2026-05-30, 19:16
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m..skall bli intressant att få Putin`s långsiktiga reaktion på detta.

Reaktionen från psykopaten KGB-Putin har redan kommit. FULL BAGDAD-BOB. Allt går enligt plan - VARJE DAG!

"Angående mitt uttalande att frågan enligt min mening närmar sig sitt slut, gjorde jag detta uttalande inte utan anledning, utan baserat på en analys av situationen på slagfältet, där våra trupper avancerar i alla riktningar, som ni kan se, varje dag"
Citera
2026-05-30, 19:16
Medlem
Silfverryggs avatar
FN i farten.
Förenta nationerna (FN) har svartlistat Israels och Rysslands väpnade styrkor för upprepat sexuellt våld och våldtäkt i konfliktsituationer.
Enligt en FN-rapport finns det anledning att misstänka att ländernas arméer upprepade gånger begår sexuellt våld i konfliktsituationer.
Fint gäng ryssjäveln är med i.
Samma lista inkluderar Hamas, de paramilitära RSF-styrkorna som är verksamma i Sudan samt rebellstyrkor i Demokratiska republiken Kongo.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/758b4ebc-823a-4c47-9079-e5f67b44633b
Citera
2026-05-30, 19:20
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Men du är ju en narcissist och mytoman så du kan inte hejda dig, det bara flödar ur dig överallt ditt äckel precis som hos "vår kära" Donald T.

Om några dagar (den 10 juni) har det gått exakt tre år sedan du, käre Mytoman-Moretex, klämde fram en sån här vimsig liten betraktelse. Kommer du att fira årsdagen på något speciellt vis?

(FB) Ukrainas motoffensiv
Zelenskyj blir allt mer lik Hitler i sina sista veckor. Du kanske läste artikeln från tyska Bild och Paul Ronzheimer som nyligen intervjuat honom? Han beskriver Zelenskyjs förändrade personlighet.

En förlust för Zelenskyj innebär att allt skit kommer upp till ytan och någon måste stå till svars för alla ukrainska döda soldater och numera är mannen nerknarkad, desperat och brinner av hat precis som Hitler. Det gäller att de rysktalande i Ukraina ser upp den sista tiden så inte förlusterna tas ut över dom.
Senast redigerad av Ördög 2026-05-30 kl. 19:22.
Citera
2026-05-30, 19:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Reaktionen från psykopaten KGB-Putin har redan kommit. FULL BAGDAD-BOB. Allt går enligt plan - VARJE DAG!

"Angående mitt uttalande att frågan enligt min mening närmar sig sitt slut, gjorde jag detta uttalande inte utan anledning, utan baserat på en analys av situationen på slagfältet, där våra trupper avancerar i alla riktningar, som ni kan se, varje dag"

Jaa-a..när spricker ballongen kan man fråga sig ?

Får bara hoppas att stödet fortsätter ifrån Eu som tidigare (vilket det borde göra, i.o.m att lånefinasiering finns till nästa år. Trump börjar jag mera räkna ut, man behöver dock fler "patriots" som bekant i Ukraina, där kan han sätta krokben. Fortsätter det hela som det gör, så misstänker jag att Eu kommer att vara mer ointresserade av vad han babblar om inom 12-18 månader.

Det strategiska läget förändras.., låt oss hoppas att Ukraina smider järnet medans det är varmt..
Citera
2026-05-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Rybar rapporterar om mer framgångar för Ukrainska styrkor i Zaphorizia oblast.

🇺🇦🇷🇺 ZAPORIZHZHIA IS CRACKING

What do you call a Russian front line with Ukrainians on both sides?

A serious problem for Moscow.

Russian milbloggers are reportedly talking about a double penetration in eastern Zaporizhzhia, and now the word they hate most is starting to appear: “collapse.”

Two holes in one front is not just bad optics. It means panic, stretched reserves, confused command, and Russian troops suddenly wondering which direction the danger is coming from.

https://x.com/i/status/2060642750203154779

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tack! Jag läser detta och försöker ta in. Det verkar som om Ukraina fått nytt liv. Kan sanningen vara att Kenneth Gräggs "uthållighetsindex" kanske är rätt. Ja du behöver inte besvara detta för ingen kan veta exakt.
Men visst ser det bra ut!!

Det ser fantastiskt bra ut, Denis Davydov är uppåt värre och som du sa så har Ukraina tagit sig över floden och befriat Novoselivka, Khoroshe och eventuellt Vorone. Anfaller även i Stepove med erövrad mark och ytterligare anfall i Zeleny Hai och Novokhatske men där vet han inte hur utfallet är.
Citera
2026-05-30, 19:54
Medlem
Zelenskyj om Putins hot mot Armenien: Europa har ingen rätt att förlora något av länderna
Kateryna Tysjtjenko — 30 maj, 20:39
"President Volodymyr Zelenskyj uppmanade, efter Rysslands hot mot Armenien, EU att "tänka mer på säkerhet" och inte lämna utan stöd folken i länder som kan komma att lida på grund av Ryssland."

Källa : Presidentens tal

Detaljer : Zelenskyj noterade att "Ryssland nu hotar andra länder i närheten, mycket mer öppet än tidigare."
-------
"Vad som föregick det : Den ryske härskaren Vladimir Putin sa att Armenien kunde stå inför ett "ukrainskt scenario" på grund av sina ambitioner om europeisk integration, och lovade också att "jämna med marken" alla länder som försöker attackera Kaliningradregionen i Ryska federationen."
Mer att läsa om den ryska arroganta hotkulturen:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/05/30/8037093/
Då är det väl dags igen för en rejäl ukrainsk attack mot Kaliningradregionen!
Helt OK enligt krigets lagar. Ett ryskt militärt mål som skulle stoppa mycket ryskt skit.
Citera
2026-05-30, 20:01
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Om några dagar (den 10 juni) har det gått exakt tre år sedan du, käre Mytoman-Moretex, klämde fram en sån här vimsig liten betraktelse. Kommer du att fira årsdagen på något speciellt vis?

(FB) Ukrainas motoffensiv
Zelenskyj blir allt mer lik Hitler i sina sista veckor. Du kanske läste artikeln från tyska Bild och Paul Ronzheimer som nyligen intervjuat honom? Han beskriver Zelenskyjs förändrade personlighet.

En förlust för Zelenskyj innebär att allt skit kommer upp till ytan och någon måste stå till svars för alla ukrainska döda soldater och numera är mannen nerknarkad, desperat och brinner av hat precis som Hitler. Det gäller att de rysktalande i Ukraina ser upp den sista tiden så inte förlusterna tas ut över dom.

Kan inte låta bli att tänka på att det antagligen passar ganska bra in på Putin i dagsläget. Är inte Zelenskyj själv än av de rysktalande förövrigt?
Citera
2026-05-30, 20:14
Medlem
Citat:
Detta ska ha varit ryska diktaturens fiasko-missil "Orch-neshnik" från i januari som ryssdjuren dammade av från något gammalt förråd.

Ryska diktaturens fiasko-missiler för någon vecka sedan måste ha varit ännu äldre än 9 år, varav en missil inte ens fungerade. Skadorna på garaget såg jag. Och vissa skador på hyreshus. Men något jämnade med marken av civila mål klarade inte ryska krigsförbrytarna med sin undermåliga fiasko-missil.
Så en robot som kostar en halv miljard kronor orsakade stora skador på ett garage och krossade rutor i närområdet. För samma pris hade ryssarna kunnat uppgradera och asfaltera 15 mil lervälling till väg.
Citera
2026-05-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Om jag inte missminner mig så baseras väl dessa lägre siffror, på dödsfall som är bekräftade via namngivna gravar eller dödsannonser som familjer publicerat. Inte ens du har väl missat att det förmodligen ligger tusentals döda ryssar i ingenmansland och att rysk militär inte visar mycket intresse av att ta reda på lämningarna. Dessutom har alla neutrala observatörer också hört att ryska myndigheterna hellre rapporterar en stupad ryss som saknad, eftersom man då kan komma undan att betala ut några dödspengar till de anhöriga.
Alla neutrala observatörer känner till detta och som neutral borde även du göra det. Men det märks inte i dina neutrala inlägg.
När moskva (vraket) sjönk omkom EN matros enligt officiella rysk propaganda (de påstår också att det var i en storm för övrigt), de övriga matroserna utför antagligen en Speciell Matning av fisk Operation (SMO)
Citera
2026-05-30, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m..skall bli intressant att få Putin`s långsiktiga reaktion på detta.

För på flera delar utav fronten så är det ju dåliga nyheter, samt bakom fronten med att ukraina slår till mot diverse mål inom bla olja. Export och för inhemsk konsumtion.

Ett luftvärn som behövs mer överallt. Cashen behövs, och inte kan han lämna Krim..., prioriteringar, prioriteringar..

Putin "by the way" har pratat om fred idag, igen :

Vladimir Putin gör nytt uttalande om kriget mot Ukraina
För andra gången på tre veckor har den ryske presidenten gjort ett uttalande om att kriget mot "broderfolket" i Ukraina närmar sig sitt slut.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/vladimir-putin-med-ny-uttalelse-om-krigen-mot-ukraina/1557359
Ukraina borde kanske skicka ett par drönare i riktning mot Valday så de kan låta barnamördare v.puttin motivera mer luftvärn vid bajsväskägarens datcha.
Citera
2026-05-30, 20:24
Medlem
Citat:

Han tar verkligen i från fotknölarna. Det är så uppskruvat att det nästan låter som om han parodierar sig själv. Som en ståuppkomiker utan punchline.

Meanwhile sitter Moretext och resten av de evigt hjärntvättade där och nickar gravallvarligt, som om Puttes tokigheter vore geopolitisk visdom nedmejslad i sten på självaste Uralberget
Senast redigerad av Chillgren 2026-05-30 kl. 20:26.
Citera
2026-05-30, 20:43
Moderator
Chantres avatar
Citat:

Är ju inte lätt för Ryssland när de är i krig med 56 länder.

Citat:
Russia fighting 56 countries in Ukraine
https://tass.com/politics/2138199
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in