Citat:
Ursprungligen postat av
Wihi
Jag fick nyligen veta via Rewell att mitt testosteronvärde ligger på 9,8, vilket de anser är tillräckligt lågt för att rekommendera behandling med Nebido.
Jag har funderat en del på TRT och känner att jag är ganska sugen på att testa. Jag väger cirka 72 kg, är 170 cm lång, röker inte, dricker inte, tränar 4–6 gånger i veckan och sköter kosten bra. Trots det känner jag att jag skulle vilja få lite extra energi och se om TRT kan ge den där extra boosten.
Ni som har fått Nebido via Rewell, hur har ni upplevt det? Har ni märkt någon skillnad när det gäller muskeluppbyggnad, återhämtning, energi eller välmående? Är det värt det enligt er erfarenhet?
Enligt Rewell är upplägget 4 ml Nebido, sedan en ny injektion efter 6 veckor, ytterligare en efter 6 veckor och därefter var 8:e vecka.
Jag försöker framför allt hitta erfarenheter från personer som har använt Nebido och hur det påverkat deras resultat på gymmet och möjligheten att bygga muskler.
Ta vara på chansen att få ett sådant vettigt upplägg av nebido!
Som jämförelse så kan offentliga vården på sina håll förskriva så låga doser som 3ml(!) nebido var 14:e vecka till de fåtal som har extremt låga testonivåer. Vissa regioner är bättre och andra sämre, allt handlar om kunskapen på respektive klinik.
Får du börja på var 8:e vecka, så kommer du slippa hamna på katastrof låga nivåer mellan injektionerna. Det kommer även gå snabbare att hitta vad som är optimalt intervall eftersom ni börjar på en hyfsat generös dos/intervall.
Eftersom du tränar så ofta, så kommer du märka av starkt förbättrad återhämtning mellan passen och viss ökning utav muskelmassa över tid.
Jag har själv haft TRT sen några år tillbaka, och måendet är starkt förbättrat, skulle aldrig gå tillbaka tills innan medicinering med testo.