer medveten om hur världen är ordnad än du. Den internationella finansen är inte en renodlat judisk konstruktion, Rockefeller som är en av de mer prominenta är inte jude.

Svenskarna körde mycket riktigt sitt land på tippen på egen hand.

Tänker inte göra något åt saken, jag bejakar det nya. Svenskarna är värda allt som kommer och mer därtill, varsågoda.

Så om jag bara nämner ett namn så utgår du ifrån att denna person är helt isolerad från omvärlden? Vad är detta för slags logik? Det är väl underförstått att dessa representerar andra intressen och grupper.

Dessa grupper ligger bakom i princip allting i hur västvärlden har formats de senaste hundra åren. Speciellt vägvalen som är gjorda efter andra världskriget. Rockefellers som du nämner är inblandade, de behöver inte vara del av gruppen för att vara lojala till dem. Sedan som det oftast går till så brukar dessa bli ingifta med varandra och officiellt gå med i den. Precis som Wallenberg nu har gjort med Bonnier.

Sitt och se på showen då. Vi andra har arbete att utföra för att fixa skiten vi sitter i för våra kommande generationer. Allt går att lösa.
Citera
2026-05-31, 13:18
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Samhällsutvecklingen är inte unikt till bara Sverige, det finns ett större sammanhang och mönster än "landet Sverige körde sig själv till tippen" som TS upprepar likt en papegoja.
Ts attityd kan liknas vid en kriminell som låt oss säga har rånat en pensionär. Han skyller på offret, offret är för svag och naiv och får skylla sig själv.
Det rättfärdigar den brottsliga handlingen.
Det hade blivit mycket gråt och skrik om svenskar plötsligt behandlade andra folkgrupper med den attityden som TS förhåller sig till.
TS analys är ytterst kvantitativ, han ger en väldigt förenklad bild av ett väldigt komplext samhällsproblem.
En lämplig metod om man vill skifta fokus och anklagelserna bort från en grupp till en annan.

Om man har en liten gnutta intuition, så förstår man vad TS vill få ut av tråden och vad han är för en typ av människa
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-05-31 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in