Igår, 00:30
Medlem
Comitiums avatar
Jag rör mig mycket ute på stan och undrar varför alla ska sno sig före, vare sig det är på bussar, i T-banan, i rulltrappor, genom dörrar eller t.o.m. på gatan när man är ute och går. Tjejer i 20-årsåldern är värst. Ska jag gå genom spärren i T-banan kommer alltid någon som snabbt som ögat ska igenom före mig. Ska jag gå in genom dörren till ett varuhus kommer alltid någon som en raket och ska in först. Folk småspringer förbi mig för att komma före till rulltrappan, men sedan står de där ändå stilla, så mer bråttom hade de tydligen inte. Ja ni fattar. Vad beror det på? Så var det ju inte förr väl? Förr höll man upp dörrar åt andra. Förekommer knappast. Vad har hänt med folkvettet?
Citera
Igår, 00:33
Medlem
Har du funderat på att gemensamma nämnaren i samtliga dessa situationer kanske är du?

Du är troligen lite apart och omgivningen orkar inte anpassa sitt tempo efter din seghet.
Citera
Igår, 00:37
Medlem
Elementarts avatar
Vett o etikett finns inte kvar idag.
Citera
Igår, 00:44
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Har du funderat på att gemensamma nämnaren i samtliga dessa situationer kanske är du?

Du är troligen lite apart och omgivningen orkar inte anpassa sitt tempo efter din seghet.

Men vad är det som är normalt med att springa fram till dörren för att komma igenom före mig, springa fram till spärren för att komma först igenom eller springa fram till rulltrappan för att komma först på och sedan ändå stå stilla? Det tycker jag är det onormala! Ibland roar jag mig med en extremspurt för att ändå komma först och då blir de indignerade och blänger förebrående....
Citera
Igår, 00:47
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vett o etikett finns inte kvar idag.

Nej, det är mycket sällsynt.

Varför måste förresten tjejer gå med en kaffemugg/energidryck i ena handen och mobilen i den andra när de är ute och går? Det verkar ju inte klokt!
Citera
Igår, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Vad beror det på? Så var det ju inte förr väl?
Du kanske är en sådan där seg snubbe som tvärstannar precis när du kommit upp för rulltrappan, genom dörren, efter spärren - för att fundera på vart du ska vidare?

Att du är en bromskloss som man inte vill hamna bakom, helt enkelt.
Citera
Igår, 06:21
Medlem
halaltarzans avatar
Jo, det är stressigt på sina håll, och speciellt vissa tider i Sthlm det kan jag hålla med om. Nu kanske jag inte direkt kan säga varför, dock bara tala om hur jag har lagt upp det. Ska det göras något så tar jag i regel ett brejk på morgonen eller förmiddagen då jag upplever att det inte är så mycket folk i rörelse. Men då gäller det att man larvar sig i säng och inte sitter uppe hele nätterna och sover bort förmiddagarna.
Citera
Igår, 07:10
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Jag rör mig mycket ute på stan och undrar varför alla ska sno sig före, vare sig det är på bussar, i T-banan, i rulltrappor, genom dörrar eller t.o.m. på gatan när man är ute och går. Tjejer i 20-årsåldern är värst. Ska jag gå genom spärren i T-banan kommer alltid någon som snabbt som ögat ska igenom före mig. Ska jag gå in genom dörren till ett varuhus kommer alltid någon som en raket och ska in först. Folk småspringer förbi mig för att komma före till rulltrappan, men sedan står de där ändå stilla, så mer bråttom hade de tydligen inte. Ja ni fattar. Vad beror det på? Så var det ju inte förr väl? Förr höll man upp dörrar åt andra. Förekommer knappast. Vad har hänt med folkvettet?

Såna där saker tycker jag lite synd om människor. Samma med dom som inte förstår hur man går på en trottoar och får möte. Jag tror det är stressen.

Fast jag har mina gränser också. Om det går för långt då åker handskarna av. Igår t.ex. så körde en bilist fast jag gick på övergångsstället. Då blev det närkontakt.

Var bara lite synd att jag inte hade nycklarna framme.
Citera
Igår, 08:12
Medlem
67arigGubbes avatar
Händer aldrig mig, då är jag trots allt gammal.

Du måste gå riktigt sent och irritera folk.
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Händer aldrig mig, då är jag trots allt gammal.

Du måste gå riktigt sent och irritera folk.
Tror också att det handlar om det. Typen som går i mataffären och plötsligt bara stannar upp, utan att inse att andra kommer bakom och vill går förbi. Ts är helt enkelt snubben som står i vägen.
Citera
Igår, 08:24
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du kanske är en sådan där seg snubbe som tvärstannar precis när du kommit upp för rulltrappan, genom dörren, efter spärren - för att fundera på vart du ska vidare?

Att du är en bromskloss som man inte vill hamna bakom, helt enkelt.

Inte alls. Struntprat. Skillnaden mellan mig och de flesta andra är att jag inte småspringer i T-banan. Man kan se att de börjar redan när de närmar sig T-baneingången. De spurtar fram mot ingången. Och nej jag tvärstannar inte så som du hittar på.

Det jag reagerar mot den uppebara driften hos så många att komma först och sno sig före. Det är som bilister som plötsligt kränger in för att tränga sig in i filen. Varför detta beteende när de inte tjänar något alls utan sedan får stå på plattformen och vänta på tunnelbanan i alla fall.

Och pillra med mobilen. Alla pillar. Varför? Vad har hänt med vårt civiliserade samhälle? Det är ju rena dårhuset!
Citera
Igår, 08:28
Medlem
Citat:
Inte alls. Struntprat. Skillnaden mellan mig och de flesta andra är att jag inte småspringer i T-banan. Man kan se att de börjar redan när de närmar sig T-baneingången. De spurtar fram mot ingången. Och nej jag tvärstannar inte så som du hittar på.

Det jag reagerar mot den uppebara driften hos så många att komma först och sno sig före. Det är som bilister som plötsligt kränger in för att tränga sig in i filen. Varför detta beteende när de inte tjänar något alls utan sedan får stå på plattformen och vänta på tunnelbanan i alla fall.

Och pillra med mobilen. Alla pillar. Varför? Vad har hänt med vårt civiliserade samhälle? Det är ju rena dårhuset!
Kan det inte vara så att du är typen som plötsligt bara stannar upp och funderar på vart du ska ta vägen?

Ser jag sådana i butiken eller på gatan så väljer jag också att passera dessa så fort jag bara kan.

Dessa personer är otroligt störande. De har noll koll på vad som händer omkring dem. Förstår inte alls att de står ivägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in