Citat:
Ursprungligen postat av
Iq32
För mig som är mellan 25-35.
Det jag ångrar mest är att jag har en svag förmåga att älska mig själv och andra pga att jag vill att allt
Vad ångrar du mest i livet?
Jag är 32, man och singel. Jag ångrar att jag blev extrem cyniker som överlevnadsstrategi. Cynism är inte mitt personlighetsdrag, det är min essens. Jag hade gått under annars och antagligen begått självmord för många år sedan utan denna egenskap. Om ni bara visste hur många gånger jag stod på en överfart över E4an och tänkte hur enkelt det hade varit att slippa allt detta om jag bara hoppat framför en långtradare.
Jag kan inte påstå att jag älskar mig själv men med cynismen växte en försvarsmekanism, ett slags ressentiment, fram som gav ett fundament för att jag inte ska ta skit längre och jag har inte förtjänat på något sätt att vara ett offer.
Jag hatar min medmänniska för de behandlat mig så fruktansvärt fast jag inte gjort det mot dem under större delen av mitt liv.
Ska inte tråka ut med den gamla vanliga historien men extremt mobbad, misshandlad, hemlös i perioder och ofredad som barn och tonåring och totalt bortglömd av den "fenomenala välfärdsstaten Sverige". Kämpat som ett jävla svin med utbildning utan pengar och fått ett bra välbetalt jobb och klarar mig nu själv och står med båda benen på jorden. Har ingen kontaktnätverk eller support och det förstärker bara min cynism ännu mer. "Alla och allt är ute efter mig och släpper jag på en centimeter på blyväggen är jag körd".
Den mörka inställningen till livet kvarstår dock och jag litar inte på någon i något sammanhang vilket såklart har fått mig att totalt misslyckats att hitta en partner.
Jag ångrar att jag behövde blir den jag är för att kunna vara en fungerande vuxen människa som med detta hindras från att leva ut mitt äkta jag. Den jag egentligen hade kunnat vara. Vem nu det skulle kunna ha varit. Förmodligen någonting betydligt bättre än den jag är.