Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Du ser en rosa elefant som flyger. Ingen annan ser den kopplingen.
😀 Får ju tycka ditt svar var fyndigt.
Som du vet har jag varnat för detta i flera år (i damtråden) för döva öron, och det visar sig att jag får rätt gång på gång. Väldigt många av de som startar damsektion får en negativ effekt för herrlaget.
Falkenberg åkte ur två år i rad de två första åren med damlag.
Örebro satsar på att ha en av landet ledande damakademier och det gick snabbt utför med herrlaget.
Norrköping ansåg sig ha obegränsade resurser och plöjde mer massor i damsatsning och nu står man där med herr i Superettan och ekonomiska problem.
Öster har startat dam denna säsong. Hur går det för herrlaget?
Helsingborg satsar mot åtminstone Elitettan samtidigt som herr ständigt underpresterar.
IFK Göteborg hade en negativ effekt på herr när man startade upp dam, men börjar sätta sig nu.
Elfsborg är väl undantaget som bekräftar regeln.
Allsvenska klubbar utan damlag i de tre högsta serierna: Mjällby, Sirius, GAIS, Kalmar
De med ”gamla” damlag har däremot ingen tydlig effekt på herr. Där verkar man ha lärt sig att organisera sig rätt istället för att många dubbeljobbar.
Men visst.. bara mina fantasier.. eller kanske jag åtminstone har rätt i flera av fallen.
(Och obs att vi är i herrtråden nu, dvs ser det utifrån herrlagens perspektiv)
Eller om MFF: Var det en bra idé att ha Daniel Andersson som Sportchef dam värvandes 5 spelare samtidigt som rekryteringen pågick av ny herrtränare? Är MFF nöjda med resultatet? Nej, de organiserade ju om sig och sparkade tränaren.