2026-05-25, 12:47
Medlem
För mig som är mellan 25-35.
Det jag ångrar mest är att jag har en svag förmåga att älska mig själv och andra pga att jag vill att allt ska vara perfekt. Jag ångrar även att jag tänker för mycket på framtiden och att jag scrollar för mycket i telefonen.
Jag önskar jag kunde förändra detta i mig själv.

Vad ångrar du mest i livet?
Vad kunde du ha gjort något bättre åt?
Skriv gärna ålderspann, det behövs inte men det ger mig fler perspektiv i olika åldrar.
Senast redigerad av Iq32 2026-05-25 kl. 13:18.
Citera
2026-05-25, 12:49
Medlem
Jag ångrar att jag tog sån tid på mig att växa upp. Det jag ville ha var förlorat långt innan jag visste vad jag ville.
Citera
2026-05-25, 12:50
Medlem
Gjuteriets avatar
40+ här. Ångrar att jag inte har chansat lite mer genom livet. Jag borde ha tagit fler risker och vågat misslyckas. Jag värdesätter lugn och ro väldigt högt, och har därför fegat och tagit den enkla, trygga vägen i nästan alla avseenden. Det har fungerat bra för mig, men... ja, jag ångrar att jag inte har så mycket festligt att se tillbaka på.
Citera
2026-05-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Jag ångrar att jag tog sån tid på mig att växa upp. Det jag ville ha var förlorat långt innan jag visste vad jag ville.

Fint att du delar detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteriet
40+ här. Ångrar att jag inte har chansat lite mer genom livet. Jag borde ha tagit fler risker och vågat misslyckas. Jag värdesätter lugn och ro väldigt högt, och har därför fegat och tagit den enkla, trygga vägen i nästan alla avseenden. Det har fungerat bra för mig, men... ja, jag ångrar att jag inte har så mycket festligt att se tillbaka på.

Jag känner igen mig. Fint att du delar med dig.
Citera
Medlem
+10 år på TS åldersspann här.

Jag har nog kommit så långt i livet att jag inte längre ångrar saker. Insikten att ältande av det förgångna (och oro inför framtiden) är meningslöst och endast negativt är otroligt befriande. Att leva i nuet är den sanna vägen som leder till inre lycka och frid, åtminstone är det den slutsats jag kommit till.
Citera
2026-05-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
+10 år på TS åldersspann här.

Jag har nog kommit så långt i livet att jag inte längre ångrar saker. Insikten att ältande av det förgångna (och oro inför framtiden) är meningslöst och endast negativt är otroligt befriande. Att leva i nuet är den sanna vägen som leder till inre lycka och frid, åtminstone är det den slutsats jag kommit till.

Fint att du kommit så långt i den insikten. Jag har en lång väg att gå tills jag landar i nuet. Kroppen vill men inte hjärnan haha...
Citera
2026-05-25, 13:00
Medlem
Onanikrems avatar
Hade en tjej jag var dödligt kär i, likförbannat var jag otrogen bara för jag kunde. Var rätt ung då, undrat många gånger hur livet skulle blivit om jag inte gjort det? Har ett bra liv nu med kvinna och allt det innebär men tänker ibland på hur det blivit om jag inte gjort det där. Hon jag var otrogen var varken snygg eller tände mig direkt, det vara för jag kunde.
Citera
2026-05-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hade en tjej jag var dödligt kär i, likförbannat var jag otrogen bara för jag kunde. Var rätt ung då, undrat många gånger hur livet skulle blivit om jag inte gjort det? Har ett bra liv nu med kvinna och allt det innebär men tänker ibland på hur det blivit om jag inte gjort det där. Hon jag var otrogen var varken snygg eller tände mig direkt, det vara för jag kunde.

Fint att du delar med dig.
Var det första kärleken?
Den brukar göra mest ont...
Citera
2026-05-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Fint att du kommit så långt i den insikten. Jag har en lång väg att gå tills jag landar i nuet. Kroppen vill men inte hjärnan haha...
Ja, men det var en dyrköpt insikt i mitt fall

Alkoholmissbruk, spelmissbruk, halv miljon i spelskulder, suicidförsök, ångest, depression osv. Det är naturligtvis tråkigt men ändå helt otroligt att man sitter här idag. Väldigt mycket lugnare inombords, tillfreds med livet, knappt något ältande alls. Och kärlek att bjuda på igen!
Citera
2026-05-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, men det var en dyrköpt insikt i mitt fall

Alkoholmissbruk, spelmissbruk, halv miljon i spelskulder, suicidförsök, ångest, depression osv. Det är naturligtvis tråkigt men ändå helt otroligt att man sitter här idag. Väldigt mycket lugnare inombords, tillfreds med livet, knappt något ältande alls. Och kärlek att bjuda på igen!

Oj vilken resa och vilken kämpe.
Glad för din skull 😊❤️
Citera
2026-05-25, 13:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag ångrar vår skapares val av föräldrar, med bara ett uns bättre tillvaro hade jag kanske kunnat göra bättre livsval med högre livskvalitet som resultat. Men idag skulle jag inte vilja ha mitt liv ogjort för den delen, 60 års livserfarenhet som inte alla andra har är inte helt fel det heller.

Det finns några små detaljer jag ångrar att jag gjort men det tjänar inget på att nämnas, det är bara jag och min själ som fått ärr och dom kommer inte läka av att bikta mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in