En bad deal? Som vanligt uppnår Trump och Israel bara sin agenda kring ett stängt sund. Kriget mot Europa är väl det som går bra. Iran lyckas mqn mindre bra med.
Iran har lärt sig hur man överbelastar Israels luftvärn. När Iran väl svarar på riktigt, med full styrka (som UsaIsrael inte lyckats komma åt övrrhuvudtaget och som ni inte ens sett än). Står de pall? Tror knappast det. Dags att börja fly fältet? Det väntar bara på att förhandlingarna ska bli klara, något Trump inte klarar. En moralisk högborg i jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Låter och verkar uppenbarligen som Iran har valt att göra en "bad deal" helt enkelt, med tanke på senaste dagarnas utveckling. Inget förvånande alls faktiskt.
Som vanligt i dina kretsar beskriver du dig själv alldeles utmärkt i din fanatiska religiösa övertygelse med hur du förvrider och slingar dig som en oljad ål. "Kom till ljuset". Ojdå, det låter som någon som förklär sig till ljusets ängel fast när det egentligen handlar om avsaknaden av ljuset, därav det eviga mörkret. Den allsmäktiga Guden behöver inte locka någon till ljuset för ljuset är så starkt så det går inte ta miste utan att bli bländad.
Nu försäger du dig och kallar dig själv blind. Om ditt så kallade ljus är så starkt, varför bländas inga andra av det? Blänker kanske guldkalven lite för starkt när du står så nära?
Jag står naken och behöver ingen förklädnad. Jag säger bara samma sak som Herren sa för länge sedan. Han sa det till
dina anfädrar. Du förnekar dina heliga skrifter för att vinna ett argument på internet. Vilket bättre bevis finns det på att du dyrkar något annat? Justja, massmorden i Mellanöstern och allt det där är väl en duglig indikation.
Det är inte Gud som försöker locka. Det är jag. Jag erkänner mig vara arrogant i detta. En av mina lodstenar att bära. Eran sten tänker jag dock inte försöka rubba, men däremot tänker jag göra mitt bästa för att se till att andra inte försöker rubba den heller.
Men om det nu skulle vara så att "den allsmäktige guden" är eran, så ske Guds vilja även då. Hur du uttrycker det visar dock att du tror på flera gudar. En av dem bländar. Det gör däremot inte Gud.
Nu är det hej då, åtminstone för stunden. Tack för pratstunden. Vad som behöver göras blev tydligare.