2026-05-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia
Är Hazey något bra att beställa från?

Kan rekommendera faraoh och deras buds.
Väldigt potenta.
Citera
2026-05-26, 22:57
Medlem
OdCaBos avatar
Det som fhm föreslagit ska klassas är specifikt d9-thc a-a.

De flesta produkter som säljs är d9-thc a-b.

Sen finns det fler varianter.
Citera
2026-05-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
0japp, slutet för denna noid nådd, ett utkast från en av shopparna.
Citat
Uppdatering om THCA & Magic Sauce
Folkhälsomyndigheten har lämnat en framställan till regeringen.

Det betyder att både THC-A och Magic Sauce 2.0 nu är inne i en klassningsprocess.

Det innebär inte att något förändras över en natt.

Tidigare liknande ärenden har ofta tagit några veckor från framställan till beslut, och därefter ytterligare tid innan en eventuell ändring börjar gälla.

Utifrån tidigare processer kan det handla om cirka 1–2 månader innan en eventuell klassning träder i kraft.

Just nu fortsätter all försäljning som vanligt.

Slut citat

Well, vi har vart här förut o labben förbereder nya noid inträden under sommaren. Flera nya trevliga saker på g.

Lugn och fin. Marknaden kommer inte ändras något eller hemsidorna försvinna.
Bara produkterna ändras lite lätt så faller under lagen.

Huvudprodukten i det som säljs i dessa produkter är hempa vilket ej får klassas i Sverige.
Förövrigt är det bara ett förslag från fmh som även måste granskas av beslutsfattare och se över hur det krockar med EU-direktiv.

Om det blir klassat så ersätts det av något liknande, som så alltid innan.
Citera
2026-05-27, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Polaren köpte ett billigt hasch, typ 25g för 900 från Swizzle och han svär på att det var nån form av spice. Jag tror honom då han har haft ett rejält spiceberoende och känner igen ruset. Jag glömde dock fråga vad det hette.

Du får gärna höra med honom vilken sort det var. Vill gärna inte få i mig spice om det är så.
Citera
2026-05-27, 06:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia
Hazey eller Swizzle? Hazey har hyffsat billiga vapes från MF är de något vidare? Vill ha de innan helgen så det som är snabbast får de bli 😄
Tänker främst på MF 99 vapes.

Är Haschet som finns något att ha?
MG-vapes är bullshit. Förstår faktiskt inte hur folk kan gilla dom.

99%igt THC-A i en vape är en kemisk omöjlighet. Då är det ett kristalint pulver.

Jag ska dock leta rätt på mitt batteri och testa en av dom påstådda live resin-cartsen.

Citat:
Ursprungligen postat av odium88
Du får gärna höra med honom vilken sort det var. Vill gärna inte få i mig spice om det är så.
Will do! Återkommer.

Edit: Manali Cream var det.
Senast redigerad av Fanten 2026-05-27 kl. 06:58.
Citera
2026-05-27, 09:37
Medlem
jonterls avatar
Får panik över den här FHM-förslaget. Sitter ens regeringen och går igenom substans efter substans när de föreslår sånt här?
Vill inte ha några varianter, vill ha mitt vanliga jävla THCA. Nu har vi haft typ 2 år då det gått och köpa och vi har i stort sett haft laglig cannabis med moms. Inte fan gick världen under för det.
Isolat var slut typ överallt efter deras förslag blev public.

Om jag blir tvingad till att träffa kriminella blattejävlar för min medusin igen, samtidigt som regeringen vill få det att låta som att det är mitt fel att kriminella har pengar går jag fan i taket.

De skiter nog i EU om de känner för det. I Finland kan du inte ens ha CBD-gräs. Där hävdar de att eftersom cannabinol finns i receptbelagda läkemedel så är det olagligt substans om man inte har recept. Trots EU gör länder som de vill på ett eller annat sätt.
Citera
2026-05-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Får panik över den här FHM-förslaget. Sitter ens regeringen och går igenom substans efter substans när de föreslår sånt här?
Vill inte ha några varianter, vill ha mitt vanliga jävla THCA. Nu har vi haft typ 2 år då det gått och köpa och vi har i stort sett haft laglig cannabis med moms. Inte fan gick världen under för det.
Isolat var slut typ överallt efter deras förslag blev public.

Om jag blir tvingad till att träffa kriminella blattejävlar för min medusin igen, samtidigt som regeringen vill få det att låta som att det är mitt fel att kriminella har pengar går jag fan i taket.

De skiter nog i EU om de känner för det. I Finland kan du inte ens ha CBD-gräs. Där hävdar de att eftersom cannabinol finns i receptbelagda läkemedel så är det olagligt substans om man inte har recept. Trots EU gör länder som de vill på ett eller annat sätt.

Det var tråkigt att läsa. Var det inte nån som hade koll på hur EU satte stopp för kriminaliseringen av detta tidigare i tråden?
Citera
2026-05-27, 16:39
Medlem
Provat Bubble hash marockan från Swizzle och absolut bra pris men vetefan… luktar inte så mycket brunt eller liknar så mycket i konsistensen…någon annat som provat denna?
Citera
2026-05-27, 17:36
Medlem
inspulins avatar
Nu har polisen tagit mina 99% thca magic farmer cartridges.

Vad har jag att förvänta mig, vill gärna ha tbx dom men skulle inte förvåna om dom fuckar mig
Citera
2026-05-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin

Vad har jag att förvänta mig, vill gärna ha tbx dom men skulle inte förvåna om dom fuckar mig
Var har du beställt ifrån?
Citera
2026-05-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
MG-vapes är bullshit. Förstår faktiskt inte hur folk kan gilla dom.

99%igt THC-A i en vape är en kemisk omöjlighet. Då är det ett kristalint pulver.

Jag ska dock leta rätt på mitt batteri och testa en av dom påstådda live resin-cartsen.

Will do! Återkommer.

Edit: Manali Cream var det.

Manali Cream kostar 899 för 25g på swizzle. 77 procent rabbat. 🤔🤔🤔
Citera
2026-05-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin

Du missa en uppenbar heads up? Obror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in