2026-05-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Elsa tänker ”att fönsterbrädor är lite som hyllor”. Är det det mest korkade denna människa någonsin sagt? Fönsterbrädan är väl de facto en hylla? Vad annars är det? Hon är så extremt blåst.
Precis! Om hon talade om en meter djupa fönsternischer som finns i gamla slott skulle jag kanske förstå..men vanliga fönsterbrädor är ju bara en smal hylla att ställa vad man vill på..!
Citera
2026-05-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
"En av de absolut vanligaste frågorna jag får är hur man ska tänka när man inreder fönsterbrädor. Det är ju lite klurigt, eftersom alla har olika djup"

Verkligen? Frågar folk sånt? Är det jättesvårt?
Är det ens en grej att "inreda fönsterbrädor"?

Är väl bara ställa dit växter eller prylar man gillar?

Tror ärligt hon hittar på frågor nu för att få nåt nytt att skriva om,när bloggen innehåller så mkt upprepningar.
Tänkte ställa exakt samma fråga här. Kan det verkligen vara möjligt att det är den vanligaste frågan? 🤔 Det måste vara så att hon behövde något att skriva om....
Citera
2026-05-31, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Ja dom som har extra tunt skandinavisk hår borde verkligen inte bleka det. Så mycke finare med naturligt friskt hår med gråa hår i enn sönderblekt. Dom måste ju ha jättekort hår för at det ska va friskt nu. Tror f.ö Sofia skulle vara fin i pixie-cut.
Håller inte med alls! En professionell blekning kan ge stadga och en illusion av volym och tjockare hår. Elsas hår tog helt klart stryk av bantningen, det är ju en supervanlig sidoeffekt.
Typ 2%av världens befolkning ser snygga ut i pixie-cut. Resten ser ut som Hilary Clinton. Sofia tillhör säkert den senare delen. Sossefrillan hon senast sportade åldrade henne 10år. Dem här brudarna behöver d-vitamin på vintern och mer kött i sin diet. Inte bara kolhydrater en masse.
Citera
2026-05-31, 07:25
Medlem
Idag försöker Elsa vara lite avspänd och visa sitt vardagsrum som det verkligen ser ut. Som att det pågår ett liv. En spelkontroll på golvet och några hundleksaker. Tre små kort på väggen som hon erkänner ser lite konstigt ut men som hon älskar. Kära Elsa, välkommen hem till mitt vardagsrum! Här finns travar av noter, ett myller av syprojekt och symaskin, en ouppackad overlock på golvet bredvid pianot vars pall är full av kläder och pärmar så lycka till att sitta där och spela! Yogagrejer, hantlar, olika påsar med ouppackat symaterial, olika väskor, laddare, en okurerad bokhylla med böcker inkilade i alla riktningar, en blågul balansplatta, något kvitto på en matta. Ett arbetsbord som svämmar över av tyger och allehanda pysselgrejer. Penslar, diverse målargrejer, teckningsblock och pennor. Så kan det också se ut i en kreativ konstnärsfamilj!
Senast redigerad av Harlekina 2026-05-31 kl. 07:29.
Citera
2026-05-31, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Idag försöker Elsa vara lite avspänd och visa sitt vardagsrum som det verkligen ser ut. Som att det pågår ett liv. En spelkontroll på golvet och några hundleksaker. Tre små kort på väggen som hon erkänner ser lite konstigt ut men som hon älskar. Kära Elsa, välkommen hem till mitt vardagsrum! Här finns travar av noter, ett myller av syprojekt och symaskin, en ouppackad overlock på golvet bredvid pianot vars pall är full av kläder och pärmar så lycka till att sitta där och spela! Yogagrejer, hantlar, olika påsar med ouppackat symaterial, olika väskor, laddare, en okurerad bokhylla med böcker inkilade i alla riktningar, en blågul balansplatta, något kvitto på en matta. Ett arbetsbord som svämmar över av tyger och allehanda pysselgrejer. Penslar, diverse målargrejer, teckningsblock och pennor. Så kan det också se ut i en kreativ konstnärsfamilj!
Låter underbart! Äkta kreavitet syns. Elsa har ju inte det. En spelkontroll och några hundleksaker på golvet... för att visa att någon öht bor där i showroomet?
Citera
2026-05-31, 09:57
Medlem
Citat:
ja en liten spelkontroll var inte så mycket att skryta med hehe. vi fick även veta att den svarta/mörkblå fåtöljen tydligen visst får finnas i vardagsrummet, dock oftast ute ur bild hehe.
Citera
2026-05-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
ja en liten spelkontroll var inte så mycket att skryta med hehe. vi fick även veta att den svarta/mörkblå fåtöljen tydligen visst får finnas i vardagsrummet, dock oftast ute ur bild hehe.
Jag tycker det är roligt att hon skriver att den är mörkblå, garanterat för att hon sett folk här i tråden oja sig över den svaaaarta fåtöljen
Citera
2026-05-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Jag tycker det är roligt att hon skriver att den är mörkblå, garanterat för att hon sett folk här i tråden oja sig över den svaaaarta fåtöljen
Hon skäms för den.Om nån av hennes danska inredar-idoler hade samma fåtölj skulle hon dock glatt visa upp den många gånger!
Citera
2026-05-31, 11:36
Medlem
Citat:
Hon skäms för den.Om nån av hennes danska inredar-idoler hade samma fåtölj skulle hon dock glatt visa upp den många gånger!
Ja det är så märkligt!! Varför har hon köpt den? Pontus verkar inte varit med på köpet och Elsa verkar skämmas för den, fattar inte grejen.
Sen tycker jag vardagsrummet är så sjukt fult och opersonligt, extremt omysigt, känns inte alls som ett hem ju?
Hela hemmet är tråkigt förvisso men vardagsrummet har hon helt gått vilse.
Citera
2026-05-31, 12:01
Medlem
Citat:
Låter underbart! Äkta kreavitet syns. Elsa har ju inte det. En spelkontroll och några hundleksaker på golvet... för att visa att någon öht bor där i showroomet?

Tack!🥰
Citera
2026-05-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Håller inte med alls! En professionell blekning kan ge stadga och en illusion av volym och tjockare hår. Elsas hår tog helt klart stryk av bantningen, det är ju en supervanlig sidoeffekt.
Typ 2%av världens befolkning ser snygga ut i pixie-cut. Resten ser ut som Hilary Clinton. Sofia tillhör säkert den senare delen. Sossefrillan hon senast sportade åldrade henne 10år. Dem här brudarna behöver d-vitamin på vintern och mer kött i sin diet. Inte bara kolhydrater en masse.

Nähä! Blekning kan absolut ge illusion av volum men inte i SÅ tunt skandinavisk hår, ser så många som sönderblekar det anyway, synd. Jag tror i alla fall at Sofia skulla vara lika snygg som Emma Watson i pixie cut, som har samma ansiktsform. Och när man har så lång panna blir det extra fint med baby bangs. Tror dock at hun aldrig skulle våga, hehe. Men instämmer helt i at sossefrillan åldrar henne veldigt, blir ju helt anchorwoman. Och när hon casually drar typ hela håret åt sidan för at skapa volym, bara nej.

Citat:
Ursprungligen postat av avocado88

Citat:

Haha, hon kommer nog dölja den möörkblå fåtöljen med kuddar och fårskinn och gömma den i alla spegelselfies tills den läggs ut på tradera:

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55300834064/
Citera
2026-05-31, 19:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ja det är så märkligt!! Varför har hon köpt den? Pontus verkar inte varit med på köpet och Elsa verkar skämmas för den, fattar inte grejen.
Sen tycker jag vardagsrummet är så sjukt fult och opersonligt, extremt omysigt, känns inte alls som ett hem ju?
Hela hemmet är tråkigt förvisso men vardagsrummet har hon helt gått vilse.
Dessutom 13 miljoner för ett kök lika litet som i min studentlya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in