2026-05-29, 21:00
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Du måste få en del utav prispengarna. Dom hade koll på dina inlägg här

Jag trodde det skulle bli tiebreak men Fonseca var otroligt clutch med sin serv där i slutet. Grattis Fonseca

Håller med. 🤬

Halys - Zverev nu

Odds: 11.00 / 1.05 så på förhud ska Zverev gå hem matchen men det skulle Sinner också som vi alla vet.

Eurosport 1 visar.
Citera
2026-05-29, 21:01
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Medveten om att Ruud fortfarande har chansen med break i tredje set (under 0-2 i set), men om även norrbaggen ryker så är det ju helt otroligt vilket upplägg som Zverev får för att ro hem sin första GS-titel. Blir liksom Jodar, Cerundolo, Fonseca, Felix och Paul som största utmanare isf.

Ja Ruud är inte helt uträknad än men har en uppförsbacke. Jag tycker han snackar för mycket och att tennisen ofta kommer i andra hand från han och hans mamma & co.
Citera
2026-05-29, 21:02
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Otrolig vändning av Fonseca. Avslutade väl med tre raka serveess om jag inte missminner mig.
Fyra serväss, nu får vi se hur hans kropp reagerar på en sådan 5 timmars match.
Han borde klippa sig, mycket hår i den värmen.

PS

Fonseca spelar med Yonex... som är väl mer kända som tillverkare av badminton racketar.
Spelar det nån roll idag med vilket racketmärke man spelar med?
Eller det handlar bara om hur hårt man spänner strängar?

Tidigare spelade många med Wilson, Head, Prince och Spalding.
Senast redigerad av rex144 2026-05-29 kl. 21:10.
Citera
2026-05-29, 21:03
Medlem
Slå Djokovic första gången man möter Djokovic. Har för mig att Kyrgios gjorde det också.
Citera
2026-05-29, 21:04
Medlem
Snart dags för Alexander Zverev att spela sin match i den 3:e omgången. Han ställs mot hemmahoppet Quentin Halys.
Citera
2026-05-29, 21:07
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Snart dags för Alexander Zverev att spela sin match i den 3:e omgången. Han ställs mot hemmahoppet Quentin Halys.
Sitter bänkad.
Citera
2026-05-29, 21:07
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Fyra serväss, nu får vi se hur hans kropp reagerar på en sådan 5 timmars match.
Han borde klippa sig, mycket hår i den värmen.

Jag tror han klarar sig relativt bra. Han är ju van vid värmen och såpass ung att återhämtningen kanske går bättre än sina motståndare nu. Fonseca har inte inte spelat så många långa matcher innan hans fantastika presation här under Franska Öppna.

Det spelar roll med racket när vi talar top 200-spelare. Går att justera racket så det finns en hel vetenskap om det. Märkerna i sig är mer personliga preferenser och vad spelare gillar/vätre upp med eller är sponsrade utav just det märket. : ))
Senast redigerad av AntiSociaL. 2026-05-29 kl. 21:10.
Citera
2026-05-29, 21:09
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Slå Djokovic första gången man möter Djokovic. Har för mig att Kyrgios gjorde det också.

Dags lägga ner för gubben imo. Fonseca trötta ut honom två första setten sen köttade på med sin hungriga ungdomliga entusiasm.
Citera
2026-05-29, 21:17
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Dags lägga ner för gubben imo. Fonseca trötta ut honom två första setten sen köttade på med sin hungriga ungdomliga entusiasm.
.
Glöm reträtt!
Mr Djoko har ju sagt nyligen att OS 2028 är hans slutmål!
Citera
2026-05-29, 21:18
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Glöm reträtt!
Mr Djoko har ju sagt nyligen att OS 2028 är hans slutmål!

Nice då har vi iallafall ett slutdatum. Då lär han gnata på till dess.
Citera
2026-05-29, 21:19
Medlem
Citat:
Hans coach får tacka mig. Det var efter jag med all rätt sågade honom här han började spela tennis.

Djokovic bortplockad. Listan blir mindre och mindre.

Oddsen stämmer givetvis inte längre för de andra heller, de har förmodligen blivit lägre för alla de som är kvar. Mycket lägre för Fonseca, i oddset 26 var det ju inprisat att han med klart mer än 50% sannolikhet skulle förlora mot Djokovic.
Citera
2026-05-29, 21:22
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ja Ruud är inte helt uträknad än men har en uppförsbacke. Jag tycker han snackar för mycket och att tennisen ofta kommer i andra hand från han och hans mamma & co.
.
Ruud och hans morsa??

Menar du inte Holger Rune??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in