Citat:
Ursprungligen postat av
pestloppan
En Wiki-sida ska man alltid ta med en rejäl nypa salt. Vem som helst kan ju gå in och kludda vad som helst om vem som helst.
Om så skett i detta fall vet jag inte.
Håller med. Allt på internet bör tas med en nypa salt egentligen. Vemsomhelst kan hitta på vadsomhelst, utan att det ens går att kontrollera dessa uppgifter vare sig det är rätt eller fel egentligen då mycket kan vara åsikter, påhitt, vinklat, lögner t.ex. det kan också vara sant men det är svårt att verifiera beroende på vad det gäller.
Även jag kan bli lite förbannad ibland när jag ser orättvisor (som även drabbat mig själv) och det kan cloud your judgement liksom och få dig att säga arga saker i stundens hetta, saker man kanske inte annars hade sagt, om ens omdöme var klart och fritt från påverkan av andra eller annat utomstående. Detta gäller väldigt många människor då människan är en känslig varelse och vissa saker väcker avsky, ilska och frustration inom folk, såsom hyckleri, falskhet, elakhet, förtryck, propaganda/hjärntvätt, exploatering t.ex.
OnT så menar jag givetvis inte att det är rätt beteende - vi bör försöka vara så civiliserade som möjligt men Jomshof borde ju förstå att hat skapar hat.