Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Jo, men sen återstår ju att ha ett upplägg där poängen går fram. Det känns ju som att det finns hur många fallgropar som helst där man kan tappa bort själva poängen i övningen eller rent av råka få fram det motsatta budskapet.
Exakt. Att vara lärare idag måste vara som att trampa runt i ett minfält. Var och varannan unge söker efter möjligheter att "sätta dit" lärare om inte annat för att det är kul eller för att man ogillar skolan.
Inget konstigt i det, jag skulle troligen tänkt lika när jag gick i skolan.
Problemet är att samhället aldrig står på lärarens sida och backar upp den, lärare som
avsiktligt skulle uttrycka något rasistiskt eller diskriminerande i ett klassrum måste vara otroligt sällsynt.
Så 70 000kr till läraren för att den inte ska tröttna på skiten och byta yrke verkar rimligast.