Jag skall försöka svara seriöst. Varje helg var det inte tal om. Det var större helger 78-83 som nyår, påsk, valborg, midsommar och någon enstaka hemmafest.
Man hade inte så mycket pengar och man ville ha cigg och skivor också. Man kunde kanske köpa nån flaska vin av nån som stulet en av en förälder.
När jag började gymnasiet och fick tillgång till studiemedlet blev det lättare. Man började även känna folk som kunde köpa ut fast jag hade det bra sedan 14 och storasyrran blev ihop med en kille som var 20.
Jag kom hem redlös en gång som 14-efter en danmarksresa

.
En gång i gymnasiet en måndag

.
Men som sagt det var inte varje helg och förövrigt rända jag inte runt. Jag var alltid hemma kl 10. Det handlar om allmänt förtroende.
Men visst var det lite friare för mig som grabb än för mina syrror. Men riskerna är också mindre. Det är bara så det är.
Vi spekulerade redan som 14,15 och 16-åringar vilka som skulle bli alkoholister. Och vi hade rätt om alla. Det fanns redan något där från början.
Men vi missade också en grupp. De som var helt tysta i skolan. Där fanns några som jag såg som mesar som skulle komma att bli knarkare. Det hade jag aldrig gissat. De hade inte ens fått vara med de hårda killarna under skoltiden.