Citat:
Ursprungligen postat av
iamwonderwoman
Hur arbetade du bort det?
Jag ändrade helt enkelt på mitt tankesätt.
Det började med att jag insåg att själen inte är den del av mig som tänker...
Hade man frågat mig på den tiden vart själen sitter? Så hade jag nog kommit fram till att det nog ju faktiskt måste ju vara i huvudet..? Det är ju därifrån man tänker, och det är därifrån man ser.
Men det är helt fel. Själen ligger gömd och skyddad någonstans i bröstet.. Vill man hitta tillbaka till sitt liv igen, så måste man reconnecta med den som om den är ens bästa vän.
Hjärnan var aldrig något mera än ett verktyg som finns där för att skydda en. Och en hjärna som går på högvarv hela tiden, eller har svårt att slappna av och släppa greppet.. Betyder att den går på automation numer och att det ej var jag som styr den..
Det är en ganska jobbig insikt. Man är alltså så rädd för att vara sig själv helt och fullt, att det blir svår att lämna huvudet ens.
Hjärnan är bara ett verktyg och den är där för self defense..
Tricket är att sluta älta allt så jävligt.. Det som hände för 20 år sen det har hänt. Att tänka på det varje kväll, 20 år senare gör det varken bättre eller värre. Det är mer ett tecken på att det nu har gått och blivit till "rutin".
Citatet.. I think therefore i am.
Is more like... I think therefore i suffer..
Så ju mindre man bryr sig, eller försöker styra en massa småsaker som inte har med en att göra desto lättare är livet..
Idag kan jag till och med stanna upp mig själv när jag kommer på att hjärnan igen börjar gå på helvarv utan min consent när jag är ute. Och få direkt full kontroll över den.. Bara igenom att säga "det där är inte relevant ens."