2026-05-28, 16:29
Medlem
bomhulls avatar
Är inte största problemet att shein/temu har storlekar som passar asiater bättre?dvs korta och smala.
Jag har tillräckligt svårt att hitta långa byxor i vanliga affärer😂
Citera
2026-05-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Alla kläder är väl tillverkade i samma slavfabriker borta i Asien, oavsett vem du köper dem av. Så det är nog samma skit. Dock får man vara uppmärksam på storlekarna, de brukar vara små med måra mått mätt tror jag.
Jag köper kläder där
Har aldrig fått små kläder
Alltid korrekt storlek
Citera
2026-05-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Är inte största problemet att shein/temu har storlekar som passar asiater bättre?dvs korta och smala.
Jag har tillräckligt svårt att hitta långa byxor i vanliga affärer😂
Skriver en gång till
Jag har aldrig fått fel stl
Eller konstigt anpassad stl
Citera
2026-05-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Nej fy fan, beställer ingenting ifrån sådana skitsidor. Är det något man vill ha så kan man väl istället se till att betala för att få en produkt man vet att man kommer bli nöjd med. Både när det kommer till passform, kvalitet och tillverkning.

Sjukt beteende att beställa en massa billigt skräp i hopp om att något utav det ska vara användbart. Men det är väl så dagens samhälle ser ut.
Du vet inte vad du pratar om
Jag köpte en åkpåse för vuxna
Då jag har elrullstol och behöver ha något varmt för benen då jag åker ute på vintern och sitter still
På temu kostade den 200 kr
Exakt lika i Sverige kostar 2000 kr
Citera
2026-05-28, 18:13
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Har också jobbat med att packa upp kläder. Folk blir typ lurade bara för att det är design från Danmark. Låter ju fint. Men kläderna är ju från Asien och det känns så tydligt när man packar upp hur mycket skit det är i textilierna. Många kläder stinker och man får en speciell beläggning på fingrarna när man jobbar med kläderna. Säkert hälsosamt att jobba med... Not!

Angående storlekar. Bra att läsa recensionerna så man får ett hum om hur andra köpare upplevt kläderna. Både i storlek, passform och kvalitet. Vissa lägger ju ut egna bilder också på vad de köpt. Upplever att kläder är samma storlek som här. Köper alltid samma storlek eller max en storlek större. Skor säljs ibland med kinesisk storlek, men då står det tydligt.

Hoodies funkar bra. Men ibland är tyget tunnare än det lite tjockare vi är vana vid.
Ja det kommer jag med ihåg att jag fick på fingrarna. Kommer ihåg lukten än idag. Så stark. Man undrar ju om folk ens tänker på att tvätta dom innan dom tar på sig dessa plagg som burits hem från dom svenska affärerna.

Mm har sett att vissa har lagt ut egna bilder på produkten. Min ena vän här som jag nämnde med hoodie å tröjor har jag för mig sa att denne köpt sin vanliga storlek eller tagit en större men är supernöjd. Men jag vet en annan som beställde jackor men dom var riktigt småa när det hade kommit. Tänkte testa ena jackan för jag hade oxå funderat på en sån men bara synen fick mig att avstå från att ens försöka tråckla på mig den.

Recensioner är en bra måttstock.
Citera
2026-05-28, 18:25
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Du vet inte vad du pratar om
Jag köpte en åkpåse för vuxna
Då jag har elrullstol och behöver ha något varmt för benen då jag åker ute på vintern och sitter still
På temu kostade den 200 kr
Exakt lika i Sverige kostar 2000 kr

En exakt likadan vart då? Hos ett dropshippingföretag? Som sjukpensionär förstår jag att det blir attraktivare att chansa när det kommer till sådana sidor, men som arbetare förstår jag inte grejen överhuvudtaget.

Nåja, härligt att du fick till ett bra köp!
Citera
2026-05-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
En exakt likadan vart då? Hos ett dropshippingföretag? Som sjukpensionär förstår jag att det blir attraktivare att chansa när det kommer till sådana sidor, men som arbetare förstår jag inte grejen överhuvudtaget.

Nåja, härligt att du fick till ett bra köp!
Jag kollade och jämförde med andra företag på nätet
Ja jag är himla glad
Citera
2026-05-28, 21:06
Medlem
jugbandbluess avatar
skulle gissa att fabrikerna i kina har högre standard och bättre löner än de i bangladesh, pakistan, indien. skulle också gissa att det inte är billigare att köpa en t-shirt från temu än från ullared / lager157 osv.
Citera
2026-05-28, 21:30
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
skulle gissa att fabrikerna i kina har högre standard och bättre löner än de i bangladesh, pakistan, indien. skulle också gissa att det inte är billigare att köpa en t-shirt från temu än från ullared / lager157 osv.
"Giftiga bebisvaror – miljardböter för Temu"
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/giftiga-bebisvaror-miljardboter-for-temu

Om man undviker barnleksaker, mjuka plaster, kläder, icke-batteridriven elektronik, lithiumbatterier samt strömadaptrar (transformatorer i allmänhet) är kina-varor dock oftast helt okej (om man går in med rimliga förväntningar).

...och givetvis inte heller nåt som ska förtäras eller stoppas i mun (eller kroppsöppning) men det säger ju sig självt.
Senast redigerad av brukstjack 2026-05-28 kl. 21:39.
Citera
2026-05-28, 21:46
Medlem
Jag har handlat kläder från både stemu och Shein.

Kan tala om att det är skit materia och tygl de använder.

Plastliknande, hårt, dåligt sydda och icke andningsbara tyg. Knappar och annat är skitplast.

Hemska kläder för de priserna (dyrare än hm) inte värt ett enda öre.

Bilderna stämmer inte alls heller med det riktiga plagget. AI bilder men plagget är skit.

Handlar inte kläder därifrån. Testade men fy. Nej.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-05-28 kl. 21:50.
Citera
2026-05-28, 22:04
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
"Giftiga bebisvaror – miljardböter för Temu"
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/giftiga-bebisvaror-miljardboter-for-temu

Om man undviker barnleksaker, mjuka plaster, kläder, icke-batteridriven elektronik, lithiumbatterier samt strömadaptrar (transformatorer i allmänhet) är kina-varor dock oftast helt okej (om man går in med rimliga förväntningar).

...och givetvis inte heller nåt som ska förtäras eller stoppas i mun (eller kroppsöppning) men det säger ju sig självt.

min poäng var att kina inte har så billig sömnad längre, jämfört med t.ex. bangladesh, och fler regler än för 5-10 år sedan.

lager157 säljer bomulls-tischor för 30 spänn (bangladesh). gör temu det?
Citera
2026-05-28, 22:47
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
min poäng var att kina inte har så billig sömnad längre, jämfört med t.ex. bangladesh, och fler regler än för 5-10 år sedan.

lager157 säljer bomulls-tischor för 30 spänn (bangladesh). gör temu det?
Priserna har förändrats radikalt sedan Postnords strafftullar infördes för några (nåja) år sedan. Använder inte temu men priserna på Ali-express steg väl två-tre gånger priset över en natt.

För dom flesta kina-varor är idag avgiften för Postnord-hanteringen högre än priset på själva varan (även om avtalet mellan kina-återförsäljaren och Postnord är dolt för kunden).

Så det skulle inte förvåna mig om priset på flera kina-varor ibland kan vara billigare i affären, ofta är dock markup på kinesiska varor (med en liten Clas Ohlson-stämpel på) så löjligt hög att det fortfarande är bra mycket billigare att beställa direkt från Kina.

Men den goa tiden för typ 10 år sedan, när det alltid var "free shipping" och du kunde köpa saker för mellan en tiondel till en hundradel av priset hos svenska återförsäljare kommer nog aldrig komma tillbaka.
Senast redigerad av brukstjack 2026-05-28 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in