Är det inte bara ministrar som kan få assistans av SÄPO? Eller kan även en vanlig riksdagsledamot få det om denne retat upp tillräckligt många samhällsmedborgare?
Ministrar och partiledare får personskydd utan att det begärs. För andra ledamöter gäller att det måste finnas en hotbild.
Ociviliserat beteende. I Sverige lär vi våra barn att inte spotta på andra. Så man kan fundera var den spottande personen har för kulturell bakgrund. Illa uppfostrad i miljöer som ogillar demokratiska rättigheter och vill inskränka åsiktsfriheten i vårt land.
Gör vi?
Själv gissar jag att satirtecknaren (som inte tål skämt) fick många gillamarkeringar i sitt facebook flöde.
Först och främst har detta inträffat? Vilken konsert och finns det några vittnen till händelsen? De gamla vanliga när, var, hur frågorna alltså. Det skulle liksom inte vara första gången en sverigedemokrat påstår sig vara ett brottsoffer för att vinna väljarnas sympatier...
Jag är också nyfiken på vilken spelning det var. Laibach spelade ju i Stockholm nyligen, kan det ha varit där det hände?
Måste ju vara en väldigt dålig satirtecknare eftersom vederbörande behöver skaffa sig uppmärksamhet på det sättet.
För 2-3 dagar sen gick Jomshof stolt Götgatsbacken fram. Oroliga såg vi oss omkring; det måste ju finnas Säpo, nån typ av skydd i närheten, men inget jag kunde uppfatta.
--Men måste han ha typ Hitler-frilla, sa nån.
--Alltså, han är väl gammal synthare.
Han fick gå ifred här på Södermalm så även de värsta multikulti-vurmarna har väl insett att det är Jomshof som har haft rätt hela tiden.
Själv gissar jag att satirtecknaren (som inte tål skämt) fick många gillamarkeringar i sitt facebook flöde.
Och de som supportar att spotta på andra är också de bortom all räddning för att fungera i ett civiliserat samhälle. Tyvärr blir sådana beteenden allt vanligare. I samma takt som den svenska befolkningen blir alltmer mångkulturell.