Citat:
Ursprungligen postat av
Slocum
Så jävla rätt livsstrategi! Hatten av där.
I stora drag exakt så som jag gjort och jag har inte ångrat mig en dag.
Finns enorma mänskliga vinster att kamma hem om man bara kan minska behovet av monetära inkomster.
Majoriteten av befolkningen sitter ändå fast i ekorrhjulet fjättrade av bankerna och kommer att jobba till de är över 70 så hjulen kommer att snurra på ändå.
Det viktigaste är dock att det blir en vänsterregering i höst så Tidöidioterna inte hinner försämra akassan allt för mycket.
Ja man måste ändå se hur framtiden ser ut, vi har ex AI som kommer starkt, AI har redan börjat plocka massor av jobb, vi ser bönder där sködare osv körs via AI, dessa går dygnet runt, vi ser forskare använder AI som assistent, vi ser lager arbetare ersätts, vi ser biltillverkning gör det samma, dvs AI tar inte jobb från lågutbildade, den tar från hela kedjan, förut fick det sitta en massa ingenjörer o rita på en enda del, ett annat gäng tog beräkningarna, andra kostnad , tillverkingensätten osv, AI löser detta utan denna kejda av folk.
Genom även detta kommer vi få en ökad arbetslöshet, mest troligt kommer dessa medborgar löner betalas ut till oss som redan uppnått en bit över 50år, genom just detta är det mycket vettigt o börja nyttja systemet redan i förtid.