2026-05-27, 18:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia
Manali Cream kostar 899 för 25g på swizzle. 77 procent rabbat. 🤔🤔🤔
Gee, man kan ju fråga sig varför.
Citera
2026-05-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
MG-vapes är bullshit. Förstår faktiskt inte hur folk kan gilla dom.

99%igt THC-A i en vape är en kemisk omöjlighet. Då är det ett kristalint pulver.

Dekarboxylera rent THCA-isolat tills det slutar bubbla och gärna lite till (120c, 90 min+), få sedan ner det i en 510-cart. Blir väldigt trögflytande och stelnar något vid kalla temperaturer (inget en hårfön inte kan lösa), men visst fungerar det rent. Testa själv

Gjorde så ett tag tills jag införskaffade CBD-destillat och terpener (CDT), blir mindre trögflytande och mycket trevligare effekt (bästa ratio för mig har varit ca 70% THCA-isolat, 20% CBD-destillat och 10% terpener).
Citera
2026-05-27, 21:53
Medlem
Welp, det suger ju kuk. Kan man fortfarande köpa tills det är klassifierat eller är det helt stopp? Även om det är thca-a som är olagligt och det finns thca-b, så tror ni verkligen polisen kommer bry sig ? ingen kommer orka tjafsa heller för då blir det husis och pisseprov
Citera
2026-05-28, 05:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guhuz
Dekarboxylera rent THCA-isolat tills det slutar bubbla och gärna lite till (120c, 90 min+), få sedan ner det i en 510-cart. Blir väldigt trögflytande och stelnar något vid kalla temperaturer (inget en hårfön inte kan lösa), men visst fungerar det rent. Testa själv

Gjorde så ett tag tills jag införskaffade CBD-destillat och terpener (CDT), blir mindre trögflytande och mycket trevligare effekt (bästa ratio för mig har varit ca 70% THCA-isolat, 20% CBD-destillat och 10% terpener).
Fast alltså.. Om du decarbar det, så är det ju inte längre THCA, eller hur?
Citera
2026-05-28, 09:14
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
99%igt THC-A i en vape är en kemisk omöjlighet. Då är det ett kristalint pulver.

Kan ju vara att de använt 99% rent THCA isolat. Liten luring i hur man formulerar sig.
Citera
2026-05-28, 09:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Kan ju vara att de använt 99% rent THCA isolat. Liten luring i hur man formulerar sig.
Det är min teori och det har jag redan skrivit i tråden.
Citera
2026-05-28, 13:19
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Det var tråkigt att läsa. Var det inte nån som hade koll på hur EU satte stopp för kriminaliseringen av detta tidigare i tråden?
Rent önsketänkande. Att THCA inte är psykoaktivt hindrar inte Sverige från att förbjuda det, eftersom nationell lagstiftning kan omfatta substanser som anses ha risker eller kopplingar till narkotikaeffekter. EU-medlemskapet begränsar inte denna rätt i narkotikafrågor.

Vi får väl se.
Citera
2026-05-29, 11:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lemon Cheese cart 1 ml , Swizzle.

Helskön smak med tydliga citron vibbar, rejäl styrka o kvalitet på både cart o leverans 10/10 rek av gamle Blue. Beställde igår o öppnade paketet nyss o njuter.
Citera
2026-05-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Rent önsketänkande. Att THCA inte är psykoaktivt hindrar inte Sverige från att förbjuda det, eftersom nationell lagstiftning kan omfatta substanser som anses ha risker eller kopplingar till narkotikaeffekter. EU-medlemskapet begränsar inte denna rätt i narkotikafrågor.

Vi får väl se.

Enligt denna har försök gjorts tidigare men det har inte gått att stoppa? Varför blir det isåfall skillnad denna gången undrar jag iaf?
Citera
2026-05-29, 13:15
Medlem
bildburgares avatar
Efter sommaren förbjuds det. Eu kan inte stoppa Sverige från att kriminalisera. Förmodligen i september.
Citera
2026-05-29, 14:23
Medlem
Jag fattar att THC-a är smidigt för er som röker ofta. Beställa direkt hem till brevlådan, slippa möta upp tveksamma personer på kvällar osv.

Men det låter på många av er som att det skulle vara lagligt att ha den omvandlade THCa (THC) i kroppen?

Nu har det funnits på marknaden ett tag och det verkar sälja som smör, så några mål måste varit uppe i domstol?
Citera
2026-05-29, 15:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic
Jag fattar att THC-a är smidigt för er som röker ofta. Beställa direkt hem till brevlådan, slippa möta upp tveksamma personer på kvällar osv.

Men det låter på många av er som att det skulle vara lagligt att ha den omvandlade THCa (THC) i kroppen?

Nu har det funnits på marknaden ett tag och det verkar sälja som smör, så några mål måste varit uppe i domstol?
Glöm det, då har du thc i blodet o urinen o har personligen 3 st vänner som fällts i domstol på eget bruk trots thca intag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in