2026-05-29, 20:38
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ojdå stackarn. Hur vet man om toaletten står och rinner då? Låter det?
Med dom mängderna flödande så måste man vara både blind och döv för att missa plus att det inte går att spola bort sina bajskorvar så kvinnan måste vara gravt utvecklingsstörd för att inte fatta det.
Citera
2026-05-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Med dom mängderna flödande så måste man vara både blind och döv för att missa plus att det inte går att spola bort sina bajskorvar så kvinnan måste vara gravt utvecklingsstörd för att inte fatta det.

Rinnande toalett innebär väl typ konstant spolning?
Citera
2026-05-29, 20:41
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Rinnande toalett innebär väl typ konstant spolning?

Ja med olika grader ja, min rinner så lite att jag inte bryr mig, men fallet med kvinnan så kan du testa själv att spola tills tanken är tom och så ser du hur det hade sett ut om du fortsätter spola. Du verkar inte använt en vattenclosett förr så du får gå och öva själv nu!
Citera
2026-05-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Japp! Får trycka jätteförsiktigt rakt ned på spolknappen annars tenderar det att hända igen. Hatar eländet! Men tydligen är många nyare toaletter sådana.
Jag vill ha en gammal hederlig toalett, då kan även jag som medelålders kvinna laga den.
Citera
2026-05-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är det snabb påfyllning av toan så blir det sådana mängder. Men är det så att det rinner helt rakt igenom så går det ju inte ens att spola. Det borde hyresgästen märkt. Jag vet inte hur man ska se på det, om hon bör betala. Det är lite korkat att inte förstå att toan rinner.
Om det verkligen rinner fullständigt rakt igenom så blir det mycket riktigt så ja. Men om bara pyttelite stannar kvar i tanken så fylls den upp. Det tar bara längre tid.
Citera
2026-05-29, 20:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Jag vill ha en gammal hederlig toalett, då kan även jag som medelålders kvinna laga den.

Jag ville ha kvar min gamla toa, det var inget fel på den. Det var bara något småfix. Men de som de hade hyrt in för att fixa toan ville väl ha mer pengar av värden så de sa att toan måste bytas. Jag hade inte mycket att sätta emot. Så istället för att en gammal toa gick att laga och troligen inte skulle paja, sätter de in en som pajar hela tiden. Suck. Och dessutom är den oskön att sitta på. Hålet är så stort att man skulle kunna falla ned med hela röven i toan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför har den här tråden 3 sidor med folk som gissar vad det kan vara när det står i TS att de var en toalett!?

Läser folk med röven?

Vid första anblicken så verkade det var toan som bara blåst rakt igenom hela tiden. Men sedan när jag ser vilka som är hyresvärd så vet jag ju att det inte behöver vara sant bara för att de påstår sig hittat felet.
Citera
2026-05-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ojdå stackarn. Hur vet man om toaletten står och rinner då? Låter det?

Ja, det låter som att duschen står på. Vad som dock är orimligt är att ofrivillig spolning skulle förbruka 7000liter om dagen. Jag tror inte ens det är praktiskt möjligt
Citera
2026-05-29, 21:51
Medlem
Om det skulle rinna för fullt hela tiden i toan skulle hon inte kunna spola ner bajs, papper osv. Då skulle behållaren aldrig fyllas. Då hade hon sagt ifrån att det var fel. För annars så måste hon fylla en hink när hon behöver spola ner det hon lagt där. Så jag tycker det är orimligt med denna förbrukning, den måste komma från något annat. Om man precis kan se att den läcker kan det inte bli några enorma mängder.
Citera
2026-05-29, 23:10
Medlem
Imnshos avatar
Dags att införa utedass på gården igen. Vissa människor förstår inte det här med flottörer.

Hur sket och spolade kärringen? Fyllde hink och sköljde ut korvarna med det vattnet?
Citera
2026-05-29, 23:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om det skulle rinna för fullt hela tiden i toan skulle hon inte kunna spola ner bajs, papper osv. Då skulle behållaren aldrig fyllas. Då hade hon sagt ifrån att det var fel. För annars så måste hon fylla en hink när hon behöver spola ner det hon lagt där. Så jag tycker det är orimligt med denna förbrukning, den måste komma från något annat. Om man precis kan se att den läcker kan det inte bli några enorma mängder.

Ja, om hon inte fattade att den läckte så borde det inte gått så mycket vatten. Det som rann ut motsvarar om den spolar rakt igenom. I vissa fall kanske tanken fyllts lite men långsamt, men även där borde man ju undrat. Och felanmält.

Sedan kan det också vara så att hon hade felanmält. Felanmälde min toa av samma anledning och det tog 6 veckor innan de kom och lagade. Men självklart hade jag inte vattnet på då. Men känns lite som att jag borde haft, de borde fått något kännbart straff.
Citera
2026-05-29, 23:36
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Psykiskt sjuk och lät alla kranar rinna konstant, eller egen vattenkyld AC. Det senare faller lite pga "kvinna".
Här finner vi verkligen en av flashbacks mest framstående tänkare. Ett uttalande av ett veritabelt geni. En nutida da Vinci.

Visst är det lite pinsamt att måla upp dessa historier för att efteråt tvingas erkänna att nej, det var varken psykisk sjukdom, vattenkyld AC eller någon annan lika exotisk förklaring utan någon så enkelt som en toalett som stod och läckte?
Citera
2026-05-30, 00:26
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Den måste det ju vara, 7,2 m3 på ett dygn ger 300 liter i timman, en normal köksblandare ger ungefär 8 liter/min medans en badrumsblandare 5-7 liter/min - så förbrukningen är ganska exakt att badrumskranen står och rinner på max - oavbrutet - dygnet runt, alla dagar i veckan.

Edit - läste artikeln

Lämpligen uppdatera trådstarten
Toaletten stod och rann hemma hos mig när jag kom hem efter tre veckors bortavaro en gång. När jag lämnade lägenheten så lämnade jag även nycklar i tuben för att fläktgubbarna behövde tillgång. Kommer hem och ser att toan rinner för att spolknappen fastnat i ett läge. Idioterna har alltså varit på min toa. Jag hörde dock aldrig något från hyresvärden gällande orimligt hög vattenförbrukning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in