Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Har du Ifrågasatt varför du vill äta havregryn?
Fibrer är för fisar kan man säga. Fibrer är ingenting som en kropp behöver. Ett dåligt kostråd är det.
Testa gärna att skippa kolhydrater helt i en månad. Våra bilar får alltid gå på rätt bränsle och olja. Det är en cool upplevelse att låta kroppen göra det och något kan borde ge sig själv chansen till kan jag tycka då man lär känna sin kropp. Gar man problem med utslag och allt möjligt så kan de bli bättre även om 30 dagar är rätt så kort tid. Det mesta vi upplever negativt uppkommer från dålig kost.
Då menar jag att äta det man kan kalla för "animal based". Så länge det är från djurriket är det okey. Sen kan man äta kryddor. Nu köper jag själv tex hamburgare och steker hemma där det tex ingår lite potatismjöl men jag har ätit såhär i snart 1 år. Något som vill testa kanske bör äta rent kött istället eftersom det är en upplevelse att ge sin kropp rätt käk under en hel månad.
Styrketränar man så kommer man se stor skillnad på 1 år om man har ett bra träningsprogram. Någon som är seriös i gymmet kommer älska resultaten. Helst ska man ju vara avancerad redan innan så man kan uppleva skillnaden. Skippa proteinpulver. Det förstör bara gains!!! Äter man såhär jag nämner så äter man inget ultraprocessat alls under den tiden man testar på det. Sen kan man givetvis göra det senare men då har man ju perioden när man åt bättre att jämföra med. Meningen med att äta helt rätt är att undvika alla sjukdomar som de flesta drabbas av med tiden av sin dåliga kost.
Tillbaka. Jag var ute på äventyr.
Jag har testat längre perioder med och utesluta kolhydrater. Har ändå tränat i 36år. Och mat för och prestera har vart ett intresse i dom flesta av dom åren. För har alltid förstått att maten är så avgörande för resultatet man får. När det gäller allt. Men vill ha det otroligt enkelt.
Äter inte havregryn för fibrernas skulle. Att det står fibrer är för havregryn innehåller fibrer. Och äter havregryn gör jag inte. Jag dricker dom. Blötlagda havregryn. Något jag mår bra av.
Proteinpulver är något jag kommer ta nu. Vill ha det så enkelt som möjligt. Och billigt ska det också vara. Tycker det är roligt och se hur billigt man kan äta också.
Nu har jag en ny matplan. Som jag tagit hjälp av Chatgpt för att få reda på det jag vill veta.
Så här blir det.
50 g havregryn 6.5 g protein, vassle protein som ger 30 g protein, 1st 70 g ägg. 8 g protein.
En matsked Olivolja, 1 gram C - vitamin.
150 g blandfärs 20% fett som ger 30 g protein som görs som tacos i ett tortilla bröd.
1st 70 g ägg 8 g protein.
50 g havregryn 6.5 g protein, vassle protein som ger 30 g protein.
1st 70 g ägg 8 g protein. En matsked Olivolja.
150 g blandfärs 20% fett som ger 30 g protein som görs som tacos i ett tortilla bröd.
1st 70 g ägg 8 g protein.
50 g havregryn 6,5 g protein, vassle protein som ger 30 g protein. 1st 70 g ägg 8 g protein.
3 kapslar Omega 3. 400mg magnesium malat
Totalt för hela dagen
Näringsämne Totalt
Protein 217,5 g
Leucin ≈ 20 g
Kolhydrater ≈ 141 g
Fett ≈ 135 g
Fibrer ≈ 19 g
Kalorier ≈ 2 630 kcal
50 g havregryn + vassle (30 g protein) + 1 ägg + 1 msk olivolja.
Näringsämne Mängd
Protein 44,5 g
Leucin ≈ 4,4 g
Kolhydrater ≈ 30 g
Fett ≈ 23 g
Fibrer ≈ 5 g
Kalorier ≈ 506 kcal
150 g blandfärs 20 % + tortillabröd + 1 ägg
Näringsämne Mängd
Protein 42 g
Leucin ≈ 3,3 g
Kolhydrater ≈ 25 g
Fett ≈ 38,5 g
Fibrer ≈ 2 g
Kalorier ≈ 602 kcal
Varje måltid ger ungefär:
Måltid 1, 3, 5: ≈ 4,4 g leucin
Måltid 2, 4: ≈ 3,3 g leucin
Det ligger över den nivå (ca 2,5–3 g leucin) som normalt
anses stimulera maximal muskelproteinsyntes hos de flesta vuxna.