Citat:
Ursprungligen postat av
Tramsis
Det har väl ingen påstått? Frågan handlade om att de skulle vara från Palestina. Detta är ett felaktigt påstående. De är inte från Palestina och det är heller inte relevant i denna tråden.
De kan mycket väl leva inne i en palestinsk-muslimsk identitet som en bubbla.
Själv har jag inga problem med att se skillnaden mellan personer från arabvärlden som accepterar den svenska kulturen och lever och arbetar som andra svenskar, och personer lever i sin egen muslimska identitet och lever för att antingen demonstrera för Palestina, eller bli "hänsynslöst småkriminella" och leva på bidrag som Rami, eller bli gängkriminella som Mekki.
Den här andra kategorin är inte svensk för mig. Jag bryr mig inte ett dugg om ifall den här sortens personer är svenska medborgare. De borde inte vara det, för de avvisar allt normalt svenskt och föraktar oss, och det faktum att de är svenska medborgare bevisar bara att vi har haft en helt orimlig migrationspolitik i många år.
Jag kommer aldrig att kalla dem svenskar.
(Sen finns det en tredje grupp som inte klarar av att bli särskilt svenska, men som ändå jobbar och försöker göra rätt för sig. Vi ska inte se ner på dem.)