Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Mina känslor säger: Jag blir äcklad av Israel. Allt jag hör av och om Israel är bara elände. När jag hör företrädare för Israel förklara sina dumheter, så blir jag bara äcklad av deras sätt att resonera. Dom begår vidriga handlingar, men är besatta av att bara tycka synd om sig själva. Usch!
Det var mina känslor. Jag är övertygad om att Israelerna, i nuläget, struntar fullständigt i mina känslor. Men såvida Israel inte ändrar kurs, så kommer Israel inte att överleva långsiktigt. När Israel kollapsar, så förväntar jag mig att Israelerna kommer att knacka på Europas dörr, och vädja till européernas medlidande. Jag kommer inte att ha något medlidande till dessa onda människor.
Jag tror inte det kommer ske. Jag tror faktiskt att de skulle kunna tänka sig att strida till siste man.
Vi har ju deras berättelse i bibeln. Om hur de fördrivs, om hur jävligt de ska ha det och att de i en tid av stor nöd ska återvända, stapplande och gråtande. Återskapa landet på en dag och aldrig mer förlora det. Men det ska komma ett krig de inte kan vinna och många kommer att dö. Men då när allt är så hopplöst kommer deras gud tillbaka och räddar dem.
Eftersom profetsierna har haft rätt fram till det kriget, är det bäddat för att om de möter en oövervinnerlig fiende att de stannar.
Jag tror det var Netanyou som sa att tiden då de kunde ledas som lam till släkten är över. Tänker mig att det speglar deras synsätt.
Fly finns alltså inte i deras vokabulär längre. Men självklart vad vet jag.
Sedan är Israel den enda riktiga demokratin i sin världsdel och är därför ett hot mot de diktaturer som finns där. Eftersom de folk som förtrycks i diktaturerna kan få för sig att de vill ha samma frihet. En hel del som sägs om Israel är dessa länders propaganda.