2026-05-29, 17:18
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag fattar inte att en rinnande toalett kan göra av med 48 badkar med 150 liter i varje badkar, kan göra åt det varje dygn.

Låter helt galet.

Där jag jobbar brukar ibland toaletterna stå och rinna konstant inne i toalettstolen och ingen reagera ens.

Och nu vet du hur mycket vatten företaget blåser och betalar för. Jag är verkligen inte nån som ska ge karriärråd till nån men ett "läste den här grejen i tidningen och så minns jag att våra dass rinner och jag har kollat hur många. Det är svinmycket pengar vi blåser på detta" till cheferna kan ju öka chansen till löneförhöjning?
Citera
2026-05-29, 17:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Exakt, hur gjorde fittan när hon hade gjort nummer två? Hämtade vatten i köket i en hink? Dumjävlakärringjävel...

Har en sjukihuvet-toa med någon mekanism som hoppar ur led på något vis hur enkelt som helst. En gammaldags toa kan man bara ta bort tanklocket på och se om det är något man kan fixa själv. Min ska fixas nerifrån och reparatören fick googla hur man gör. Men händer det så stänger jag ju vattnet till toan så att det inte ska rinna. Trodde i min enfald alla gjorde så.
Citera
2026-05-29, 17:37
Medlem
..det är en läcka nånstans.. Troligtvis försvinner vattnet bakvägen via avloppet så det märks inte.
Citera
2026-05-29, 17:41
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
..det är en läcka nånstans.. Troligtvis försvinner vattnet bakvägen via avloppet så det märks inte.

Läs tråden, det var liksom bara 26 inlägg för dig att läsa.
Senast redigerad av karlgunnar 2026-05-29 kl. 17:43.
Citera
2026-05-29, 17:43
Medlem
ischtivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag fattar inte att en rinnande toalett kan göra av med 48 badkar med 150 liter i varje badkar, kan göra åt det varje dygn.

Låter helt galet.

Där jag jobbar brukar ibland toaletterna stå och rinna konstant inne i toalettstolen och ingen reagera ens.

Tänk dej 48 badkar på ett fält. Du har ett dygn att fylla dem med en trädgårdsslang som har flöde som en köks/badrumskran. Det känns helt rimligt för undertecknad.
Citera
2026-05-29, 17:52
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
https://www.vvsforum.se/hyresgast-stamd-gjorde-av-med-48-badkar-vatten-om-dagen/

Hur är det någonsin möjligt att en toalett kan göra av med dessa enorma mängder vatten på en dag? Hon gjorde alltså av med vatten motsvarande två stycken badkar i timman.
Anser ni att hyresgästen borde stå för kostnaderna?

Något som inte stämmer här. Min pool har 48m3 vatten, hon skall alltså gjort av med lika mycket vatten som det tar att fylla min pool under 5 - 6 dagar. 7300 liter per dag, hon bör ha lämnat både kran, dush och toalett spolandes för att komma upp i dessa mängder.
Citera
2026-05-29, 17:53
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Något som inte stämmer här. Min pool har 48m3 vatten, hon skall alltså gjort av med lika mycket vatten som det tar att fylla min pool under 5 - 6 dagar. 7300 liter per dag, hon bör ha lämnat både kran, dush och toalett spolandes för att komma upp i dessa mängder.
Det står att det var toaletten som rann, antagligen för fulla muggar höhö
Citera
2026-05-29, 17:55
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Det står att det var toaletten som rann, antagligen för fulla muggar höhö

Måste varit ett jävla tryck i den toan för att komma upp i dessa mängder. Gissar på oupptäckt läcka någonstans efter vattenmätaren.
Citera
2026-05-29, 17:57
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Måste varit ett jävla tryck i den toan för att komma upp i dessa mängder. Gissar på oupptäckt läcka någonstans efter vattenmätaren.

Står i tråden att problemet löstes efter toan lagades...
Citera
2026-05-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har en sjukihuvet-toa med någon mekanism som hoppar ur led på något vis hur enkelt som helst. En gammaldags toa kan man bara ta bort tanklocket på och se om det är något man kan fixa själv. Min ska fixas nerifrån och reparatören fick googla hur man gör. Men händer det så stänger jag ju vattnet till toan så att det inte ska rinna. Trodde i min enfald alla gjorde så.
Har nån liknande. Den började rinna oavbrutet, det tog två veckor att få reservdelar och två veckor för 2 fastighetsskötare och en expert att fixa problemet.
Varför inte bara byta ut den?
Nu två år senare rinner den oavbrutet igen.
Citera
2026-05-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Och nu vet du hur mycket vatten företaget blåser och betalar för. Jag är verkligen inte nån som ska ge karriärråd till nån men ett "läste den här grejen i tidningen och så minns jag att våra dass rinner och jag har kollat hur många. Det är svinmycket pengar vi blåser på detta" till cheferna kan ju öka chansen till löneförhöjning?

om det är sant så måste det tas på fullaste allvar, det är ju enorma pengar som försvinner.
Citera
2026-05-29, 18:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Har nån liknande. Den började rinna oavbrutet, det tog två veckor att få reservdelar och två veckor för 2 fastighetsskötare och en expert att fixa problemet.
Varför inte bara byta ut den?
Nu två år senare rinner den oavbrutet igen.

Japp! Får trycka jätteförsiktigt rakt ned på spolknappen annars tenderar det att hända igen. Hatar eländet! Men tydligen är många nyare toaletter sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in