2026-05-29, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag kollade och jämförde med andra företag på nätet
Ja jag är himla glad

Bra att du är glad, men det är knappast en dunpåse du fått tag på, men det letade du kanske inte heller?

Svårt att tro att man kan få tag på exempelvis en sovsäck som klarar -20 grader på Temu, istället lär det komma något tunt och plastigt, ja, jag är en luttrad konsument.
Citera
2026-05-29, 07:09
Medlem
Citat:
Jag köper kläder där
Har aldrig fått små kläder
Alltid korrekt storlek

Köpt en gång kläder ifrån temu för testa och storleken på kläderna var korrekt storlek för mig med
Citera
2026-05-29, 08:18
Medlem
Temu har en lite rolig post, nu är det andra gången, skicka en beställning temu meddelar sedan en varann är slutsåld du får 50kr i kredit. bestälnling missa sedan datum man satt ut sakerna ska komma o man ger yttligare 50kr i kredit.

Mest lustigt är denna beställing bara är på 500kr och man ger 20% rabatt först för en produkt visa sig vara slutsåld men uppenbart lyckas man ändå skaka fram den, man ger sedan ännu 50kr för att hela orden inkluderar denna som kom lite senare, med senare menar jag två dagar senare, man ska ändå ta i beräkning att hela frakten är fraktfri.

Vi skulle haft likande system i sverige när postnord eller Bring blir lika försenade, har beställt en massa klädet via booztlet, bytt ut garderob via deras rea, handlat för ca25k sedan nov o därifrån tar frakten längre tid, man blir lite fundersam hur temu gör med just frakten, hur klarar dom av att leverera snabbare än företag som redan finns här i Ängelholm med sitt jättelager.
Citera
2026-05-29, 08:31
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Temu har en lite rolig post, nu är det andra gången, skicka en beställning temu meddelar sedan en varann är slutsåld du får 50kr i kredit. bestälnling missa sedan datum man satt ut sakerna ska komma o man ger yttligare 50kr i kredit.

Mest lustigt är denna beställing bara är på 500kr och man ger 20% rabatt först för en produkt visa sig vara slutsåld men uppenbart lyckas man ändå skaka fram den, man ger sedan ännu 50kr för att hela orden inkluderar denna som kom lite senare, med senare menar jag två dagar senare, man ska ändå ta i beräkning att hela frakten är fraktfri.

Vi skulle haft likande system i sverige när postnord eller Bring blir lika försenade, har beställt en massa klädet via booztlet, bytt ut garderob via deras rea, handlat för ca25k sedan nov o därifrån tar frakten längre tid, man blir lite fundersam hur temu gör med just frakten, hur klarar dom av att leverera snabbare än företag som redan finns här i Ängelholm med sitt jättelager.
De har också en automatisk prisgaranti. Om priset på en vara går ner inom en månad efter att man köpt den får man tillbaka mellanskillnaden.
Citera
2026-05-29, 08:46
Medlem
Har handlat massa gånger kläder på Temu. Är storkund där, älskar deras grejor och kläder.
Däremot har jag skickat tillbaka flera gånger när materialet har varit lite skumt. Dom gillar ju polyester, vilket är plast så alla deras kläder innehåller in princip det. Jag har inga problem med polyester då det finns fördelar i det med, likaså det finns nackdelar.
Sverige säljer ju polyester i sina butiker också.

Däremot har jag fått skicka tillbaka när det är extremt tunt, någon gång köpte jag en tröja som satt som ett klister på mig, trots man fick intrycket att den skulle vara fluffig. Men 9 av 10 så är det bra. Man får inte glömma att köpa 2 strl större bara. Att skicka tillbaka är skitsmidigt.

Det tråkiga är att jag får inga gratis produkter längre, det är helt strypt även om dom lockar med sina bonusar så är det bara ren lurig-grej för att handla mer. Så varorna är nästan samma priser som i Sverige numera beroende på hur man ser det. Det jag gillar med Temu är att jag hittar inte samma grejer i Sverige.
Citera
2026-05-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
De har också en automatisk prisgaranti. Om priset på en vara går ner inom en månad efter att man köpt den får man tillbaka mellanskillnaden.
Ska kolla upp även prisgaranti, enda problem är att dom verkar ha hur många liknade varor som helst, blir nästan svårt o välja, man klickar lite till o det dyker alltid upp något bättre, ska göra en sista varukorg innan EU lägger på sina kopierade Trump tullar mot temu nu 1 juli.
Citera
2026-05-29, 09:06
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Skriver en gång till
Jag har aldrig fått fel stl
Eller konstigt anpassad stl
Så du menar att om man beställer något i tex storlek s eller 36 så får du ett plagg som passar lika bra som något du skulle hitta på tex lindex?
Citera
2026-05-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bra att du är glad, men det är knappast en dunpåse du fått tag på, men det letade du kanske inte heller?

Svårt att tro att man kan få tag på exempelvis en sovsäck som klarar -20 grader på Temu, istället lär det komma något tunt och plastigt, ja, jag är en luttrad konsument.
Well du har ju bestämt dig stt det inte är möjligt att få bra grejer
Den håller faktiskt ner till minus 20
Så...
Citera
2026-05-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Så du menar att om man beställer något i tex storlek s eller 36 så får du ett plagg som passar lika bra som något du skulle hitta på tex lindex?
Jag kan inte svara på det
Jag kan ju bara utgå från mig
Jag har stl 52 och har som sagt aldrig fått något som inte passar
Citera
2026-05-29, 09:11
Medlem
Även om alla kläder från Temu och Shein är polyester som naturligtvis finns och säljs i olika klädesaffärer i Sverige typ HM, Kappahl och Lindex så skiljer sig tyget ändå enorm från Temu och Shein där det oftast är äckligt tyg som liknar plastigt baddräktstyg och är icke andningsbara utan svettigt och liksom skaver mot huden. Det är vidriga matetial och tyg de använder i kläderna.

HM, Lindex, Kappahl som exempel, deras tyger är BRA,. ALLTID. Det är passformen som avgör en ev retur, INTE själva tyget. De är fina, mjuka och andningsbara fast det också innehåller polyester.

OCH det roliga är att HMs kläder absolut inte är dyrare än skit Sheins. Plus så får man rabatt på HM och rea ibland med 20% och vips är kläderna billigare och MYCKET bättre.

Och jo Shein och Temus kläder är mycket små i storlekarna vad gäller kvinnokläder. Små och oftast korta i ärmarma och i längd.

Dock måste jag säga att Shein har fina designade klänningar, designen på många är otroligt fin och häftig men de förstör kläderna sedan med tyget. HM har inte lika fina design på klänningar. Tyvärr.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-05-29 kl. 09:20.
Citera
2026-05-29, 09:12
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara på det
Jag kan ju bara utgå från mig
Jag har stl 52 och har som sagt aldrig fått något som inte passar
Är du man?

Kvinnokläder är små och oftast korta.

Ärrmarna är oftast för korta och ett L är litet. XL är mer som ett S och M.

Deras XXL är ev ett L i kvinnokläder. Men kort blir det.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-05-29 kl. 09:21.
Citera
2026-05-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull

Kvinnokläderna är mycket små i storlek på Shein och Temu. Ett XL motsvarar typ S och M i kvinokläder och ärmarna är alltid för korta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in