Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
1. Hur kunde en förälder en tillåta sin dotter som är 13-år dricka en massa sprit och spy som fan?
Det gjorde de nog inte men "life finds its way". Jag har aldrig varit bland folk som skulle tillåtit ett barn att dyka upp på en hemmafest/förfest och än mindre ge dem sprit.
Man har ju hört historierna om de lokala små vildarna som typ rymt från ett SiS-hem eller sin fosterhemsfamilj för att dra på röjarfester. Men jag tror också att det finns mycket skitsnack för att bara nedvärdera personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
2. Var det förekommande att de som langade alkohol att vilja ha sex med tjejer som var 13-15 år som kille?.
Det fanns de som var kring 21-30 som tog igen en sorts förlorad ungdom genom langandet. "Sköna snubbar", "epa-peddos", "fixar det snubben" blev hatade och hyllade på byn där de åkte runt i en bil vars bassystem hade ett höger värde än själva bilen. De var enögda kungar i de blindas land. Grooming var nog inbakat i deras levnadssätt som volvoraggare på någotvis.
Sen fanns alkolisterna som gjorde en deal genom att få lite peng över till egen dryck.
De kanske mer "tungt langningskriminella" var balter i lastbilar med stoli eller lokala knarklangare som drygade ut kassan.
Sen fanns det rikemans barn / pappas flickor/pojkar som kunde få sina föräldrar att köpa ut. Alternativt wt vars föräldrar tog en stolthet i att supandet var en initieringsrit till vuxenlivet. Jag tror dock att de båda såg 13-15 som för ungt dock.
Den kanske mer "oskyldiga" kategorin av langare var nog storasyskon eller kusiner men likväl gav de ju alkohol åt de som inte skulle ha det. Åkte de till Danmark och Tyskland så var festen räddad och den som hade den kontakten gick runt som Pablo Escobar i skolan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
3. Hur FAN hade alla råd att dricka sig full varje helg?
Grabbarna var nästan bara ute efter Absolut, Baccardi, Captain Morgan och valfri öl i kategori 5,5. Det är inga dyrgripar direkt. På vissa fester fanns det någon som skulle prångla på alla att dricka just den personens fantastiska version av hembränt.
Tjejer drack alkoläsk, rosé, cider eller gjorde egna drinkar likt kemister.
Bland många svenskar så var "att bli full" en sorts social friskrivning där de gjorde/sade saker de annars ville göra men aldrig vågade. Det var ett holländskt mod fast på en social nivå.