Citat:
Jag blir förolämpad å lagets vägnar, jag blir kränkt
Jag delar de här synpunkterna men det är också det att vi inte träffat rätt med värvningarna. Kjær ser ut att vara vår senaste lyckade värvning. Efter det är det ännu så länge ett frågetecken.
Ytterligare en orsak till att det ser (mycket) sämre ut nu är att vi har slutat att söka passningen framåt och istället tar den säkrare passningen bakåt.
Ytterligare en orsak till att det ser (mycket) sämre ut nu är att vi har slutat att söka passningen framåt och istället tar den säkrare passningen bakåt.
när du konstant pratar om att stjärnor är allt när vi i fjol såg vad som antagligen var allsvenskans genom tidernas bästa lagspel mynna ut i en rekordsäsong. Det var inte "stjärnorna" som gjorde att Gustafvsönerna dominerade ett allsvenskt mittfält, det var inte "stjärnorna" som gjorde att Tom Pettersson helt plötsligt när karriären i princip var över blev en av allsvenskans bästa backar, det var inte "stjärnorna" som gjorde att Bergström trots en grov måltorka var en av lagets grundpelare.Och nu ser vi att oavsett Strouds stjärnstatus så faller övriga laget ihop när dom inte spelar som dom kunde förra året.
Citat:
Säger inte att du har fel, men IFK Göteborgs kräftgång började väl långt innan deras damsatsning?
😀 Får ju tycka ditt svar var fyndigt.
Som du vet har jag varnat för detta i flera år (i damtråden) för döva öron, och det visar sig att jag får rätt gång på gång. Väldigt många av de som startar damsektion får en negativ effekt för herrlaget.
Falkenberg åkte ur två år i rad de två första åren med damlag.
Örebro satsar på att ha en av landet ledande damakademier och det gick snabbt utför med herrlaget.
Norrköping ansåg sig ha obegränsade resurser och plöjde mer massor i damsatsning och nu står man där med herr i Superettan och ekonomiska problem.
Öster har startat dam denna säsong. Hur går det för herrlaget?
Helsingborg satsar mot åtminstone Elitettan samtidigt som herr ständigt underpresterar.
IFK Göteborg hade en negativ effekt på herr när man startade upp dam, men börjar sätta sig nu.
Elfsborg är väl undantaget som bekräftar regeln.
Allsvenska klubbar utan damlag i de tre högsta serierna: Mjällby, Sirius, GAIS, Kalmar
De med ”gamla” damlag har däremot ingen tydlig effekt på herr. Där verkar man ha lärt sig att organisera sig rätt istället för att många dubbeljobbar.
Men visst.. bara mina fantasier.. eller kanske jag åtminstone har rätt i flera av fallen.
(Och obs att vi är i herrtråden nu, dvs ser det utifrån herrlagens perspektiv)
Eller om MFF: Var det en bra idé att ha Daniel Andersson som Sportchef dam värvandes 5 spelare samtidigt som rekryteringen pågick av ny herrtränare? Är MFF nöjda med resultatet? Nej, de organiserade ju om sig och sparkade tränaren.
Som du vet har jag varnat för detta i flera år (i damtråden) för döva öron, och det visar sig att jag får rätt gång på gång. Väldigt många av de som startar damsektion får en negativ effekt för herrlaget.
Falkenberg åkte ur två år i rad de två första åren med damlag.
Örebro satsar på att ha en av landet ledande damakademier och det gick snabbt utför med herrlaget.
Norrköping ansåg sig ha obegränsade resurser och plöjde mer massor i damsatsning och nu står man där med herr i Superettan och ekonomiska problem.
Öster har startat dam denna säsong. Hur går det för herrlaget?
Helsingborg satsar mot åtminstone Elitettan samtidigt som herr ständigt underpresterar.
IFK Göteborg hade en negativ effekt på herr när man startade upp dam, men börjar sätta sig nu.
Elfsborg är väl undantaget som bekräftar regeln.
Allsvenska klubbar utan damlag i de tre högsta serierna: Mjällby, Sirius, GAIS, Kalmar
De med ”gamla” damlag har däremot ingen tydlig effekt på herr. Där verkar man ha lärt sig att organisera sig rätt istället för att många dubbeljobbar.
Men visst.. bara mina fantasier.. eller kanske jag åtminstone har rätt i flera av fallen.
(Och obs att vi är i herrtråden nu, dvs ser det utifrån herrlagens perspektiv)
Eller om MFF: Var det en bra idé att ha Daniel Andersson som Sportchef dam värvandes 5 spelare samtidigt som rekryteringen pågick av ny herrtränare? Är MFF nöjda med resultatet? Nej, de organiserade ju om sig och sparkade tränaren.