2026-05-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Varför tog inte Jomshof och knäade satirtecknaren i ansiktet så att tänder och näsben flög åt alla håll? Sen några sparkar mot tinningen som avslutning.
Han har enligt bekanta som sett honom på konserter SÄPO eller annat personskydd med sig trots att han numera endast är riksdagsledamot. Han kan inte ta sig sådana friheter.
Citera
2026-05-28, 14:47
Medlem
Poängen med ett SVENSKT öppet samhälle är att vi ska kunna delta i det för helheten av samhällets bästa, där dylika attacker öppnar för motsvarande attack mot valfri politiker inom S, C, V eller Mp.

Hade någon attackerat mig hade jag vid sagda tillfälle inte haft något problem med att använda våld varvid jag gissar att "tecknaren" förmodligen hade en vän med mobilkamera som a) inte filmade spottningen, men som b) hoppades att Jomshof skulle använda våld för att sedan redigera det så att det framstod som Jomshofs fel, vilket c) tyder på en genomtänkt politiskt motiverad attack.
Citera
2026-05-28, 15:10
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Typiskt vänsterblivet damp, när man inte kan skydda sin ideologiska ståndpunkt med ord så kastar man sten eller så spottar man.
Citera
2026-05-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigtunatjejer
Han har enligt bekanta som sett honom på konserter SÄPO eller annat personskydd med sig trots att han numera endast är riksdagsledamot. Han kan inte ta sig sådana friheter.
Får ta tillbaka mitt påstående. Det var tydligen ett bra tag sedan min bekant såg honom på konsert. Den gången var det i sällskap med personskydd.

Men även utan personskydd utgår jag ifrån att en juridiskt bevandrad person vet vad en proportionerlig respons är. Möjligen peka finger, avlägsna sig från platsen och sedan kontakta pressavdelningen. Att slå tillbaka och orsaka minsta lilla skada som kan dokumenteras i en motanmälan skulle äventyra hans position internt i partiet nu när det närmar sig valet.

(Efter valet skulle det däremot ses som något positivt genom att peka på ”manlighet”, mod och handlingskraft).
Citera
2026-05-28, 15:32
Medlem
JoeDoughs avatar
Trodde han var berättigad till personskydd. Jo, han borde gjort antastaren illa. Riktigt illa.
Citera
2026-05-28, 15:38
Medlem
Krokryggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Har Simon Gärdenfors alibi för kvällen?

Citat:
Ursprungligen postat av Flamman99
Simon G?

Jag tveksam till att Gärdenfors och Jomshof lyssnar på samma musik. Men vem vet. Faller Gärdenfors i hinken satirtecknare?
Citera
2026-05-28, 15:39
Medlem
Först och främst har detta inträffat? Vilken konsert och finns det några vittnen till händelsen? De gamla vanliga när, var, hur frågorna alltså. Det skulle liksom inte vara första gången en sverigedemokrat påstår sig vara ett brottsoffer för att vinna väljarnas sympatier...
Citera
2026-05-28, 16:38
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Först och främst har detta inträffat? Vilken konsert och finns det några vittnen till händelsen? De gamla vanliga när, var, hur frågorna alltså. Det skulle liksom inte vara första gången en sverigedemokrat påstår sig vara ett brottsoffer för att vinna väljarnas sympatier...

Just det! Lex Swastika!

Fan det var tider det när SD'are karvade in hakkors i pannan på sig själva och grät ut om onda negrer som gjort det.

Men jag tror Jomshof snarare fick för sig att han blivit spottad på. Det var en spelning, Svensk tradition är att man häller en öl över Jomshof inte spottar.
Citera
2026-05-28, 16:54
Medlem
SegerHelg88s avatar
Den enda SD:aren med ryggrad. Som är emot sionismen. Honom väljer nån att spotta på? Män spottar inte på varandra.
Citera
2026-05-28, 17:05
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Den enda SD:aren med ryggrad. Som är emot sionismen. Honom väljer nån att spotta på? Män spottar inte på varandra.

Hoppas verkligen att den oväntade plottwisten är att det var en sionist som gjorde det. Men vadå, stöder inte Jomshof Israel? Det var nytt för mig.
Citera
2026-05-28, 17:07
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Polisanmälan, lol!

Vilken tönt...

Det är bara missfoster som spottar på andra. Det är riktigt äckligt.

Eftersom det inte går att slå sönder spottande missfoster i Sverige så finns det bara polisanmälan kvar som alternativ.

Att spotta på andra är något som vänsterblivna är särskilt bra på. Eftersom de är för svaga för att slåss så måste de spotta.
Senast redigerad av Tuor 2026-05-28 kl. 17:10.
Citera
2026-05-28, 17:22
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigtunatjejer
Får ta tillbaka mitt påstående. Det var tydligen ett bra tag sedan min bekant såg honom på konsert. Den gången var det i sällskap med personskydd.

Men även utan personskydd utgår jag ifrån att en juridiskt bevandrad person vet vad en proportionerlig respons är. Möjligen peka finger, avlägsna sig från platsen och sedan kontakta pressavdelningen. Att slå tillbaka och orsaka minsta lilla skada som kan dokumenteras i en motanmälan skulle äventyra hans position internt i partiet nu när det närmar sig valet.

(Efter valet skulle det däremot ses som något positivt genom att peka på ”manlighet”, mod och handlingskraft).

Är det inte bara ministrar som kan få assistans av SÄPO? Eller kan även en vanlig riksdagsledamot få det om denne retat upp tillräckligt många samhällsmedborgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in