Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Jag vinglar inte. Jag raglar inte omkring. Andra kanske vimsar omkring, men inte jag.
Du väcker ett minne till liv: Jag var på väg till mitt arbete och man går en lång, bred trottoar fram till ingången. Jag klev av bussen och började gå de hundra meterna fram till ingången. När jag närmade mig polrten började jag sväng av och gå s.a.s. diagonalt mot dörren. Då kom ett fruntimmer bakom och gick på mig bakifrån. Hon fällde då repliken: HUR GÅR NI EGENTLIGEN?
Det beror på.. Fruntimmer skall man inte lyssna på då alla de brukar vara värst... Man ska gå till höger på trottoarerna i Sverige... Men man möter alltid folk på den sidan som är helt lost, går runt i sina egna tankar och alltid håller vänster.. Och detta är nästan uteslutande (men inte alltid) folk med psykisk ohälsa, invandrare som inte fattar bättre och sedan går och blänger på en för att man inte kuvar sig, och sen så alltid av någon anledning så är det fullt av tjuriga gamla psyk kvinnor...
Det är rätt kul att se vilka det är som håller vänster.. Och hur de håller alltid på att springa in i folk när dom ska upp i trappen där i tunneln, och sen får flytta på sig för en massa andra eftersom att de flesta går till höger.
Jag gissar på att med tanke på hur ofta du får höra kommentar om det, så är du en som tror att man kan gå lite hur man vill. Förmodligen också att du går runt och håller vänster?