2026-05-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Våldtäktsgänget bestod av en palestinier och resten syriska medborgare. Samtliga utvisades.

Amir är dansk medborgare.

Denna GM är svensk medborgare.

Varken Amir eller Rami är etniska svenskar.
Citera
2026-05-28, 19:41
Medlem
brukstjacks avatar
Kan Rami har inspirerats av Malmöpolisen?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/polisen-kor-106-kmh-pa-40-vag-kraschar/
Citera
2026-05-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
En skillnad är dock att många som har invandrat från fd Jugoslavien har gjort det genom giftermål över gränserna, medan de som kom från Palestina har kommit som familj på asyl, studier eller arbetskraftsinvandring. Det förra är inte massinvandring men det senare är oftast just massmigration.

En skillnad är att om en svensk eller svenska gifter sig med någon som sen flyttar till Sverige så tar de en del ansvar för sin partner och ser till så att partnern sköter sig. I fallet med massinvandring är det däremot staten som hämtar dem till Sverige, och staten tar aldrig något ansvar, vilket leder till en större risk att de blir drogmissbrukare och/eller fordonsjihadister.

Att leva i en stad där majoriteten av befolkningen har kulturer som är inkompatibla med ens egna är mycket påfrestande. För att undvika trafikolyckor krävs det att människor är lugna och mår bra. Massinvandringen är i en ständigt pågående kulturkrock med nollvisionen.

Pappan som är jugge kom inte till Sverige för att han gifte sig med en svensk. Hans föräldrar kom för att jobba i Sverige.

Varken bo eller GM har kommit under någon form av massinvandring. De är svenskar och pratar svenska som första språk.

Nej det är inte ständigt trafikolyckor i Malmö

Ingenting av det du skriver stämmer mer ev dina känslor kring att du tycker det är påfrestande att leva med andra kulturer
Citera
2026-05-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Hur många av våldtäktsmännen kommer att bli utvisade, rent fysiskt tror du?

Amir är dansk på pappret men har väl ändå bott här och gjort allt sitt skit här.

Jag vet inte hur många som blir det svaret handlade om ett felaktigt påstående om att de du nämnde skulle vara kopplade till Palestina. Du skrev felaktigheter och jag svarade dig på det.
Citera
2026-05-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Varken Amir eller Rami är etniska svenskar.

Det har väl ingen påstått? Frågan handlade om att de skulle vara från Palestina. Detta är ett felaktigt påstående. De är inte från Palestina och det är heller inte relevant i denna tråden.
Citera
2026-05-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Han har Palestina i sin profilbild. Han är palestinier, det är vad han associerar sig som och vill visa världen.

Du kanske har missat att det pågått en konflikt mellan Palestina och Israel och att typ 1/5 av Malmös befolkning från city bytt profilbilder med palestinska flaggan på utan att vara därifrån. Väldigt många av Palestina sympatisörerna är dessutom helt etniskt svenskar.
Citera
2026-05-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad säger du
Har det inte ökat nåt enormt med både cyklar, mopeder och bilar( och gångtrafikanter)
Kör du vid rusningstid? Stor skillnad
Jobbade på "skoltider" så oftast när det är som mest, många elever som byter buss där, de springer dock oftsat inte över vägen men för vissa byten kan det bli så, har ju kört där alla tider kan jag väl säga och visst är det mycket trafik där, men sällan stopp i trafiken, så det är ingen korsning man undviker, dock tror jag det är värre om man kör söderut i den korsningen.
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är inte rödljuset på vänstra sidan där? Av vana vill man hellre ha trafikljus på högra sidan och tyckte mig att google maps så var det endast på vänster vilket är ovanligt
Ser inte ljusen framför mig i huvudet, men jag har för mig att det är både före korsningen och på andra sidan ljus från alla sidor utom möjligen söderifrån och från väster, där är det begränsat hur du får köra. Knepig korsning att "förstå" om man inte kör där ofta, min personliga åsikt inte Malmös mest välplanerade korsning

Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Håller med dig. Alla brukar köra lugnt där eftersom det är mycket gående, cyklande och bussar. Han borde väl vetat om det eftersom han kört där tidigare. Det visar ju bara hur lite han bryr sig. Själv brukar jag vara extra försiktig där, särskilt vid rusningstrafik.
Jag begriper inte alls hur han körde fort där, precis som vi sagt man är försiktig där
Citera
2026-05-28, 20:14
Medlem
Citat:
Det har väl ingen påstått? Frågan handlade om att de skulle vara från Palestina. Detta är ett felaktigt påstående. De är inte från Palestina och det är heller inte relevant i denna tråden.

De kan mycket väl leva inne i en palestinsk-muslimsk identitet som en bubbla.

Själv har jag inga problem med att se skillnaden mellan personer från arabvärlden som accepterar den svenska kulturen och lever och arbetar som andra svenskar, och personer lever i sin egen muslimska identitet och lever för att antingen demonstrera för Palestina, eller bli "hänsynslöst småkriminella" och leva på bidrag som Rami, eller bli gängkriminella som Mekki.

Den här andra kategorin är inte svensk för mig. Jag bryr mig inte ett dugg om ifall den här sortens personer är svenska medborgare. De borde inte vara det, för de avvisar allt normalt svenskt och föraktar oss, och det faktum att de är svenska medborgare bevisar bara att vi har haft en helt orimlig migrationspolitik i många år.

Jag kommer aldrig att kalla dem svenskar.

(Sen finns det en tredje grupp som inte klarar av att bli särskilt svenska, men som ändå jobbar och försöker göra rätt för sig. Vi ska inte se ner på dem.)
Citera
2026-05-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jobbade på "skoltider" så oftast när det är som mest, många elever som byter buss där, de springer dock oftsat inte över vägen men för vissa byten kan det bli så, har ju kört där alla tider kan jag väl säga och visst är det mycket trafik där, men sällan stopp i trafiken, så det är ingen korsning man undviker, dock tror jag det är värre om man kör söderut i den korsningen.

Ser inte ljusen framför mig i huvudet, men jag har för mig att det är både före korsningen och på andra sidan ljus från alla sidor utom möjligen söderifrån och från väster, där är det begränsat hur du får köra. Knepig korsning att "förstå" om man inte kör där ofta, min personliga åsikt inte Malmös mest välplanerade korsning

Jag begriper inte alls hur han körde fort där, precis som vi sagt man är försiktig där

Håller inte alls med den är väldigt tydlig och han kommer åka för detta brott så man ska kunna promenera på grön gubbe utan att någon kör på en
Som att inte det var nog så körde han in i en bil strax efteråt
Citera
2026-05-28, 20:50
Medlem
Citat:
De kan mycket väl leva inne i en palestinsk-muslimsk identitet som en bubbla.

Själv har jag inga problem med att se skillnaden mellan personer från arabvärlden som accepterar den svenska kulturen och lever och arbetar som andra svenskar, och personer lever i sin egen muslimska identitet och lever för att antingen demonstrera för Palestina, eller bli "hänsynslöst småkriminella" och leva på bidrag som Rami, eller bli gängkriminella som Mekki.

Den här andra kategorin är inte svensk för mig. Jag bryr mig inte ett dugg om ifall den här sortens personer är svenska medborgare. De borde inte vara det, för de avvisar allt normalt svenskt och föraktar oss, och det faktum att de är svenska medborgare bevisar bara att vi har haft en helt orimlig migrationspolitik i många år.

Jag kommer aldrig att kalla dem svenskar.

(Sen finns det en tredje grupp som inte klarar av att bli särskilt svenska, men som ändå jobbar och försöker göra rätt för sig. Vi ska inte se ner på dem.)

Han är inte den halal-typen du försöker få det att låta som

Han är en kriminell missbrukare

Ingen muslimsk bubbla överhuvudtaget denna gång
Citera
2026-05-28, 21:00
Medlem
Citat:
Han är inte den halal-typen du försöker få det att låta som

Han är en kriminell missbrukare

Ingen muslimsk bubbla överhuvudtaget denna gång

Han tycks ha en mycket muslimsk syster, eftersom hon tydligen skrev på Facebook i början av 2000-talet att folk i Limhamn stirrade på hennes slöja. Den som bar slöja på den tiden var halal-muslim.

Hur som helst. Rami har palestinsk bakgrund, och det faktum att han är en kriminell missbrukare gör honom inte svensk. Han borde inte ha fått medborgarskap.

Låt mig göra en jämförelse. Den vidriga mördaren Vilma Andersson i Rönninge är svensk. Det finns inget annat sätt att se på honom. Han är ett vider, men han är också svensk.

När det gäller Rami däremot, så går det mycket bra att kalla honom palestinier. Att han är svensk medborgare gör ingen skillnad för mig.
Citera
2026-05-28, 21:15
Medlem
Citat:
Han tycks ha en mycket muslimsk syster, eftersom hon tydligen skrev på Facebook i början av 2000-talet att folk i Limhamn stirrade på hennes slöja. Den som bar slöja på den tiden var halal-muslim.

Hur som helst. Rami har palestinsk bakgrund, och det faktum att han är en kriminell missbrukare gör honom inte svensk. Han borde inte ha fått medborgarskap.

Låt mig göra en jämförelse. Den vidriga mördaren Vilma Andersson i Rönninge är svensk. Det finns inget annat sätt att se på honom. Han är ett vider, men han är också svensk.

När det gäller Rami däremot, så går det mycket bra att kalla honom palestinier. Att han är svensk medborgare gör ingen skillnad för mig.

Systern är konvertit och han har aldrig haft ett annat medborgarskap är svenskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in