2026-05-30, 16:49
Medlem
DeValeras avatar
Kul att Norge numera tillhör de fyra bästa hockeynationerna i världen. I sommar kanske de också gör det i fotboll.
Citera
2026-05-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kul att Norge numera tillhör de fyra bästa hockeynationerna i världen. I sommar kanske de också gör det i fotboll.

Nja. Ryssland är fortfarande bättre men de behöver sluta kriga först.
Citera
2026-05-30, 18:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Nej, ett VM är ingalunda någon värdemätare. Ett USA med samma lag som i OS är vida bättre.
Citera
2026-05-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Souless
Ok.
Jag orkade inte googla.
Men oftast brukar topplagen gå på en mina varje år.
Hade ändå varit kul om Schweiz vann hela skiten!

Sverige gick obsegerade 2018 och 1998. Ryssland gick obesegrade 2014 och 2012 och tror även 2009. Att lag vinner alla matcher är faktiskt vanligare än du tror.
Citera
2026-05-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Kan du ta det på svenska?
Är du dyslektiker testa Google translator.
Citera
2026-05-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Sverige gick obsegerade 2018 och 1998. Ryssland gick obesegrade 2014 och 2012 och tror även 2009. Att lag vinner alla matcher är faktiskt vanligare än du tror.

Jag gjorde en snabb googling på ditt första påstående att Sverige gick rent 2018.
Stämde inte alls!
Då känner jag att du inte är seriös eller inte förstår min fråga.
Citera
2026-05-30, 21:32
Medlem
Jag hoppas på Schweiz i finalen. De har aldrig tagit ett mästerskapsguld trots fyra VM-finaler. Nu har de hemmaplan, en stor möjlighet.
Citera
2026-05-30, 22:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Ja, dom där Danskarna och Norrmännen har ju avancerat inom sporten.

Nu 4-0 till Schweiz. Ser det som omöjligt för Norge att hämta upp detta,då Schweiz haft såpass bra försvarsspel. Bronsmatch nästa för guttarna
Jag fick ju ett rätt (Finland) av två möjliga, i alla fall.

Då återstår det att se om Norge kan pressa Kanada igen som de gjorde i gruppspelet. För Kanada är ju ett brons skräp. I Norge vore det en väldigt stor grej.
Citera
2026-05-30, 22:31
Medlem
VM avgörs ganska mycket i förberedelsearbetet. Och där gjorde Hallam och förbundet ett uselt jobb som inte fick ihop ett bättre lag. Juniorerna var enda behållningen egentligen.

Man får hoppas att Grönborg redan börjar odla relationer till NHL-spelarna som sedan resulterar i en bra uppslutning till VM 2027. Han var väldigt bra på just den biten sist han hade landslaget.
Senast redigerad av Grunkz 2026-05-30 kl. 22:33.
Citera
2026-05-30, 22:32
Medlem
Finland har ett bra lag på plats så finalen var väntad. Skönt slippa se ett nordamerikanskt lag vinna. Finlands första medalj i VM på 4 år så något har klaffat rätt.
Citera
2026-05-30, 22:52
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag fick ju ett rätt (Finland) av två möjliga, i alla fall.

Då återstår det att se om Norge kan pressa Kanada igen som de gjorde i gruppspelet. För Kanada är ju ett brons skräp. I Norge vore det en väldigt stor grej.

Jag fick båda tipsen (rätt)

Går nog in med Finskt guld och Kanadensiskt bronsmedalj imorgon.
Citera
2026-05-30, 22:59
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Finland har ett bra lag på plats så finalen var väntad. Skönt slippa se ett nordamerikanskt lag vinna. Finlands första medalj i VM på 4 år så något har klaffat rätt.

Det som fattades när man tappade i kvartsfinalerna på senare år,är rätta sortens nyckelspelare. Och att alla är skadefria,som går att ta ut.

Aku Räty tyckte jag förtjänade en plats då han var i princip bästa spelare genom hela EHT, men skadade sig dessvärre i sista förmatchen till VM.

Annars har laget spelat en nästintill felfri turnering. Mot Guld imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in