2026-05-28, 23:10
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bionicyxil
Funktionen har väl funnits ett tag tycker den är ganska bra stör den dig mycket så finns det väl ett abonnemang där du alltid hamnar högst upp. Det är dock väldigt väldigt tydligt om någon betalar för detta i likekön. Problemet i apparna beror ju lite på att om du likar 1000 personer och 1000 andra killar gör samma flyger det ut en miljon likes, vore ju bättre om du bara skickade till de du faktiskt är intresserad av.
Funktionen har funnits länge ja, men skillnaden nu är att det är en standardinställning numera. Väldigt få tjejer går aktivt in och sorterar likesen efter kronologisk ordning manuellt eftersom de flesta människor utgår från standardinställningar.

Abonnemang eller inte abonnemang. Efter att detta införts finns ingen anledning att betala för abonnemang eftersom du ändå inte kommer hamna högst upp bland hennes likes. Innan detta infördes var det värt att köpa abonnemang och swipa på profiler som var aktiva idag/nu vilket innebar att kvinnorna i realtid fick fram din like högst upp och därmed kunde matcha omgående. Så nu har Match förstört Hinge med ett penndrag precis som man började förstöra Tinder efter 2014 när man införde betalvarianter.

Som sagt, med gamla systemet kunde jag massgilla och få massor med matchningar. Hela den här teorin om att appen straffar dig för att du gillar varenda profil är fel.

Enda lösningen nu är att radera skiten och glömma dejtingappar. För deras guldålder är sedan länge förbi.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-05-28 kl. 23:15.
Citera
2026-05-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Funktionen har funnits länge ja, men skillnaden nu är att det är en standardinställning numera. Väldigt få tjejer går aktivt in och sorterar likesen efter kronologisk ordning manuellt eftersom de flesta människor utgår från standardinställningar.

Abonnemang eller inte abonnemang. Efter att detta införts finns ingen anledning att betala för abonnemang eftersom du ändå inte kommer hamna högst upp bland hennes likes. Innan detta infördes var det värt att köpa abonnemang och swipa på profiler som var aktiva idag/nu vilket innebar att kvinnorna i realtid fick fram din like högst upp och därmed kunde matcha omgående. Så nu har Match förstört Hinge med ett penndrag precis som man började förstöra Tinder efter 2014 när man införde betalvarianter.

Som sagt, med gamla systemet kunde jag massgilla och få massor med matchningar. Hela den här teorin om att appen straffar dig för att du gillar varenda profil är fel.

Enda lösningen nu är att radera skiten och glömma dejtingappar. För deras guldålder är sedan länge förbi.

Står nog fast vid att jag tycker det är fel med masslikes, men det är ju extremt subjektivt, fattar vad du säger. Men det dyraste hingeabonnemanget står det att du hamnar högst upp även som min typ. Jag kan se när tjejer likar och hamnar högst upp på min typ ibland att det inte kan stämma så antog det var abonnemanget.
Citera
2026-05-29, 11:23
Medlem
Citat:
Står nog fast vid att jag tycker det är fel med masslikes, men det är ju extremt subjektivt, fattar vad du säger. Men det dyraste hingeabonnemanget står det att du hamnar högst upp även som min typ. Jag kan se när tjejer likar och hamnar högst upp på min typ ibland att det inte kan stämma så antog det var abonnemanget.
Jag har testat HingeX och Hinge plus gör samma jobb, om inte bättre, för mindre pengar.

Deras prioriterad-likes är bara bullshit.
Citera
2026-05-29, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Jag håller faktiskt med mycket av det du skrev om och många kvinnor där.
Efter månader på dejtingsappar är jag helt ärligt mentalt utmattad. Ju längre man är där desto mer inser man hur trasig hela dejtingscenen blivit.
Och ja, jag ska säga det rakt ut: jag tycker faktiskt att rätt många kvinnor på Hinge verkar psykiskt och emotionellt instabila , kvinnor som är fulla av gamla trauman, osäkerheter, bekräftelsebehov och oläkta relationer men ändå fortsätter dejta som om de vore redo för något seriöst.
Många vet inte ens själva vad de vill. Ena dagen säger de att de söker trygghet, stabilitet och en seriös man. Nästa dag får de panik så fort en man faktiskt visar konsekvens, närhet och tydliga intentioner. Så länge allt är flirt, uppmärksamhet och dopamin känns det bra. Men så fort relationen börjar bli verklig kommer reträtten.

Det känns ärligt talat som att många blivit beroende av dejtingsapparnas bekräftelse. Matchningar, komplimanger, män som skriver hela tiden och känslan av att alltid kunna hitta någon “bättre”. Till slut blir människor helt emotionellt avtrubbade. Ingen duger länge nog eftersom nästa person alltid finns ett swipe bort.
Och ghosting helt ärligt, det är fegt och ryggradslöst beteende. Folk kan skriva med dig i veckor, träffa dig flera gånger, ligga med dig, prata om framtiden och sedan bara försvinna som om du aldrig existerat. Inte ett ord. Inte en förklaring. Bara tystnad.
Det är inte moget vuxet beteende. Det är människor som saknar emotionell kapacitet att hantera ärlighet och ansvar.
Sedan har vi den andra mörka sanningen: många människor idag är mer förälskade i sitt oberoende än i tanken på att faktiskt bygga ett liv med någon annan. Karriär, eget space, total kontroll, hunden eller katten i sängen och ingen som stör deras rutiner. En relation känns nästan som ett hot mot deras ego och frihet istället för något fint.

Och sedan kommer samma människor några år senare och säger:
“Varför känns allt så tomt?”
“Varför hittar man ingen riktig kärlek längre?”

Svaret är ganska enkelt.
För många vill ha kärlekens känsla utan att acceptera vad riktig kärlek kräver:risk, kompromiss, tålamod, ansvar och sårbarhet.
Många vill bli älskade men är själva inte kapabla att bygga något stabilt längre.
Det är den mörka sanningen ingen vill säga högt.

Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Jag har testat HingeX och Hinge plus gör samma jobb, om inte bättre, för mindre pengar.

Deras prioriterad-likes är bara bullshit.

Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Tack för ditt svar. Jag borde faktiskt ha lyssnat på min magkänsla.

Matchade med en kvinna från Ukraina via Hinge och vi stämde träff i söndags. Helt vanlig promenaddejt hade vi sagt men det visade sig bli den sjukaste dejt jag någonsin varit på. Och då har jag ändå varit på 40, kanske 50 dejter genom åren.

För det första var hon ordentligt sen. För det andra var hon obehagligt stel och dryg på samma gång. Hon vägrade t.ex. ge mig en så kallad "hej-kram", vilket aldrig hänt innan. När jag sedan, lite smått förvånad, föreslog att vi kunde börja promenera så vägrade hon följa med. Hon ville istället sätta sig på en närliggande bänk och "prata".

Att prata med henne visade sig dock vara svårt. När jag ställde frågor för att försöka lära känna henne bättre blev hon bara irriterad. Vid något tillfälle mumlade hon något i stil med "How is that question relevant?" Dessutom var hon mycket kritisk till Sverige och svenskar i största allmänhet. Förstod det som att hon tyckte att svenska män inte var tillräckligt gentlemannamässiga eller något i den stilen.

Efter ca 25 minuter fick jag nog och avbröt dejten. Nämnde något om en tvättid.

Jag gick därifrån med en dålig känsla och förstod verkligen ingenting - hade hon förväntat att jag skulle ge henne pengar eller blommor? Var hon prostituerad?

Man brukar ju ibland höra att Östeuropéer är som känslolösa robotar men det här var bara så skumt på alla plan.

Jag kan också, i efterhand, ångra att jag var så vänlig och artig mot henne trots att hon var så dryg och respektlös mot mig. Är det någon som varit med om något liknande?

Jag har en kompis/beksnt som använder Hinge. Han har lyckats hitta en brud han går på dejter med och som det flyter på bra med.

Hon är dock ett fläskberg...
Har ni testat flodhästar?

De kanske funkar bättre än resten?

Nått säger mig att ju snyggare en tjej som nätdejtar är, ju större är risken att hon är skev i skallen.
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-29 kl. 12:31.
Citera
2026-05-29, 16:26
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Jag har en kompis/beksnt som använder Hinge. Han har lyckats hitta en brud han går på dejter med och som det flyter på bra med.

Hon är dock ett fläskberg...
Har ni testat flodhästar?

De kanske funkar bättre än resten?

Nått säger mig att ju snyggare en tjej som nätdejtar är, ju större är risken att hon är skev i skallen.

Jag tror absolut att det är så att vackra tjejer är svårare att få omkull. Däremot är det inte ett alternativ för mig att välja någon tjej som jag inte finner fysiskt attraktiv. Då är jag hellre singel.
Citera
2026-05-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag tror absolut att det är så att vackra tjejer är svårare att få omkull. Däremot är det inte ett alternativ för mig att välja någon tjej som jag inte finner fysiskt attraktiv. Då är jag hellre singel.
Det är ändå ganska komiskt när jag scrollar bland mina över 2000 matchningar. Samtliga "Hej hur mår du" "Hejsan" "Kul att råkas" kommer från riktigt oattraktiva medan de vackra fortfarande ligger och skräpar där. Skulle man mot förmodan få ett hej från en som man är fysiskt attraherad av, så kommer den personen försvinna som blixten oavsett.

Jag försökte faktiskt ge de oattraktiva en chans och blev trött av att härja på appen, men det gick bara inte. Raderade istället skiten och kommer inte tillbaka.

Teorin att vackra kvinnor på dessa appar är skeva i skallen är bara logiskt. Ingen som ser bra ut är där för att träffa någon. För hade de velat det så hade de varit borta för längesedan. Har hon inte nöjt sig med de 10.000 likes hon redan fått så är chansen minimal att hon skulle välja dig.
Citera
2026-05-30, 21:32
Medlem
Jag har pausat Hinge de senaste tre veckorna och det har faktiskt varit skönt. Efter flera månader på appen känner jag mig mest mentalt trött på hela dejtingscenen. Jag hade premium under en längre period och om jag ska vara rak så såg jag ingen jättestor skillnad jämfört med ett vanligt abonnemang. Några extra funktioner här och där, men det förändrade inte det som jag tycker är det verkliga problemet.
Det som förbryllar mig mest är många kvinnor jag träffat eller pratat med på Hinge. Jag förstår faktiskt inte hur många av dem tänker.
Det som tröttade ut mig mest var ghosting.Efter ett tag slutade jag nästan fundera på om någon skulle svara på mitt meddelande. Istället började jag tänka: när kommer hon försvinna? och det låter cyniskt eller hur, men det blev verkligheten.

Man skriver varje dag, lär känna varandra, har långa samtal och träffas flera gånger. Man börjar känna att något håller på att byggas upp och att relationen rör sig framåt. Men sedan händer det som jag tycker är väldigt vanligt på Hinge. Energin förändras, svaren blir kortare, initiativen färre och personen som tidigare var engagerad känns plötsligt avlägsen. Intresset börjar svalna utan någon tydlig anledning och man känner nästan på sig att något håller på att förändras innan det ens sägs högt.

Jag hade själv en kvinna som jag träffade i ungefär två månader , Vi hade tät kontakt, träffades regelbundet och lärde känna varandra på riktigt. Sedan fick jag en period med extremt mycket arbete. Jag gjorde ett misstag och hörde inte av mig på fem dagar.
När hon påpekade att det hade gått fem dagar utan att jag hört av mig bad jag om ursäkt direkt. Jag försökte inte hitta på ursäkter eller skylla ifrån mig, utan erkände att jag hade haft mycket på jobbet, att jag hade slarvat med kommunikationen och att jag borde ha skrivit till henne tidigare.
Svaret jag fick var: "Jag önskar dig lycka till"och det var slutet på två månader.

Visst, jag gjorde fel och det kan jag erkänna utan problem. Men det som slog mig var hur snabbt människor verkar ge upp idag. Jag får känslan av att många inte längre försöker lösa problem eller prata om saker när något går fel. Så fort något inte känns perfekt eller inte utvecklas exakt som man tänkt sig finns det alltid en ny profil att swipa fram, en ny match att skriva till och en ny person att lägga sitt fokus på.

Jag tror att problemet är att en riktig relation alltid kräver kompromisser. Förr eller senare måste man våga ta risker, visa sina svagheter och acceptera att ingen människa är perfekt. Man kan inte bygga en relation där allt alltid sker på ens egna villkor.

Det är därför jag ibland undrar om många verkligen söker en relation eller om de egentligen söker känslan av en relation. Uppmärksamheten, bekräftelsen och spänningen känns bra så länge allt är nytt och enkelt. Men när det börjar bli verkligt, när det krävs tålamod, förståelse och lite arbete från båda håll, då verkar många dra sig undan.
Efter flera månader på Hinge har jag fått känslan att många letar efter den perfekta personen istället för att ge en bra person en ärlig chans. Kanske är det också därför man ser samma profiler dyka upp om och om igen, år efter år, med samma frustration, samma besvikelser och samma berättelser om varför det aldrig fungerar.

Det här är bara mina egna erfarenheter och observationer, men det är den slutsats jag har landat i efter min tid på appen.
Senast redigerad av pati1985 2026-05-30 kl. 21:50.
Citera
2026-05-31, 13:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Det här är bara mina egna erfarenheter och observationer, men det är den slutsats jag har landat i efter min tid på appen.

När jag använde Hinge försökte jag alltid bestämma träff ganska tätt inpå att man började snacka. Jag hade tydligt i min bio att jag letade efter långsiktigt förhållande och att jag var ute efter att ses i verkligheten. Fick väldigt många matchningar och positiva samtal. Föreslagna dejten var aldrig hemma hos någon utan alltid utomhus.

Under ett halvår kanske jag pratade med ett 30-tal kvinnor (olika åldrar och raser), frågade om träff med ett 20-tal och var på träff med kanske åtta. Majoriteten av de jag frågade sa att de var positiva till att ses men antingen tog bort en när dagen närmade sig, eller hittade på diverse ursäkter. Av dessa åtta var fyra östasiater, två var negresser, en östeuropé och en från mellanöstern. Alla svenska kvinnor (vilket också var dem jag tyckte jag hade "bäst" konversationer med) jag frågade ghostade mig.

Kvinnor har dejtingappar för att boosta sina egon. De gillar skryta om hur smarta och fantastiska de är, samtidigt som de blir på smällen med en snubbe som sätter fingret under varje ord han läser och som sedan misshandlar dem. Sen är de tillbaka på dejtingappar med sina jobbiga småbarn som är deras liv.
Citera
2026-05-31, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
När jag använde Hinge försökte jag alltid bestämma träff ganska tätt inpå att man började snacka. Jag hade tydligt i min bio att jag letade efter långsiktigt förhållande och att jag var ute efter att ses i verkligheten. Fick väldigt många matchningar och positiva samtal. Föreslagna dejten var aldrig hemma hos någon utan alltid utomhus.

Under ett halvår kanske jag pratade med ett 30-tal kvinnor (olika åldrar och raser), frågade om träff med ett 20-tal och var på träff med kanske åtta. Majoriteten av de jag frågade sa att de var positiva till att ses men antingen tog bort en när dagen närmade sig, eller hittade på diverse ursäkter. Av dessa åtta var fyra östasiater, två var negresser, en östeuropé och en från mellanöstern. Alla svenska kvinnor (vilket också var dem jag tyckte jag hade "bäst" konversationer med) jag frågade ghostade mig.

Kvinnor har dejtingappar för att boosta sina egon. De gillar skryta om hur smarta och fantastiska de är, samtidigt som de blir på smällen med en snubbe som sätter fingret under varje ord han läser och som sedan misshandlar dem. Sen är de tillbaka på dejtingappar med sina jobbiga småbarn som är deras liv.

Om en kvinna ser avarage ut eller bättre, i synnerhet om hon är vacker, då är det nått fel på henne om hon nätdejtar.

Finns inga attraktiva kvinnor med normalt psyke som nätdejtar.

Män måste lära sig det.
Det är bara tjocka och fula kvinnor som nätddjtar seriöst. De är normala i skallen men oattraktiva. Så de hamnar på apparna.

De kvinnor som är attraktiva/avarage och som nätdejar är:

1. Golddiggers.
2. Ser det som ett tidsfördriv/socialt spel - varför ställer in dejter och ghostar in i det sista.
3. Knullar med nya män varje helg.
4. Vill bli bjudna på gratisaktiviteter.
5. Bekräftelsehoror

Om någon attraktiv attraktiv tjej skulle sitta och söka seriöst så är det enbart Mr Perfect som är intressant. Dvs 190 cm lång, vältränad men slank, skitsnygg, intressant liv, mycket god ekonomi.

Om man inte kan acceptera en oattraktiv och fet kvinna eller en avarage med 2 ungar på halsen, då bör man inte nätdejta.
Om du är en avarage man och du söker en avarage kvinna, glöm det. Du får sikta in dig på elefanterna.

Ju vackrare en kvinna är, ju mindre sannolikhet är det att hon nätdejtar. Och nätddjtar hon så är sannolikheten stor att hon är rubbad.
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-31 kl. 13:39.
Citera
2026-05-31, 13:38
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Vadå "fel"?

Finns statistik på att män måste skicka hundratals om inte tusentals meddelanden/likes för att lyckas skrapa ihop EN kaffedejt.

Att masslikea är ett måste som man på apparna. Alla som påstår något annat ljuger.
Citera
2026-05-31, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Sen är de tillbaka på dejtingappar med sina jobbiga småbarn som är deras liv.

Kvinnor med barn som nätdejtar drivs inte av romantik, att hitta någon att älska. De drivs skral ekonomi och höga utgifter pga barn. Många av de har egen vårdnad och vill ha någon som kan provide eller bidra..

Hade de vunnit 3 miljoner på lotto så hade de aldrig dykt upp på apparna. De flesta av de är dessutom trötta på män eftersom de precis kommer från misslyckade förhållanden som endast gett de en unge att behöva ta hand om.

De är där på apparna för att de måste.
Citera
2026-05-31, 14:22
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
De är där på apparna för att de måste.

Söker endast seriöst! Saknar tvåsamheten.

MINA BARN ÄR MITT ALLT!!!!

Tänker vara 100% ärlig för sån är jag.
- inga under 180 cm
- ingen bild? Hejdå!
- ingen som tar sig allt för seriöst

Jag:
+ fantastisk
+ kärleksfull
+ helt enkelt bäst

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera